ناوشکن یو اس اس میلیوس از کلاس «آرلی برک» در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) از تنگه تایوان و در آب‌های بین‌المللی مطابق با قوانین بین‌المللی، طبق روال همیشگی عبور کرده است.

عبور مجدد ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: بر اساس بیانیه ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن «یو اس اس میلیوس» مجددا از آبراهه حساس بین جزیره تایوان و چین عبور کرد.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در این بیانیه آورده است: ناوشکن یو اس اس میلیوس از کلاس «آرلی برک» در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) از تنگه تایوان و در آب های بین المللی مطابق با قوانین بین المللی، طبق روال همیشگی عبور کرد. عبور از تنگه تایوان نشانگر تعهد آمریکا به منطقه «ایندوپاسیفیک» باز و آزاد است.

اقدامات تحریک آمیز واشنگتن و عبور ناوهای نظامی آمریکا از این آبراه حساس و راهبردی در راستای به چالش کشیدن دولت پکن صورت می گیرد.

پکن بارها اعتراض خود را نسبت به چنین اقداماتی اعلام کرده است و گفته که این دست اقدامات خدشه ای به سیاست اصل چین واحد محسوب می شود و بارها از طرف آمریکایی خواسته است به این اصل احترام بگذارد.

این در حالی است که آمریکا و شرکای غربی اش اخیرا و در راستای سیاست‌های تنش برانگیز «ایندوپاسیفیک» واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان‌های جدایی طلب در مناطق تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید