گیاهان خانگی اکسیژن و رطوبت را به اندازه کافی در فضای داخل خانه ایجاد می‌کنند و باعث از بین بردن مواد آلوده‌کننده و مواد مضر می‌شوند؛ مواد مضری که از طریق اقداماتی مثل جاروبرقی کشیدن در منزل ایجاد می‌گردد. گیاهان خانگی مثل آریکا پالم، فیکوس و بامبو بسیار مناسب هستند.

در زمان آلودگی هوا این مواد غذایی را مصرف کنید

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، با افزایش آلودگی هوا در تهران و شهرهای صنعتی شرایط برای فعالیت در خارج از خانه دشوار شده است به همین منظور برای جلوگیری از بیماری در این هوای آلوده بهتر است نکاتی را رعایت کنیم.

در ادامه چند راهکار موثر برای زندگی راحت‌تر در شرایط آلودگی هوا را مرور می‌کنیم:

۱. پیش بینی‌های مربوط به آلودگی هوا را به صورت روزانه بررسی کنید:

پیش بینی‌های مربوط به هوا می‌تواند به شما اجازه دهد که بدانید چه زمانی؛ سطح آلودگی ناسالم است. منابعی مثل رادیو و تلویزیون و روزنامه و هواشناسی آنلاین در این باره به شدت به شما کمک خواهند کرد.

۲. هنگامی که سطح آلودگی هوا بالاست، در بیرون از منزل ورزش نکنید:

زمانی که هوا آلوده است، سعی کنید که از فضاهای بسته استفاده کنید. به طور مثال سعی کنید از پاساژهای سرپوشیده استفاده کنید، به جای فضای باز در باشگاه ورزش کنید و یا  از دستگاه‌های ورزشی که داخل منزل دارید، استفاده کنید. در کل زمانی که در بیرون از منزل هستید را تا حد ممکن کاهش دهید.

۳. تا جایی که می توانید موقع ترافیک های سنگین بیرون از منزل نباشید:

حتی اگر پیش‌بینی هوا سبز است، باز هم تا جایی که می توانید طوری برنامه ریزی کنید تا در اوقاتی که ترافیک سنگین است ، در اتوبان یا مکان‌های شلوغ نباشید.

۴. از انرژی کم‌تری در خانه استفاده کنید:

تولید برق و دیگر منابع انرژی باعث آلودگی هوا می شود و شما از طریق کاهش استفاده از انرژی می‌توانید به افزایش کیفیت هوا کمک کنید. سعی کنید هم برق کم تری مصرف کنید و هم در پول خود صرفه جویی نمایید.

۵. اگر به سرماخوردگی یا سرفه‌های شدید مبتلا شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید:

عفونت های ویروسی در شرایط آلودگی هوا قابلیت تشدید شدن را دارند و می‌توانند نشانه یک بیماری بسیار مهم باشند و بهتر است که از خودتان بیشتر مراقبت کنید.

۶. اجازه ندهید هیچ کس در محیط های سربسته سیگار بکشد:

تا جایی که می‌توانید در مکان‌های عمومی که از دخانیات استفاده می کنند، قرار نگیرید و تا حد توانایی‌تان مانع از انجام این کار نیز شوید.

۷. گیاهان خانگی و آپارتمانی را وارد زندگی خود کنید:

گیاهان خانگی اکسیژن و رطوبت را به اندازه کافی در فضای داخل خانه ایجاد می‌کنند و باعث از بین بردن مواد آلوده‌کننده و مواد مضر می‌شوند؛ مواد مضری که از طریق اقداماتی مثل جاروبرقی کشیدن در منزل ایجاد می‌گردد. گیاهان خانگی مثل آریکا پالم، فیکوس و بامبو بسیار مناسب هستند.

۸. در روز های گرم و آفتابی سعی کنید فضای خانه را تهویه کنید:.

اگر امکانات کافی برای انجام تهویه ندارید، این کار را می‌توانید به سادگی از طریق باز کردن درب و پنجره نیز انجام دهید.

۹. از ماسک استفاده کنید:

بسیار مهم است که حتماً از یک ماسک مناسب برای جلوگیری از آلودگی‌ها و وارد شدن آن به ریه‌های‌تان استفاده کنید تا باعث ایجاد مشکلات جدی تر نشود.

۱۰.محیط اطراف خود را به طور کامل تمیز کنید:

تمیز کردن محیط اطراف هم در صبح و هم در شب بسیار مهم است و باعث می‌شود که آلودگی‌ها را از روی سطوح پاک کنید و همچنین مراقب بهداشت فردی خود نیز باشید.

در زمان آلودگی هوا این مواد غذایی را مصرف کنید

۱.آب

در زمان آلودگی هوا به اندازه کافی آب بنوشید تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.

۲.سبزی و میوه

توصیه می‌شود از میوه‌جات و سبزیجات بیشتر استفاده کنید. سبزیجاتی مثل طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل،اسفناج، کلم و زردآلو  بتاکاروتن دارند.

۳.غذاهای سرشار از کلسیم

شیر و لبنیات به خصوص پنیر و ماست هم به خاطر کلسیمی که دارند می توانند با جذب عناصر سنگین مثل سرب تداخل کنند. پس بهتر است مردم در زمان آلودگی هوا از لبنیات بیشتر استفاده کنند تا اثرات مخرب هوای آلوده را کاهش دهند.

۴.مواد غذایی سرشار از ویتامین E

موادغذایی سرشار از ویتامین E مانند گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز مصرف کنید.

۵.منابع مناسب ویتامین D

مواد غذایی سرشار از ویتامین D مانند شیر، کره و زرده تخم مرغ را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید