درگیری بر سر ارثیه این روزها یک پای ثابت دعواهای خانوادگی شده است. دعوا و جدل‌هایی که گاهی با پایانی هولناک همراه می‌شوند و یک طرف دعوا جانش را از دست می‌دهد و طرف دیگر به جرم قتل دستگیر می‌شود.

جزییات هولناک قتل همزمان ۵ نفر در شیراز / علت این قتل عام خانوادگی ارثیه اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه همشهری، وقتی صدای شلیک گلوله محله عادل‌آباد شیراز را پر کرد، همسایه‌ها مردی را دیدند که با ساک بزرگی در دست از یکی از خانه‌ها خارج شد و سوار بر ماشین فرار کرد. همه در ابتدا تصور می‌کردند که او یک سارق مسلح است اما وقتی اجساد غرق خون ۵نفر در این خانه پیدا شد، اسرار جنایت هولناک داماد عصبانی فاش شد. دامادی که پس از گروگان گرفتن ۲ نفر به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد.

حدود ساعت یک بامداد دیروزبه گوش رسیدن صدای شلیک گلوله  از خانه‌ای در محله‌ عادل آباد شیراز، ساکنان منطقه را به وحشت انداخت. همسایه‌ها همزمان مردی قوی‌هیکل را دیدند که یک ساک بزرگ در دست داشت و سراسیمه از این خانه بیرون دوید و سوار بر یک خودروی سواری متواری شد.

ساک بزرگی که در دست مرد قوی‌هیکل بود، احتمال این که او یک سارق است را قوت می‌بخشید و در این شرایط همسایه‌ها با پلیس تماس گرفتند و خبر از دستبرد مسلحانه به خانه‌ همسایه دادند.

حمام خون

نخستین تیم پلیس ظرف چند دقیقه در محل حادثه حاضر شد. مأموران وارد خانه‌ای شدند که در داخل آن تیراندازی صورت گرفته بود و به محض ورود با اجساد غرق خون ۵ نفر که همگی جانشان را از دست داده بودند مواجه شدند. قربانیان ۲مرد، یک زن و یک دختر و پسر بودند و بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که هیچ سرقتی از داخل خانه صورت نگرفته و به این ترتیب فرضیه سرقت رنگ باخت و مأموران حدس زدند که ماجرا، یک انتقام‌جویی خونین است.

داماد؛ مظنون اصلی

از همان زمان تحقیقات برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد و کارآگاهان در جریان تماس و تحقیق از بستگان قربانیان متوجه شدند که عامل جنایت کسی جز داماد این خانواده نیست. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این مرد ۵۵ ساله از مدتی قبل بر سر ارثیه‌ای که قرار بوده به همسرش برسد با برادران همسرش اختلاف داشته است. این اختلافات بارها باعث بحث و مشاجره میان آنها شده بود تا اینکه شب حادثه، داماد عصبانی درحالی‌که یک قبضه کلاشنیکف در داخل یک ساک بزرگ مخفی کرده بود راهی خانه برادرزنش شد تا اختلافاتشان را حل کند. در زمان حادثه ۲ برادرزن و همسر و ۲ فرزند یکی از آنها در خانه حضور داشتند و داماد ۵۵ ساله ظاهرا دوباره بحث ارثیه را پیش کشیده اما با برادرزن‌هایش دچار بحث و مشاجره شده و در نهایت سلاح کلاش را از داخل ساک بیرون کشیده و هر دو برادرزنش را به همراه همسر و ۲ فرزند یکی از آنها به گلوله بسته و سپس از آنجا گریخته بود.           .

جنایت ناکام

کارآگاهان در ادامه متوجه شدند که این مرد پس از ارتکاب جنایت، سوار بر خودرواش، راهی خانه برادرزن دیگرش شده است. او ظاهرا قصد داشته این مرد و خانواده‌اش را نیز با همین شگرد به قتل برساند اما وقتی به مقابل خانه آنها رسیده و زنگ در را زده، برادرزنش که فهمیده وی قصد دعوا دارد در را باز نکرده و به این ترتیب دومین نقشه جنایت داماد عصبانی ناکام مانده است.

گروگانگیری

زمان به سرعت می‌گذشت و اطلاعات پلیس نشان می‌داد که مرد جنایتکار احتمالا قصد دارد قتل‌های دیگری را هم رقم بزند. تحقیقات همه‌جانبه برای دستگیری این مرد ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان دریافتند که متهم تحت تعقیب این بار به سراغ ۲ نفر دیگر از بستگان مقتولان رفته، آنها را با تهدید اسلحه سوار ماشین کرده و با خود برده است. جست‌وجو برای ردگیری مرد جنایتکار که هر لحظه احتمال داشت قتل‌های دیگری را هم رقم بزند ادامه یافت تا اینکه مشخص شد این مرد گروگان‌هایش را به خانه‌ای در نزدیکی خانه مقتولان برده و در آنجا مخفی شده است.

با این اطلاعات، تیم‌های ضربتی و عملیاتی پلیس راهی این محل شدند و خانه مورد نظر را محاصره کردند. از آنجا که جان گروگان‌ها در خطر بود، مأموران تصمیم گرفتند با قاتل گروگانگیر وارد مذاکره شوند و او را مجبور کنند   خود را تسلیم کند. اما مرد مسلح، پاسخ درخواست پلیس را با شلیک گلوله داد و همین باعث شد دیگر تیم‌های پلیس نیز برای کمک به دستگیری گروگانگیر و آزادی گروگان‌ها راهی محل شوند.

شلیک به گروگانگیر

چند ساعت از لحظه‌ای که قاتل، ۵ عضو خانواده همسرش را قتل‌عام کرده بود می‌گذشت و او حالا در خانه‌ای در محله‌ عادل‌آباد در محاصره پلیس بود. مأموران برای حفظ جان گروگان‌ها همه تلاششان را کردند تا داماد مسلح راضی شود سلاحش را زمین بگذارد اما تیراندازی‌های او به‌سوی مأموران ادامه داشت. حالا هوا کاملا روشن شده بود و عقربه‌های ساعت به عدد ۱۱ نزدیک می‌شد. مذاکره پلیس برای تسلیم شدن گروگانگیر فایده‌ای نداشت و با توجه به خطر بزرگی که گروگان‌ها را تهدید می‌کرد، مأموران به کمین نشسته بودند تا به محض دیده شدن مرد مسلح او را هدف قرار دهند. این فرصت حدود ساعت ۱۱دیروز به‌دست آمد و درست زمانی که داماد عصبانی قصد شلیک دوباره به‌سوی پلیس را داشت، هدف گلوله مأموران قرار گرفت و از پا درآمد.

به‌گفته سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، افرادی که توسط مرد جنایتکار به قتل رسیدند ۳۵ تا ۶۰ ساله بودند و خوشبختانه با سرعت عمل پلیس و عملیات ضربتی ماموران، این مرد حدود ۱۰ساعت پس از جنایت هولناکی که رقم زد، بی‌آنکه بتواند به گروگان‌هایش آسیب برساند هدف گلوله پلیس قرار گرفت و از پا درآمد. وی افزود: علت اصلی درگیری برابر بررسی‌های اولیه پلیس اختلاف مالی بر سر ارث و میراث بوده است.

حمله قلبی قاتل پس از جنایت

درگیری بر سر ارثیه این روزها یک پای ثابت دعواهای خانوادگی شده است. دعوا و جدل‌هایی که گاهی با پایانی هولناک همراه می‌شوند و یک طرف دعوا جانش را از دست می‌دهد و طرف دیگر به جرم قتل دستگیر می‌شود. حادثه هولناکی که در شیراز رخ داد تنها جنایتی نیست که انگیزه آن درگیری بر سر ارثیه است و تنها یک روز پیش از این جنایت، در حادثه‌ای مشابه در شهرستان میاندرود استان مازندران، مردی میانسال ۲خواهرش را به ضرب گلوله به قتل رساند. ماجرا از این قرار بود که روز حادثه، مردی ۵۵ ساله زمانی که ۳ خواهرش به خانه او آمده بودند تا درباره ارثیه پدری‌شان حرف بزنند، با آنها دچار مشاجره شد. اختلاف میان این مرد و خواهرانش بر سر ارثیه پدری از مدتی قبل و پس از مرگ پدر خانواده آغاز شده بود اما اخیرا به اوج رسیده و باعث کدورت میان آنها شده بود.

روز حادثه وقتی مشاجره میان اعضای این خانواده بالا گرفت، مرد ۵۵ ساله که کاملا عصبانی شده بود به سراغ سلاح شکاری‌اش رفت و آن را به سمت خواهرانش نشانه رفته و اقدام به شلیک کرد. ساچمه‌هایی که از تفنگ شکاری شلیک شده بود، به هر سه خواهر او اصابت کرد و باعث شد یکی از آنها که جلوتر از بقیه بود در دم جانش را از دست بدهد. ۲ خواهر دیگر که به‌شدت مجروح شده بودند با حضور اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند اما متأسفانه یکی از آنها روی تخت بیمارستان جان باخت و شمار قربانیان این حادثه به دو نفر رسید.

سرهنگ مجید باقری جامخانه، فرمانده انتظامی میاندرود با بیان این خبر گفت: با حضور مأموران در محل حادثه متهم به قتل دستگیر و سلاح استفاده شده در این جنایت از او کشف شد اما متهم که پس از این اقدام جنون‌آمیز شوکه بود، ناگهان دچار حمله قلبی شد که با انتقال به بیمارستان از مرگ نجات یافت. او پس از بهبودی نسبی در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر قتل خواهرانش به‌علت اختلافات خانوادگی و مالی اعتراف کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید