یکی از زیباترین آبشارهای شمیرانات آبشاردوقلو است که درارتفاع ۲۷۰۰متری ازسطح دریا قرار داردوکوهنوردان ار آنجا برای استراحت ورفع خستگی استفاده می کنند.

جذاب‌ترین امکانات و جاذبه های تفریحی دربند تهران

دربند یکی از محله های تهران از دهکده های قدیمی شمیران درشمال باغ سعداباد است.در این مقاله از آس چارتر قصدداریم یکی از جاذبه های دیدنی تهران رابه شما معرفی کنیم.

دربند مکانی عالی برای کوهنوردی دورهمی وقرارهای دوستانه تماشای منظر زیبا وهمین طور خوردن خوراکی های خوشمزه است که درقدم به قدم این منطقه وجود دارد.این منطقه تفریحی با ارتفاع ۱۷۰۰متری از سطح دریا اصلی ترین مسیربرای سعود به بلندی های کوهستان البرز مرکزی است باگذرازاین راه زیبا ودیدن می توانید خود را به قله توچال و دیگرقله ها مرتفع برسانید. برای بازدید از این زیبایی ها می توانید بلیط چارتر تهران تهیه کنید.

تاریخچه محله دربند

دربند قبل تر ازاینکه به یک محله تجاری تبدیل شود یک دهکده قدیمی درشمال کاخ سعدآباد بود قدمت این  محله به ۲۰۰سال پیش بازمیگرددو قسمتی درآن به نام باغ شاطرمتعلق به ۱۰۰سال پیش است.بسیاری از افرادثروتمند وپادشاهان در این منطقه ییلاقی برای تفریح در تابستان اقامتگاه خصوصی ساخته بودند.دربند بخاطر تابستان های خنکی که دارد جزو پربازدید ترین جاهای دیدنی تهران است رود دربند ازمیان روستا میگذرد این منطقه ابتدا مقصد کوهنوردی به مقصد کوه توچال است برا یکسان یکه علاقه به کوهنوردی ندارند تله کابین درنظرگرفته شده است.ابتدای این مسیر پراز کافه های کوچک و رستوران است .

امکانات و جاذبه های تفریحی و دیدنی دربند تهران

جذاب‌ترین امکانات و جاذبه های تفریحی دربند تهران

میدان دربند ومجسمه ی کوهنورد جاذبه معروف دربند

میدان اصلی دربند سربندنام داردکه درخیابان دربند واقع شده است وازشمال به منطقه دربند وازجنوب به کاخ سعدآباد وازشرق به محله باغ شاطر منتهی می شوددرمیان این میدان مجسمه ای قراردارد که تندیس کوهنورد است این تندیس اثری از رضا لعل پیکرتراش ونقاش ایرانی است درسال ۱۳۴۱ساخته شد. مجسمه سه متری دربند سال های سال به تماشای رهگذران ایستاده است نمادی ازکوهنوردان ایرانی محسوب می شود.

آبشاردوقلو دربند

یکی از زیباترین آبشارهای شمیرانات آبشاردوقلو است که درارتفاع ۲۷۰۰متری ازسطح دریا قرار داردوکوهنوردان ار آنجا برای استراحت ورفع خستگی استفاده می کنند.این آبشاراز ذوب شدن برف  ارتفاعات البرزتامین می شود.این آبشار حدود۲۰متری درمسیراصلی صعود به توچال ودرنزدیکی پناهگاه شیرپلا قرار داردوبه علت اینکه آب آن هنگام ریزش دوشاخه می شود به آبشاردوقلو معروف است.

آبشارسوتک دربند

بعد از کمی پیاده روی به سمت بالادرمسیر به دوراهی برمی خورید که باید به سمت چپ بروید بعداز دوراهی کم کماین آبشار خودرا نمایان میکند آبشارسوتک درارتفاع حدود۲۱۳۳متری کوهی به نام بندیخچال واقع شده است.

جذاب‌ترین امکانات و جاذبه های تفریحی دربند تهران

هتل اوسون دربند

برای رسیدن به این هتل باید دوراهی دوم را به سمت راست حرکت کنیدازدوراهی تاهتل راه چندانی نیست این هتل دارا یاتاق های ۲ و۵ تخته ،رستوران و کافه تریا می باشد.هتل اوسون برای اقامتگاه کوهنوردان می باشد.

تله سیزدربند

تله سیژدرنبد ازتفریحات مهیج یاست که درحدود ۵۰سال پیش درمنطقه دربند به راه افتاد وگزینه ای عالی برای گردشگرانی است که می خواهند خود را به ارتفاعات دربند برسانند. مسیر ۶۰۰متری تله سیژازمیدان دربند شروع می شود وتاارتفاعات کوه ادامه دارد.

ساعات کاری تله سیژدربند:

شنبه تا چهارشنبه ازساعت ۸:۳۰تا ۱۰ پنجشنبه،جمعه وروزهای تعطیل ازساعت ۶صبح تا۲۳

آس چارتر به شما این امکان را می دهد تاکمترازسه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما شیراز تهران رارزرو نمایید.

رستوران های دربند

دربند یکی از ۱۰مقصد اصلی رستوران گردی برای اهالی پایتخت است که می توانند در محیطی چشم نواز بااشتهایی مضاعف غذای خود را میل کنند.دکه های کوچک جگرکی وکبابی هم که طرفدارای خاص خودش را دارد.دراینجا تعدادی از رستوران های دربند را به شما معرفی می کنیم .

· رستوران کوهپایه

· رستوران باغ بهشت     

· رستوران پای کوه

· رستوران باغ ایرانی

· سفره خانه آبشار

· رستوران آستان

· رستوران جوانان ۳

· امام زاده ابراهیم دربند

جذاب‌ترین امکانات و جاذبه های تفریحی دربند تهران

امامزاده ابراهیم دربند

یکی از مکان های مذهبی این منطقه است این امامزاده بیش از ۳ کیلومتر با میدان سربند فاصله دارد.امامزاده در یک کوچه باغ زیبا قرارداردباعبور از۱۵۱ پله به یک درب آهنی خواهید رسید حیاط کوچک ویک سقاخانه کافه کنونی درامامزاده وجود دارد.از اینجا می توانید منظرزیبای کوه ها دره ورودخانه راتماشا کنید.

پناهگاه شیرپلا دربند

این پناهگاه درکنار آبشار دوقلو دارد این پناهگاه ۲۰کیلومترازدوراهی اوسون قرارداردودر مسیر کوهنوردی دربند به توچال واقع شده است .

دره اوسون دربند تهران

برای رفتن به دره اوسون باید۳کیلومتر ازمیدان کوهنوردان را راهپیمایی کنید در مسیرپلی فلزی بر روی رودخانه قرار دارد بعداز این پل به مسیردوشاخه ای برمیخورید بعد از طی مسافتی کوتاه به دره اوسون خواهید رسید .

تفریحات بی نظیر دربند تهران

سافاری وحشت تفریحی مهیج

از دنبال هیجان ومحیط های ترسناک ورعب انگیز هستید سافاری وحشت پارک دربند تهران را از دست ندهید.این مجموعه اولین تونل وحشت ایران است که پیاده روی درآن واقعا دل شیرمی خواهد.

سورتمه سواری

سورتمه دربند یکی ازجاذبه های گردشگری دربند

این سورتمه دربوستان گلابدره قراردارد این سورتمه درارتفاعات برفراز کوه های پوشیده ازدرخت خاطره انگیز خواهدبود.ی کیاز لذت بخش ترین لحظات زندگی خودرا درسورتمه دربند تجربه کنید.

دیدن مناظرزیبای اطراف هوای عالی و وسرعت این سورتمه لحظات به یادماندنی برایتان خواهدساخت.این سورتمه تا۴۰کیلومتر برساعت حرکت می کند.سورتمه دربند درروزهای شنبه تا چهارشنبه ازساعت ۹ الی ۱۸ ودرروزهای ۵شنبه و جمعه ساعت ۱۰الی ۲۰فعالیت دارد.

سینما پرواز هیجان باورنکردنی در دربندتهران

این سینما پرواز در بوستان گلابدره قرار داردبرای تجربه این تفریح درارتفاع ۶ متری در یک هرم قرارمی گیرد. اگر ازعاشقان هیجان و ارتفاع هستید سینما پرواز دربند تهران را فراموش نکنید این تفریح تلفیقی از پرواز و سینماهای چند بعدی است معتق بودن در فضا و تجربه انواع افکت های کم نظیر حسی متفاوت به شما خواهد داد.

شب های زیبای دربند

اگر به دنبال مکانی دنج و عالی برای یک شب نشینی دوستانه و خانوادگی هستید شب های عالی ودلنشین دربند را انتخاب کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف تهران

بازار تجریش با میوه های تروتازه محیطی قدیمی ومعماری زیبایش می تواند مقصدبعدی شما در این منطقه از تهران باشد میتوانید رد کنارتفریح از بازارتجریش خرید خودرا انجام دهید.

زیارت امامزاده صالح نیز یکی از زیارتگاه های نزدیک دربند است که می توانید به زیارت بروید.

پاساژتندیس و پاساژقائم از معروف ترین مراکز خرید تهران که درمیدان تجریش دنزدیکی دربند تهران قراردارند.

مجموعه عظیم سعدآبادمحلی عالی برای گردش وتفریح است از کاخ ها وموزه های باارزش باغ وبوستان خرم وسایر مکان های تماشایی کاخ سعدآباد دیدن کنید .

بهترین زمان برای رفتن به دربند

دربند بخاطر نزدیکی منطق شمالی کشور آب وهوای معتدل رو به سردی دارد.تابستان های دربندخنک و معتدل هستند،وزمستان ها معمولا سرد هستند.

امکانات رفاهی تفرجگاه دربند

امکاناتی در جای جای درمسیردربند دیده می شود.رستوران ها و دکه هایی است که خدمات متنوع

غذایی به گردشگران وبازدیدکنندگان ارائه می دهند از دیگرامکانات دربند می توان به موارد زیراشاره کرد:

· سرویس بهداشتی عمومی

· مسجد

· مراکز درمانی

معمولا کسانی که بلیط هواپیما  کیش تهران را تهیه کرده اند به این مکان دیدنی سرمی زنند شما نیز می توانیدبرای بازدید از این مکان از سایت آس چارتر بلیط خود را تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید