محلول های سفید کننده دندان هم مثل دهانشویه ها در از بین بردن بوی بد دهان، کاهش پلاک های دندانی و بیماری های لثوی موثرند.

گران ترین و ارزان ترین راه های سفید کردن دندان

دندان ها در طول زمان و بر اثر مصرف انواع مواد غذایی مثل قهوه و چای از سفید به زرد تغییر رنگ می دهند. در بععضی موارد هم دندان ها به صورت وراثتی زرد هستند. به هر حال، دندان های سفید زیبایی خیره کننده ای دارند و هیچ کس نمی خواهد از این زیبایی محروم باشد. بلیچینگ دندان تنها روش سفید کردن دندان ها نیست و راه های متنوعی برای این کار چه در خانه و چه در کلینیک های دندانپزشکی وجود دارد. در اینجا این روش ها را بر اساس هزینه و به ترتیب گران به ارزان بررسی می کنیم.

لمینت دندان

لمینت دندان یکی از راه های داشتن دندان هایی سفید به مدت طولانی (10 الی 12 سال) است. لمینت دندان نوعی ونیر و روکش نازکی از جنس پرسلن (چینی) است و در طیف های مختلف (رنگ های طبیعی دندان) در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شود. یعنی شخص می تواند درجه سفیدی دندان های خود را انتخاب نماید. لمینت دندان علاوه بر سفید کردن دندان باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها به وضعیت دلخواه فرد می شوند.

عمر لمینت دندان نسبت به سایر روش های سفید کردن دندان بیشتر است اما به مراقبت زیادی نیاز دارد. اگر فرد مدتی را بعد از هر وعده غذایی یا بعد از خوردن خوراکی هایی مثل پفک مسواک نزند، روکش ها تغییر رنگ خواهند داد. به دلیل مزایایی که گفتیم، هزینه لمینت دندان بیشتر از روش هایی است که در ادامه نام می بریم.

گران ترین و ارزان ترین راه های سفید کردن دندان

کامپوزیت دندان

کامپوزیت هم نوعی ونیر است و مانند لمینت، فرم (تا حدودی)، شکل، اندازه، طول و رنگ دندان ها را اصلاح می کند. برخلاف لمینت که یک روکش آماده و به شکل دندان است، کامپوزیت ماده ای خمیری می باشد که بعد از چسبیدن به دندان تراشیده و فرم داده می شود. کامپوزیت دندان از لمینت هزینه کمتری دارد زیرا عمر کامپوزیت نسبت به لمینت کوتاه تر و احتمال شکستگی و لب پر شدن آن بالاست.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ شناخته شده ترین راه برای سفید کردن دندان هاست که در طول یک جلسه و در مطب دندانپزشکی انجام می شود. دندان ها به مواد بلیچینگ آغشته و شست و شو داده می شوند. سفید کردن دندان به روش بلیچینگ مناسب کسانی است که لثه و دندان های سالم و بدون پرکردگی دارند. ماندگاری سفیدی دندان بر اثر بلیچینگ معمولا 6 ماه است. هزینه بلیچینگ دندان نسبت به فوری بودن حصول نتیجه و عمر متوسط آن از سایر روش های سفید کردن دندان معقول تر به نظر می رسد.

توجه داشته باشید که بلیچینگ روی دندان مصنوعی، ایمپلنت، دندان پر شده و ونیرها تاثیری ندارد.

گران ترین و ارزان ترین راه های سفید کردن دندان

نوارها و کیت های سفید کننده دندان خانگی

استریپ ها و نوارهای سفید کننده دندان در داروخانه ها موجود هستند. اخیرا کیت های سفید کننده هم به قفسه داروخانه ها اضافه شده که می توانید به کمک آنها دندان های خود را در خانه سفیدتر نمایید. این ابزار سفید کننده دندان به مقدار زیادی از پراکسید هیدروژن استفاده می کنند و به همین دلیل سفید کننده فوری دندان هستند. اما این ماده در بعضی افراد باعث بروز حساسیت دندانی و لثوی می شود.

از طرف دیگر، بعضی از کیت ها به مقدار کافی مواد سفید کننده ندارند و از این رو نتیجه دلخواه را به دست نمی دهند. همچنین، اگر نتوانید دستگاه سفید کننده را به درستی روی دندان ها فیکس کنید، ژل سفید کننده دندان روی لثه ها و در داخل زبان ریخته و موجب حساسیت و حتی تاول زدن دهان می شود.

دهان شویه و خمیر دندان های سفید کننده

ارزان ترین راه برای داشتن دندان هایی سفید، استفاده از دهان شویه و خمیردندان های سفید کننده است. در هنگام خرید توجه داشته باشید که پراکسید هیدروژن در فرمول آنها وجود داشته باشد. نتیجه این روش نسبت به سایرین دیرتر قابل مشاهده خواهد بود. مسواک زدن حداکثر 8 دقیقه از روز شما را می گیرد. اما نتیجه ای عالی را در دراز مدت به دنبال دارد. به عبارت دیگر، مسواک زدن مداوم، نه تنها سفیدی بلکه سلامت لثه و دندان ها را نیز تضمین می کند.

محلول های سفید کننده دندان هم مثل دهانشویه ها در از بین بردن بوی بد دهان، کاهش پلاک های دندانی و بیماری های لثوی موثرند. شرکت های تولید کننده این دهانشویه ها ادعا می کنند که 12 هفته بعد از مصرف نتیجه مطلوب را خواهید دید. کافیست محلول را به مدت 60 ثانیه، دو بار در روز و قبل از مسواک زدن در دهان بچرخانید.

با اینحال، بعضی از متخصصین باور دارند که دهانشویه های سفید کننده به اندازه سایر روش های خانگی، مثل نوارها موثر نیستند زیرا 2 دقیقه استفاده در روز نمی تواند تغییر رنگ چندانی در دندان ها ایجاد کند. برای بهبود عملکرد این دهانشویه ها، می توانید بعد از آن از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید.

گران ترین و ارزان ترین راه های سفید کردن دندان

نکات ایمنی در سفید کردن دندان ها

· بر اساس دستورالعمل ها استفاده کنید. نوار یا ژل سفید کننده را طولانی تر از آنچه که در دستورالعمل نوشته شده، روی دندان قرار ندهید. در غیر اینصورت، با التهاب لثه و مشکلات دیگری مواجه خواهید شد. بعد از سفید کردن دندان ها تا چند ساعت از خوردن نوشیدنی های گازدار و یا اسیدی خودداری کنید.

· بیشتر از حد انجامش ندهید. هرگز تصور نکنید که هرچه بیشتر از سفید کننده های دندان خانگی استفاده کنید، زودتر و بیشتر به نتیجه می رسید. طبق تعداد دفعاتی که شرکت تولید کننده توصیه کرده پیش بروید و بعد از رسیدن به رنگ دلخواه، دوبار یا یکبار در سال از کیت خانگی استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید