یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی هشدار داد که زیاده روی در مصرف غذاهایی که سریع آماده می‌شوند حتی آن‌هایی در داخل خانه سرخ می‌شوند جزو رده فست فودها قرار می‌گیرند.

میزان مصرف فست فودها باید چقدر باشد؟
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مضرات بی رویه مصرف فست فودها گفت: مصرف فست فودها محتوای چربی اشباع رژیم غذایی افراد را افزایش می‌دهد و باعث چاقی و افزایش وزن خواهد شد.

او افزود: احتمال دارد که فست فودها باعث چاقی در فردی هم نشوند، چرا که شاید میزان خوردن آن کم باشد، اما به علت اینکه محتوای اسید چرب اشباع را بالا می‌برد فرد را به سمت و سوی ابتلا به کبد چرب، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... سوق دهد.

جوزدانی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی افراد لاغر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند که علت آن مصرف غذاهای پر چرب و فست فود هاست.

او با بیان اینکه غذاهای فست فودی تنها آن چیزی نیست که از رستوران سفارش می‌دهیم یا اینکه در رستوران مصرف می‌کنیم، تاکید کرد: خیلی از غذاهای آماده مصرف مانند: انواع ناگت، شنیسل مرغ، کوکو سبزی، کتلت و ... که تهیه می‌کنیم و به سرخ کردن آن‌ها می‌پردازیم هم جزو فست فودها به شمار می‌آیند.

گوشت چرخ شده هم در رده فست فودها قرار می‌گیرد

جوزدانی گفت: زیاده روی در مصرف غذاهایی که سریع آماده می‌شوند حتی آن‌هایی در داخل خانه سرخ می‌شوند جزو رده فست فودها قرار می‌گیرند، یعنی احتمال دارد که فرد در طول هفته به صورت مرتب گوشت چرخ کرده مصرف کند که در اینصورت محتوای چربی آن زیاد است و به علت سرخ شدن در رده فست فودها قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: غذاهای سرخ شده محتوای چربی و اسید اشباع رژیم را بالا می‌برند. اگر فردی دارای رژیم غذای متعادل و مناسبی است، می‌تواند هفته‌ای یک بار به رستوران برود و غذاهای استاندارد مصرف کند؛ چرا که آن‌ها چربی بالایی ندارند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با توجه به کم تحرکی بهتر است که افراد هر دو هفته یک بار از غذاهای بیرون استفاده کنند تا دچار اضافه وزن نشوند و به اینصورت اندام ایده آل خود را همواره حفظ کنند.

جوزدانی بیان کرد: برخی‌ها غذاهایی مانند: شنیسل، همبرگر، مرغ سوخاری و ... را در داخل خانه درست می‌کنند که در اینصورت باید هفته‌ای یک بار یا دو هفته یک بار آن را مصرف کنند، البته این قانون باید برای کسانی اجرایی شود که وزن ایده آلی دارند و دچار مشکلات خاص یا بیماری‌های زمینه‌ای نیستند وگرنه در اینصورت حداقل میزان چربی و سرخ کردنی باید برای افراد در نظر گرفته شود.

او گفت: چاقی مادر همه بیماری هاست، وقتی که فردی چاق می‌شود دچار بیماری‌های متابولیک، گرفتگی عروق، بیماری‌های قلبی، دیابت، کبد چرب، ایجاد کندی هضم و جذب، فشار روی پاها به علت افزایش وزن و ... می‌شود، بنابراین باید در این زمینه توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: همه افراد باید در مصرف فست فودها حد تناسب را رعایت کنند تا بتوانند بدنی سالم داشه باشند.

 
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید