عضو گروه رسانه‌ای کمیساریای عالی انتخابات عراق، از احتمال تغییر در نتایج اولیه انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور خبر داد.

احتمال تغییر در نتایج انتخابات پارلمانی عراق

به گزارش سلام نو به نقل از شبکه خبر، عماد جمیل عضو گروه رسانه‌ای کمیساریای عالی انتخابات عراق، گفت: پس از آنکه ستاد قضایی، نتایج رای گیری بعضی مراکز را به دلایل قانونی باطل کرد، احتمال تغییر در نتایج انتخابات وجود دارد.

کمیساریای انتخابات منتظر مشخص شدن نتیجه آخرین شکایت ارجاع شده به ستاد قضایی است تا نتایج نهایی انتخابات را اعلام کند و آن را به دادگاه مرکزی عراق برای تایید شدن، تحویل دهد.

طرفداران گروه‌های معترض به نتایج انتخابات عراق هنوز به تحصن در اطراف منطقه الخضراء ادامه می‌دهند و خواستار بازشماری دستی آرای همه مراکز رای گیری در این کشور هستند.

هیئت قضائی عراق، چهارم آبان، به کمیسیون عالی انتخابات عراق، مجوز داد؛ فقط آرای دو هزار صندوق در ۲۲ حوزه انتخاباتی در ۱۳ استان عراق، دستی بازشماری شود.

انتخابات پارلمانی عراق ۱۸ مهر برگزار شد. با اعلام نتایج اولیه این انتخابات، اعتراض‌های گسترده‌ی مردم و احزاب عراق به این نتایج آغاز شد. عراقی‌ها معتقدند، آمریکا و متحدانش با کمک عواملشان، با دستکاری شمارش الکترونیک، نتایج واقعی را تغییر داده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید