مراسم رونمایی از نخستین سردیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی، امروز سه‌شنبه با حضور محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

رونمایی قالیباف از سردیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف در این آیین و در حضور مقامات ارشد ورزشی سردیس علی باغبانباشی در دوومیدانی، تیمور غیاثی دوومیدانی، میر رسول رئیسی در وزنه برداری، هوشنگ کارگرنژاد وزنه برداری مدال آوران بازی های آسیایی و راضیه شیر محمدی مدال آور پارالمپیک را رونمایی کرد. این برای نخستین بار است که رییس مجلس در آیین رونمایی سردیس ها حضور پیدا می کند.

وی در حاشیه این مراسم از موزه ملی ورزش هم بازدید کرد . همچنین برای نخستین بار است که یکی از سران قوا از موزه ورزش بازدید کرده است. پیش از این در سطح شهردار و معاون اول رییس جمهوری از موزه ورزش بازدید کردند. 

کمیته ملی المپیک طی ۲ سال اخیر از ۴۳ سردیس مدال‌آوران المپیک در این موزه رونمایی کرده که با رونمایی پنج سردیس طی امروز شماره رونمایی به ۴۸ سردیس رسید.

کمیته ملی المپیک امسال هم برنامه ریزی برای ساخت ۷۰ سردیس را در دستور کار دارد که ۳۰ سردیس برای طلایی های بازی‌های آسیایی از ۱۹۵۱دهلی تا ۱۹۷۴ تهران است که البته تعداد زیادی از مدال‌آوران طلایی بازی‌های آسیایی المپیکی هستند که پیش‌تر سردیس آنها در بخش المپیک ساخته شده است.

در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی از معاونان، رییسان فدراسیون های ورزشی، پیشکسوتان ،قهرمانان حضور دارند. رییسان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک با اهدا لوحی از رییس مجلس قدردانی کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید