یک روایت رایج وجود دارد که موفق‌ترین بنیانگذاران استارت آپ جوان (و معمولا مرد) هستند. مانند زاکربرگ و جابز و قبل از آنها، آنها کالج را رها می‌کنند تا کسب و کار خود را راه بیندازند و قبل از رسیدن به ۲۵ سالگی به وضعیت مولتی میلیونر می‌رسند.

 ۴ عادت ساده که هوش مالی شما را افزایش می‌دهد

به گزارش سلام نو، چه چیزی تعیین کننده موفقیت یا شکست یک کارآفرین جدید است؟ بسیاری از متغیرها وارد ترکیب می‌شوند، اما وقتی صحبت از ویژگی‌های ذاتی می‌شود، محققان فکر می‌کنند که در حال محدود کردن ویژگی‌هایی هستند که کمک کننده هستند.

ممکن است تصور شود که IQ پیش بینی کننده اصلی موفقیت است، اما تحقیقات خلاف این را نشان می‌دهد. در واقع، ضریب هوشی آنقدر با موفقیت کارآفرینی همبستگی ضعیفی دارد که مطالعه‌ای که در دهه گذشته آزمایشی را برای تعیین اینکه آیا فردی به یک کارآفرین موفق تبدیل می‌شود، اختصاص داده است، آن را به طور کلی از ارزیابی خود حذف کرده است.

در عوض، آنها چهار ویژگی را ارائه کردند که به طور مداوم به موفقیت در میان کارآفرینان بالقوه اشاره می‌کند. این ویژگی‌ها EIQ یا ضریب هوشی کارآفرینی شما را تشکیل می‌دهند و بیشتر از مجموعه مهارت‌ها، روابط یا عقل خاص در موفقیت شما تعیین‌کننده هستند.

در ادامه بخوانید و ببینید آیا خودتان را در این ویژگی ها می شناسید یا خیر؟

۱. تجربه حرفه‌ای فراوان

یک روایت رایج وجود دارد که موفق‌ترین بنیانگذاران استارت آپ جوان (و معمولا مرد) هستند. مانند زاکربرگ و جابز و قبل از آنها، آنها کالج را رها می‌کنند تا کسب و کار خود را راه بیندازند و قبل از رسیدن به ۲۵ سالگی به وضعیت مولتی میلیونر می‌رسند.

اما در واقع، میانگین سنی بنیانگذاران موفق به مراتب بالاتر است. میانگین سنی کارآفرینانی که شرکت خود را تا حد استخدام یک کارمند رشد دادند، ۴۱.۹ سال بود، در حالی که کارآفرینانی که شرکتی با رشد بالا ایجاد کردند، میانگین سنی ۴۵ سال داشتند. بنیانگذاران در اوایل ۲۰ سالگی کمترین شانس موفقیت را داشتند.

در کارآفرینی، مانند بسیاری از چیزها، داشتن تجربه واقعی یک دارایی ارزشمند است.

۲. هوش سیال بالا

هوش سیال توانایی تولید، تبدیل و دستکاری اطلاعات جدید در زمان واقعی است. افراد با هوش سیال بالا در تشخیص الگوها، تفکر انتزاعی خوب هستند و می‌توانند با موقعیت‌ها و فرصت‌های جدید در پرواز سازگار شوند. این باعث می‌شود آنها حلال مشکلات عالی و کارآفرینان عالی باشند.

هنگام توسعه یک ایده تجاری جدید، توانایی دستکاری اطلاعات جدید یک ویژگی ارزشمند است. چشم انداز می‌تواند به سرعت بین ایده اصلی شما و ارائه آن به بازار تغییر کند و سازگاری با این تغییرات حیاتی است.

هوش سیال همچنین افراد را قادر می‌سازد تا مهارت‌های جدید را با سهولت بیشتری بیاموزند که این یک توانایی مفید برای هر کسی است که مسیر خود را از طریق تجارت پیش می‌برد. در مرحله استارت‌آپ، کارآفرینان اغلب متوجه می‌شوند که همه نقش‌ها را به یکباره برعهده می‌گیرند، از ایده‌پردازی گرفته تا بازاریابی، منابع انسانی گرفته تا امور مالی، بنابراین این که بتوانید در حین رفتن چیزها را انتخاب کنید و در همه مشاغل باشید، بسیار مفید است.

۳. ذهن باز و خوش بین

افرادی که از ایده‌های جدید استقبال می‌کنند و آماده تغییر هستند، ویژگی‌ای دارند که به آن گشودگی بالا می‌گویند. برای کارآفرینان، تمایل به تفکر خارج از پارادایم و پذیرش چیزهای جدید کلید موفقیت است.

ممکن است ایده اولیه کسب و کار شما به شکل فعلی کار نکند، یا اینکه یک بخش جانبی از آن ایده گوهر واقعی باشد. غلت زدن با تغییرات و جستجوی فرصت ها در کنار، به این معنی است که میتوانید به جلو حرکت کنید.

ضمنی در باز بودن بالا سطحی از تفکر خوش بینانه است. کارآفرینان موفق این خوش بینی را حفظ می‌کنند که راه حل‌هایی برای مشکلات طولانی مدت وجود دارد. اگر باور دارید که مشکلی قابل حل است، انگیزه بیشتری برای حل آن خواهید داشت که در ذهنیت کارآفرینی نقش اساسی دارد.

۴. توافق پذیری متوسط

وقتی به کارآفرینان فکر می‌کنید، موافق بودن اغلب ویژگی‌ای نیست که به ذهنتان خطور کند، اینطور است؟ مردم بر این باورند که کارآفرینان باید همگی سرسخت، تزلزل ناپذیر و شجاع باشند. در حالی این درست است که کارآفرینان ممکن است گاهی برای اطمینان از رونق کسب‌وکارشان مستحکم باشند، بنیان‌گذارانی که در درازمدت خوب عمل می‌کنند، کسانی هستند که قابل اعتماد هستند و می‌توانند روابط را ایجاد و حفظ کنند.

موافق بودن به این معنا نیست که یک نفر را تحت فشار قرار دهید. در تجارت و زندگی، نزدیک شدن به مردم با حسن نیت کمک می‌کند، نه مانع. توانایی همکاری و شبکه به کسب و کار نوپای شما ارزش و مهارت می‌افزاید که می‌تواند به رشد آن کمک کند.

اگر این چهار ویژگی را دارید، شانس موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین خوب است. اما در مورد ویژگی‌هایی که می تواند شما را عقب نگه دارد چه می شود؟ مطالعات نسبت به موارد زیر هشدار می‌دهد: بهانه جویی، پرخاشگری، فریبکاری، بی‌ثباتی عاطفی و خودشیفتگی. بنابراین، وقتی نوبت به راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌رسد، افراد خوب واقعا جلو می‌روند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید