سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان گفت: مقامهای این کشور روسیه را در جریان آمادگی خود برای برقراری روابط با ترکیه بدون پیش شرط قرار داده‌اند.

آمادگی ارمنستان برای برقراری روابط با ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، واهان هونانیان، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان اظهار کرد: برخی از شرکای بین‌المللی ما از جمله هم‌پیمانمان، فدراسیون روسیه برای حمایت از پروسه عادی سازی روابط بین ارمنستان و ترکیه اظهار آمادگی کرده‌اند. ما در جریان مذاکراتمان با شرکای روسی خود فاش کردیم که بدون پیش شرط برای عادی سازی روابط آماده هستیم. هر زمان که قرار بر پیشبرد این فرآیند باشد ما البته مردم را در جریان تحولات قرار خواهیم داد.

به گفته این سخنگو، دولت ارمنستان در برنامه‌اش متذکر شده که همواره برای برقراری روابط با ترکیه بدون هیچ پیش شرطی آمادگی دارد. او اضافه کرد: همزمان من مایلم متذکر شوم که فعال هیچ مذاکراتی با ترکیه در جریان نیست.

ترکیه و ارمنستان به رغم داشتن مرزی مشترک روابط دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند. دیپلماتهای ارشد دو کشور سال ۲۰۰۹ در شهر زوریخ پروتکلهای برقراری روابط دیپلماتیک و اصول روابط را  امضا کردند اما این اسناد مورد تصویب طرفها قرار نگرفتند. اول مارس ۲۰۱۸ ارمنستان لغو این پروتکلها را اعلام کرد.

مقامهای ارمنستان مکررا اعلام کرده‌اند که ترکیه در پاییز سال ۲۰۲۰ در درگیری‌های مسلحانه بین این کشور با جمهوری آذربایجان به باکو کمک کرده است.

ایروان همچنین تاکید داشته که آنکارا اقدام به استقرار شبه نظامیانی از خاورمیانه در منطقه کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید