همانطور که در بالا گفتیم، تعداد زیادی اقلام دیگر وجود دارد که اکثر مردم تقریبا به اندازه کافی نمی‌شویند. اما آنها چه هستند و هر چند وقت یکبار باید آنها را بشوییم؟ بیایید همه چیز را در یک لیست واضح قرار دهیم

برنامه شستشو برای انواع لباس

اکثر مردم اقلام  و البسه‌ها را بدون دانستن نکات شستشو می‌شویند یا اصلا نمی‌شویند و این باعث می‌شود که باکتری‌های خطرناکی سلامت بدن را تهدید کنند.

شستشو

احتمالا این موارد را به اندازه کافی نمی‌شویید

برخی از اقلام هستند که به اندازه کافی و مرتب نمی‌شوییم. به عنوان مثال به کلاه یا شال گردن خود فکر کنید. آخرین باری که آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی گذاشتید کی بوده است؟ این احتمال وجود دارد که وقتی بهار می‌رسد، بدون فکر کردن به شستن آن‌ها، آن‌ها را با وسایل زمستانی دیگر بیندازید. مسئله این است که این همه چیز نیست. موارد بسیار بیشتری وجود دارد که قطعا باید بیشتر بشوییم. این اقلام می‌توانند منبع باکتری باشند و این چیزی نیست که ما می‌خواهیم.

ما حدس می زنیم که شما هرگز یا شاید هر چند سال یکبار این مورد خاص را نشویید.

کیف برزنتی

در اینجا به کیف‌های برزنتی اشاره می‌کنیم. شما از آنها برای یک یا دو کار سریع استفاده می‌کنید و سپس بدون شستشوی مناسب در کمد قرار می‌گیرند. هنگامی که از یک کیسه برزنتی زیاد استفاده می‌کنید، می تواند محل زندگی بسیاری از باکتری‌های خطرناک باشد. تحقیقات نشان داده است که باکتری E.coli در ۱۲ درصد کیسه‌های برزنتی یافت شده است. این یک باکتری بسیار خطرناک است که می تواند شما را به شدت بیمار کند. همچنین به عنوان "باکتری مدفوع" شناخته می‌شود. اگر در مورد آن فکر کنید، این که این باکتری را می‌توان در کیف شما پیدا کرد چندان عجیب نیست. به هر حال، هر از چند گاهی آن را روی زمین می‌گذارید. پس حتما بعد از استفاده، آن را در ماشین لباسشویی بیندازید.

دستورالعمل شستشو

همانطور که در بالا گفتیم، تعداد زیادی اقلام دیگر وجود دارد که اکثر مردم تقریبا به اندازه کافی نمی‌شویند. اما آنها چه هستند و هر چند وقت یکبار باید آنها را بشوییم؟ بیایید همه چیز را در یک لیست واضح قرار دهیم:

هر روز

· جوراب شلواری

· پیراهن

· بلوز

· حوله آشپزخانه

· روکش ظرف

· پارچه های شستشو

· زیر شلواری

هر هفته

· ملحفه‌ها

· روبالشی

· تشک حمام

بعد از سه بار استفاده

لباس خواب

حوله حمام

سوتین

لباس‌ها

دامن

ژاکت

شلوار جین

کیسه‌های برزنتی

هر ماه

· لباس حمام

· روکش تشک

· آستر بالش

هر سه ماه

· پرده‌های حمام

· پتو

· روتختی

· لباس بیرونی

هر شش ماه

· بالش‌ها

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید