تزریق ژل به نقاط مختلف صورت و بدن، یک عمل زیبایی کم تهاجمی است که نسبت به عمل‌های جراحی زیبایی داری درد و عوارض کمتر و دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری می‌باشد.

تاثیرات تزریق ژل بر زیبایی صورت

زیبایی و جوانی موضوعی است که امروزه توجه بیشتری را نسبت به گذشته به خود جلب کرده است. امروزه بسیاری از مردم برای انجام عمل‌های زیبایی به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند و به دنبال انجام جدیدترین متدهای زیباسازی می‌باشند. یکی از متدهای زیباسازی تزریق ژل به نقاط مختلف صورت می‌باشد که شامل عمل‌های زیبایی غیر جراحی در بخش‌های مختلف صورت است. این عمل‌های زیبایی به‌منظور زیباسازی و جوان‌سازی قسمت‌های مختلف صورت مانند لب، گونه، چانه، بینی و ... انجام می‌گردد.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست، حجم دهی و فرم دهی به قسمت‌های مختلف صورت و همچنین رفع مشکلات صورت است. این متد زیبایی، روشی ایمن، سریع، موثر و مقرون‌به‌صرفه می‌باشد که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. فیلر یا ژل، ماده ژلاتینی مانندی است که باهدف جبران تحلیل چربی، صاف کردن چین‌وچروک‌ها یا زیباسازی صورت زیرپوست تزریق می‌شود. فیلرهای پوستی از مواد مختلف زیادی ساخته می‌شوند اما معمول‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها متشکل از ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک می‌باشد که یک ماده‌ی طبیعی است که در بدن انسان یافت می‌شود؛ و در تزریق در قسمت‌های مختلف صورت و بدن از آن استفاده می‌شود.

امروزه تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت و بدن، به دلیل هزینه‌های مناسب و عوارض بسیار کم و عدم وجود دوره‌های نقاهت طولانی‌مدت عمل‌های جراحی، بسیار محبوب شده است به‌طوری‌که سالانه بیش از ۱ میلیون خانم و آقا از این روش درمانی برای جوان‌سازی پوست خود استفاده می‌کنند و به فراگیرترین روش جوان‌سازی پوست در جهان بعد از بوتاکس تبدیل‌شده است.

تزریق ژل به صورت

همان‌طور که بیان شد، مقصد تزریق ژل می‌تواند قسمت‌های مختلف صورت باشد که تزریق در هر یک از این نقاط با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد. این اهداف می‌تواند شامل تزریق ژل برای حجیم کردن صورت، زاویه‌دار کردن صورت، کاهش چین‌وچروک‌ها، از بین بردن افتادگی‌های و یا جوان‌تر شدن صورت باشد. این روش می‌تواند برای افرادی که دارای صورت‌های لاغر و کشیده می‌باشند مزایای زیادی داشته باشد. این افراد می‌توانند افرادی باشند که به صورت عادی لاغر هستند یا افرادی که به‌تازگی لاغر شده اند. در افرادی که با کاهش وزن، قسمت‌های مختلف بدن خود را لاغر می‌کنند این موضوع شایع است که اثرات لاغری اول در صورتشان ظاهر می‌شود. همچنین ممکن است در برخی موارد، عوامل چون ناراحتی، افسردگی، بیماری و سایر مشکلات جسمی و روحی صورت فرد را لاغر کند. لاغر شدن صورت تأثیر زیادی روی زیبایی و جوانی فرد می‌گذارد. با لاغر شدن صورت، خطوط اطراف دهان و بینی نمایان تر شده و گونه‌ها فرورفته به نظر می‌رسند. برای از بین بردن لاغری صورت باید بتوان به طریقی حجم ازدست‌رفته را به آن بازگرداند. بازگرداندن حجم ازدست‌رفته صورت یا به‌عبارت‌دیگر حجم دهی به قسمت‌های مختلف صورت از مهم‌ترین دلایل و کاربردهای تزریق ژل به نقاط مختلف صورت می‌باشد. این نقاط می‌توانند شامل خطوط اطراف بینی و دهان (مانند خطوط ماریونت و خط لبخند)، گونه‌ها یا شقیقه‌های فرورفته، خطوط عمودی دور لب، چین چانه، نقاط نامتقارن صورت و ... باشند.

تاثیرات تزریق ژل بر زیبایی صورت

تزریق ژل به صورت چگونه انجام می‌شود؟

در ابتدا فرد مشخص می‌کند که قصد حجم دهی به کدام بخش از صورت خود را دارد. پس از مشخص شدن بخش موردنظر و مراجعه به کلینیک‌های زیبایی یک جلسه مشاور بین او و دکتر متخصص برگزار می‌شود. در جلسه مشاوره با متخصص زیبایی صحبت‌های اولیه صورت می‌گیرد. در این جلسه متخصص وضعیت سلامت جسمانی فرد را بررسی کرده و فرد باید انتظارات و نتیجه دلخواهش را از این عمل زیبایی بیان کند. همچنین ممکن است حساسیت فرد را نسبت به مواد تزریق بررسی نماید تا از بروز واکنش های آلرژیک پس از تزریق در فرد جلوگیری شود.

در جلسه‌ای که به منظور تزریق ژل برگزار می‌شود، متخصص با توجه به رنگ‌دانه‌های پوستی و نوع صورت فرد نقاط تزریق را مشخص می‌کند. سپس پزشک متخصص با مواد آنتی‌باکتریال آن نقطه از صورت را شستشو می‌دهد. همچنین ممکن است پزشک برای راحتی بیمار از کرم‌های بی‌حس‌کننده استفاده ‌کند. درنهایت، تزریق ژل با استفاده از سوزن‌های بسیار ریزی انجام می‌شود. بسته به ناحیه‌های تحت درمان، کل مراحل ممکن است از ۱۵ دقیقه تا یک ساعت به طول بینجامد. پس از انجام عمل تزریق ژل به صورت و گونه‌ فرد می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد و بلافاصله پس از عمل نتایج اولیه را مشاهده نماید. البته نتایج نهایی تزریق ژل در صورت‌های لاغر در چند روز اولیه پس از انجام عمل قابل مشاهده نخواهد بود؛ زیرا کبودی‌ها و تورم اجازه مشاهده و تثبیت نتایج را نخواهد داد. ژل‌ها با فرم دادن، حجم دادن و از بین بردن چین‌وچروک‌ها به نقاط مختلف صورت به چهره شما شادابی خواهند بخشید.

مراقبت‌های موردنیاز پس از تزریق ژل به صورت

. بر خلاف عمل‌های زیبایی جراحی، در تزریق ژل که بک عمل زیبایی غیر جراحی می‌باشد، دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تر می‌باشد. بعد از تزریق، بخش‌های عمده‌ای از صورت توسط فیلر و ژل پوشانده شده است و همین موضوع، حساسیت پوست انسان را بالا خواهد برد. در چنین شرایطی فرد باید دقت داشته باشد که تمامی موارد و نکات مورد نظر را بررسی کرده و از دستورالعمل‌های ذکرشده توسط پزشک متخصص پیروی نماید تا بتواند بهبودی کامل خود را به دست آورد. برای رسیدن به نتایج عالی، بهبودی کامل و همچنین بیشتر کردن ماندگاری اثرات حاصل‌شده، فرد ملزم به رعایت برخی نکات خواهد بود:

۱) در دوران نقاهت بعد از تزریق ژل فرد می‌تواند به فعالیت‌های عادی روزانه‌ خود مشغول شود، اما توصیه می‌شود از شرایطی که باعث فشار وارد شدن به صورت می‌شود خودداری کند. یکی از این موارد نحوه خوابیدن است که توصیه می‌شود افراد تا مدتی به گونه ای بخوابند که به نقاطی که تزریق ژل در آن‌ها انجام‌شده است فشار وارد نشود زیرا این موضوع باعث می‌شود که اثرات ژل از بین رفته و نیاز به تزریق دوباره باشد؛ لذا در هنگام خواب برای مدتی باید از چند بالش استفاده کنید تا از افزایش تورم در پوست صورت خودداری شود.

۲) بهتر است که فرد حداقل تا دو هفته مصرف مشروبات الکلی، استعمال دخانیات و سیگار کشیدن را ترک کند تا از عوارضی همانند آسیب به بافت‌های داخلی و حساسیت جلوگیری شود.

۳) همچنین فرد باید از برخورد گرمای شدید، نور آفتاب و انجام ورزش سخت پرهیز نماید. نور خورشید و گرمای زیاد باعث ایجاد خارش در نقاط ورود سوزن شده و همچنین تعریق نیز باعث تجمع باکتری‌ها بر روی پوست خواهد شد؛ در نتیجه در این محل‌ها عفونت ایجاد می‌شود.

همان‌طور که بیان شد، اثرات تزریق ژل به سرعت نمایان می‌شود و فرد می‌تواند بلافاصله پس از درمان، تغییرات بزرگی در صورت خود مشاهده کند، اما این اثرات مشاهده‌شده، نتیجه‌ پایانی تزریق ژل نمی‌باشد و نتایج پایانی پس از مدتی با فروکش ورم و تثبیت شدن ژل به طور کامل نمایان می‌شود. این مدت زمان بسته به نوع ژل تزریق‌شده و محل تزریق ژل متفاوت است.

تاثیرات تزریق ژل بر زیبایی صورت

ماندگاری تزریق ژل به صورت

ماندگاری نتیجه تزریق ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال ماندگاری اثرات این عمل زیبایی به خود فرد بستگی دارد، به گونه ای که هرچه فرد پس از تزریق، توصیه‌های پزشک و مواردی مانند آنچه در بخش مراقبت‌های موردنیاز پس از تزریق ژل به صورت بیان شد را رعایت نماید، میزان ماندگاری اثرات تزریق می‌تواند طولانی‌تر شود. ماندگاری اثرات تزریق ژل می‌تواند تحت تاثیر عوامل دیگری چون ناحیه‌ای که تزریق در آن انجام‌شده است، میزان ژل تزریقی، کیفیت ژل تزریقی، کیفیت انجام عمل زیبایی و ... باشد.

در نتیجه با توجه به این که ماندگاری تأثیرات ژل تحت تاثیر عوامل گوناگونی است نمی توان به طور قطع و به صورت یک قانون کلی، زمانی را برای آن بیان کرد اما به طور متوسط نتایج حاصل از عمل تزریق ژل بین ۶ تا ۱۸ ماه متغیر خواهد بود که به‌تمامی نکات گفته‌شده بستگی خواهد داشت.

فرد پس‌ازاین دوره و ناپدید شدن اثرات تزریق، میتواند برای تزریق مجدد به پزشک متخصص رجوع نماید... برخی پزشکان و متخصصان معتقد هستند که انجام مجدد تزریق ژل به صورت‌های لاغر یا صورت‌های عادی هیچ مشکلی نداشته و افراد به راحتی می‌توانند برای دائمی بودن این نتایج بر روی صورت خود آن را به صورت دوره‌ای انجام دهند. انجام دادن دوره‌ای تزریق ژل می‌تواند باعث شود تا دقیقا در مقطعی که مواد و فیلرهای تزریق‌شده شروع به جذب خواهند کرد مواد جدید تزریق‌شده و جایگزین شوند.

سخن پایانی

تزریق ژل به نقاط مختلف صورت و بدن، یک عمل زیبایی کم تهاجمی است که نسبت به عمل‌های جراحی زیبایی داری درد و عوارض کمتر و دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری می‌باشد. همچنین این عمل زیبایی نسبت به عمل‌های جراحی زیبایی بسیار ارزان‌تر می‌باشد. همین دلایل باعث شده است که امروزه بسیاری از افراد به این عمل زیبایی روی بیاورند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید