حالا که تصمیم به یک سفر آن هم از نوع خارجی گرفتید، جایی بهتر از استانبول سراغ دارید؟ بدون ویزا و فقط با داشتن یک پاسپورت، آن هم با اعتبار حداقل ۶ ماه برای این سفر ۹۰ روزه کافیست! البته که ۹۰ روز زمان زیادی است اما برای این مدت نیاز به پرداخت هزینه ویزا ندارید و فقط باید خروجی از کشور را پرداخت کنید.

سفر به استانبول با راز آسمان پایتخت

حالا نوبت به خرید بلیط می‌رسد، اگر برای تفریح به استانبول می روید بهترین گزینه، تورهای گردشگری است چرا که تور لیدر ها به تمام مکان‌  های دیدنی شهر، آداب و رسوم مردم محلی، رستوران‌های با کیفیت، فستیوال‌های فصلی، فروشگاه‌هایی با قیمت مناسب و ... اشراف کامل دارند پس فقط با یک کلیک ساده و انتخاب تور استانبول در سایت راز آسمان پایتخت  یک تور مناسب با بودجه خود انتخاب کنید. راز آسمان پایتخت پیشنهادهای متفاوتی برای شما دارد اما معمولا تور استانبول ۷ شب و۸ روز بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد زیرا هم زمان آن برای تغییر روحیه مناسب است هم کوتاه بودن آن موجب دردسر در شغلتان نمیشود البته هیچ چیز نمیتواند از لذت تور لحظه آخری استانبول کم کند. تورهای لحظه آخری معمولا بیشتر مورد توجه قرار میگیرند چون قیمت مناسب‌تر و بهتری دارند. پیشنهاد ما این است حتما بعد از خواندن این مقاله، تور لحظه آخری استانبول خود را از راز آسمان پایتخت رزرو کنید.

اکنون که در شیوع ویروس کرونا قرار داریم قبل از سفر به استانبول ارائه یکسری مدارک ضروری است. همه‌ی مسافران بالای ۶ سالی که قصد ورود به ترکیه را دارند باید حداقل ۴ روز پیش از ورود به ترکیه فرم ورود مسافران را تکمیل کنند و آدرس دقیق محل اقامت و اطلاعات تماس را ارائه دهند. این فرم بصورت آنلاین تکمیل میشود و قبل از سوارشدن به پرواز استانبول و هنگام ورود به استانبول باید ارائه شود.

همچنین ارائه جواب منفی آزمایش PCR در ۷۲ ساعت گذشته و یا آزمایش آنتی ‌ژن سریع که در ۴۸ ساعت گذشته انجام شده باشد، ضروری است. افراد واکسینه شده‌که از آخرین دوز دریافتی (دوز دوم) آنها ۱۴ روز میگذرد معاف از ارائه این تست هستند اما بهتر است برای اطمینان خاطر خود حتما این تست را انجام دهید.

چرا استانبول؟

استانبول مقصد بسیاری از گردشگران است زیرا آنقدر جاذبه ‌های توریستی دارد که عده‌ای از گردشگران آن را در لیست ۱۰ شهری که قبل از مرگ باید دید، قرار دادند. در سال ۲۰۱۰ استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برگزیده‌ شد علاوه بر این در استانبول مدرنیته و سنت در کنار هم دیده میشود. بخش اروپایی و آسیایی استانبول به وسیله پل معلق سلطان محمد یا بسفر دوم متصل میشود. این پل یکی از جاذبه‌های توریستی استانبول است که در رتبه بیست و یکم طویل‌ترین پل‌های معلق قرار دارد.

سفر به استانبول با راز آسمان پایتخت

پل معلق سلطان محمد

از جاذبه‌های توریستی استانبول میتوان به مسجد ایاصوفیه، کاخ دلما باغچه و ... اشاره کرد.

وسایل مورد نیاز برای سفر به تور استانبول ۷ شب و ۸ روز

حالا که بلیط و تور خود را از راز آسمان پایتخت گرفتید، نوبت به وسایل و چیزهایی می‌رسد که برای سفر به استانبول نیاز دارید. لازمه‌ی هر سفر داشتن یک چک لیست است تا موردی را از قلم نیاندازید! راز آسمان پایتخت این چک لیست را برای شما آمده کرده است.

اول از همه پول! گرچه این مورد به هیچ‌ وجه فراموش نمیشود اما، باید به اندازه کافی به همراه خود پول رایج این کشور را داشته باشید چون یک سفر تفریحی همان طور که از نامش پیدا است، پرخرج است!

سفر به استانبول با راز آسمان پایتخت

وسایل مورد نیاز برای سفر به استانبول

مورد بعدی لباس است! شما باید با توجه به آب و هوای استانبول با خود لباس ببرید. اگر در فصل گرم سفر میکنید که لباس‌ های ساحلی مثل لباس شنا، کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی نیاز دارید اما اگر در فصل سرد سفر میکنید کاپشن گرم، کلاه و شال‌گردن و بوت های خود را فراموش نکنید!

دستمال مرطوب! بله درست خواندید، دستمال مرطوب، بعد از شیوع کرونا یک آیتم ضروری است پس حتما آن را در کیف دستی خود قرار دهید.

داروهایتان را فراموش نکنید! چون در کشورهای خارجی برای خرید داروهای ساده هم نیاز به نسخه پزشک دارید البته لازم است داروهای مصرفی خود را حتما چک کنید تا ورود آنها به کشور ترکیه ممنوع نباشد. گاهی حتی یک استامینوفن هم میتواند برای شما دردسرساز شود!

جعبه کمک‌های اولیه قطعا جا گیر است اما بهتر است وسایل ضروری آن را در چمدان خود جای دهید مثل پد الکلی و چسب زخم ، یک باند و گاز استریل!

با اینکه در هتل‌ها، ملحفه و روبالشی، مسواک و خمیردندان و حوله وجود دارد اما بهتر است که همراه خود ببرید زیرا هم بهداشتی‌تر است هم خیال شما از بابت کرونا راحت میشود. 

نخ و سوزن فراموش نشود! شاید به نظرتان یک آیتم غیر ضروری بنظر برسد اما کاملا ضروری است و دو نخ سفید و مشکی برای سفر کفایت میکند.

حتما پیش آمده که در جایی خواستید با تلفن همراهتان عکس بگیرید یا زنگ بزنید اما شارژ آن تمام شده و به شارژر و پریز برق هم دسترسی ندارید، در استانبول هم که نمیتوان از عکس گرفتن صرف نظر کرد. برای دنیای امروز محدودیت معنی ندارد پس پاوربانک دیگر یک وسیله ضروری محسوب میشود.

هدفون‌هایتان را فراموش نکنید هرچند که برای تفریح به استانبول رفته‌اید اما حتی در سفر هم لازم است برای چند دقیقه هدفون‌هایتان را بگذارید و به یک موزیک گوش دهید و ورزش کنید.

سفر به استانبول با راز آسمان پایتخت

مرکز خرید استانبول

زبان ترکی خود را تقویت کنید! گرچه در دنیای امروز بیشتر مردم در کشورهای مختلف با زبان های مختلف، به انگلیسی مسلط و یا حتی با دانش اندکی قادر برقراری ارتباط هستند اما شما با دانستن زبان بومی آن منطقه و ارتباط با افراد محلی خدمات بهتری دریافت می‌کنید. حتی شاید بتوانید از خوش‌مربی خود استفاده کنید و از فروشندگان تخفیف هم بگیرید. البته استفاده از اپلیکیشن‌ها و ترجمه‌گر ها هم پیشنهاد میشود اما در کنار سفر میتوانید به مهارت‌های خود هم اضافه کنید.

فقط با ۶ لیر یک اَکبیل کارت بگیرید تا در هزینه های حمل و نقل خود صرفه‌جویی کنید. میدانید که یکی از معضلات استانبول، ترافیک و هزینه گزاف حمل و نقل است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید