فرمانده عملیات مشترک عراق اعلام کرد نظامیان آمریکا تا پایان سال جاری از خاک این کشور خارج خواهند شد.

خروج نیروهای آمریکایی از عراق تا پایان سال

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر «تحسین الخفاجی» فرمانده عملیات مشترک عراق بار دیگر بر خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تا پایان سال جاری میلادی مطابق توافق انجام گرفته میان دولت‌های عراق و آمریکا تاکید کرد.

او در این خصوص به خبرگزاری المعلومه گفت: بر اساس نتایج گفت‌وگوهای راهبردی، تاریخ خروج نیروهای ائتلاف مشخص است و تغییری در آن ایجاد نشده است. تعداد نیروهای رزمی که در عراق باقی خواهند ماند بسیار اندک است و بر اساس گفت‌وگوها، انتهای سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

الخفاجی مدعی شد: نیروهای رزمی آمریکایی بسیاری از پایگاه‌های نظامی خود را تحویل داده‌اند و تنها سایت‌های بسیار ساده باقی مانده است که مقر مستشاران و مربیان خواهد بود، همچنین پنتاگون خروج نیروهای خود را بر اساس بازه زمانی توافق شده تایید کرده و هیچ تغییری در توافق وجود ندارد.

این در حالی است که با وجود تاکید مکرر مقامات عراقی و آمریکایی، منابع آگاه اعلام کردند آمریکا طی چند وقت گذشته تسلیحات جدیدی را به پایگاه‌ها و سفارت خود در عراق ارسال کرده است که برای مقابله با پهپاد کارآیی دارند. بر اساس نظر کارشناسان این اقدامات آمریکا برای ماندن در عراق برنامه ریزی شده است.

مقاومت عراق نیز با اشاره به ترک نکردن خاک این کشور توسط نظامیان آمریکایی اعلام کرده است در صورتی که آمریکا از این کشور خارج نشود مقاومت عراق به جنگ و درگیری مستقیم روی خواهد آورد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید