مقامات بخش ضد انحصار و رعایت حقوق مصرف کنندگان ایتالیا، شرکت آمازون را ۶۸.۷ میلیون یورو و اپل را ۱۳۴.۵ میلیون یورو جریمه کرده است.

ایتالیا ۲ غول فناوری آمریکا را جریمه کرد

مقامات بخش ضد انحصار و رعایت حقوق مصرف کنندگان ایتالیا، شرکت آمازون را به دلیل اقدامات ضدرقابتی ۶۸.۷ میلیون یورو و اپل را نیز با اتهام مشابه، ۱۳۴.۵ میلیون یورو جریمه کرده است. البته انتظار می‌رود که  هر دو شرکت، درخواست تجدید نظر داشته باشند.

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،   مشکل در توافقنامه بین آمازون و اپل از سال ۲۰۱۸ است که تنها به آمازون و نمایندگان منتخب اجازه می‌داد محصولات اپل و بیتز را در آمازون ایتالیا ارائه دهند. علاوه بر این، محدودیت‌هایی برای فروش برون مرزی اعمال شد.

مقامات ایتالیایی می‌گویند که رقابت در قیمت‌گذاری کاهش یافته و حجم تخفیف‌های ارائه شده توسط اشخاص ثالث کاهش یافته است. چنین معاملاتی برخلاف قوانین اتحادیه اروپا است (ماده ۱۰۱).

حالا، ایتالیا آمازون و اپل را با ۲۰۰ میلیون یورو جریمه ضد تراست به دلیل فروش محصولات اپل و بیتز محکوم کرد. علاوه بر پرداخت جریمه، این دو شرکت باید محصولات اصلی اپل و بیتز  را بدون شیوه‌ای تبعیض آمیز، در دسترس همگان قرار دهند.   مقامات ضد انحصار در آلمان و اسپانیا، تحقیقات خود را در این مورد انجام می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید