وقتی در این بازی تازه‌کار هستید، به نظر می‌رسد که صد کار وجود دارد که باید برای بهبود کسب و کار خود انجام دهید که همه آنها به یک اندازه فوری هستند. نام تجاری خود را تقویت کنید، کسب و کار خود را بازاریابی کنید، در دوره‌های آموزشی شرکت کنید، در رویدادهای شبکه شرکت کنید، به دنبال فرصت‌های تبلیغاتی متقابل باشید... این لیست بی پایان است و تلاش برای پوشش دادن همه آن یک دام رایج است.

۶ روش موفق برای رشد به عنوان یک کارآفرین

کارآفرینی می‌تواند هیجان‌انگیز، دلهره‌آور و ترسناک باشد و این فقط روز اول است. برای کسانی که به خودی خود هیجان برجسته شدن را پذیرفته‌اند، اغلب قبل از اینکه واقعا احساس کنید در بالای همه چیز هستید، باید یک منحنی یادگیری شیب‌دار را دنبال کنید. ویژگی‌های ذاتی ممکن است به معنای انتقال آسان‌تر به راه‌اندازی کسب‌وکار شما باشد، اما بیشتر چیزهایی که یک کارآفرین خوب را می‌سازد، قابل یادگیری است. شش نکته ما می‌تواند به شما کمک کند تا بر روی حوزه‌هایی تمرکز کنید که بزرگترین چالش‌ها را ایجاد می‌کنند تا هوشمندانه‌تر کار کنید و احساس کنید کنترل بیشتری دارید.

۱. حوزه‌های چالشی خود را شناسایی کنید

دانستن نقاط قوت خود آسان است. مواجهه با نقاط ضعف و رفع آن‌ها گاهی اوقات می‌تواند در همه ما بی‌عملی ایجاد کند. برای رشد، انجام این تغییر مهم است. چگونه؟ مناطقی که شما را به چالش می‌کشند مشخص کنید و بسازید. منابع مختلف برای کمک از جمله مربیان، منابع آنلاین و کارگاه‌ها را کاوش کنید.

۲. اولویت های خود را مرتبا مرور کنید

وقتی در این بازی تازه‌کار هستید، به نظر می‌رسد که صد کار وجود دارد که باید برای بهبود کسب و کار خود انجام دهید که همه آنها به یک اندازه فوری هستند. نام تجاری خود را تقویت کنید، کسب و کار خود را بازاریابی کنید، در دوره‌های آموزشی شرکت کنید، در رویدادهای شبکه شرکت کنید، به دنبال فرصت‌های تبلیغاتی متقابل باشید... این لیست بی پایان است و تلاش برای پوشش دادن همه آن یک دام رایج است.

یک قدم به عقب بردارید و طرح کسب و کار خود را مجددا بررسی کنید تا اهداف خود را روشن کنید. سپس منابع موجود خود را، چه مالی و چه بر اساس زمان، در نظر بگیرید تا ببینید واقعا برای چه چیزی جا دارید. به یکی دو چیز که فکر می‌کنید اولویت دارند متعهد شوید و بقیه را کنار بگذارید. تمرکز و وضوح بیشتر به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک کارآفرین رشد کنید تا اینکه سعی کنید همه توپ‌ها را به طور همزمان در دست بگیرید.

۳. بدانید چه زمانی استخدام کنید و چه زمانی برون سپاری کنید

توسعه محصول، بازاریابی، امور مالی، به احتمال زیاد شما آن را دارید. اما با رشد کسب و کار شما، این رویکرد غیرقابل دفاع می‌شود و با این تصمیم مواجه خواهید شد : آیا کارکنانی را برای انجام این وظایف استخدام می‌کنید یا به فریلنسرها برون سپاری می‌کنید؟

اگر برای فعالیتی استخدام می‌کنید که کسب و کار شما همیشه به آن نیاز دارد و به درآمدزایی کمک می‌کند، منطقی است که در خانه استخدام کنید. می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها با شما همسو هستند و این اطمینان را دارید که بدانید آنها همیشه زمان و منابع برای انجام کار مورد نیاز را در دسترس خواهند داشت. از سوی دیگر، اگر این یک شغل پراکنده است، مانند یک هماهنگ کننده رویداد، یا هنوز بودجه لازم برای تضمین ساعات کاری مداوم را ندارید، ممکن است یک فریلنسر شرط بهتری باشد. ظهور اقتصاد گیگ به این معنی است که افراد با استعداد زیادی وجود دارند که خوشحال خواهند شد برای شما به صورت یک‌باره یا به‌صورت معمولی کار کنند.

۴. شهرت شما ۲۴ ساعته است. از آن محافظت کنید

به خصوص در مراحل اولیه کسب و کار ، در واقع همه چیز به شما مربوط می‌شود. نحوه مدیریت خود در زندگی حرفه‌ای مهم است و این شامل رسانه‌های اجتماعی و رویدادهای تبلیغاتی و همچنین ساعات کاری می‌شود. حفظ نام تجاری شخصی به شما کمک می‌کند تا روابط قابل اعتمادی با مردم ایجاد کنید و در برابر اشتباهات اجتناب ناپذیری که همه ما در این راه مرتکب می‌شویم، حسن نیت ایجاد کنید.

۵. از اشتباهات دیگران درس بگیرید

یادگیری از اشتباهات خود باید یک پاسخ خودکار باشد. درس گرفتن از اشتباهاتی که دیگران مرتکب شده‌اند. در عصر امروزی که اطلاعات به راحتی با کلیک ماوس در دسترس است، دلیلی وجود ندارد که از اشتباهات دیگران درس نگیرید. این همه در وبلاگ‌ها، کتاب‌ها، سخنرانی‌ها، دوره‌ها، فیلم‌ها و انجمن‌ها مستند شده است. قدم زدن در میدان مین زندگی زمانی که نقشه‌ای با مین‌هایی داشته باشید که باید از آنها اجتناب کنید بسیار آسان‌تر خواهد بود. نه اینکه بگوییم اشتباه نخواهید کرد، اما بسیار آگاه‌تر خواهید بود.

۶. عادت هر روز الهام را شکست می‌دهد

الهام به شما کمک می‌کند شروع کنید، اما عادت‌ها شما را ادامه می‌دهند. اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید، باید فورا شروع به ایجاد عادت‌های مناسب کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

هیچ کس نگفت که یک کارآفرین موفق راه آسانی خواهد بود. هرچه زودتر با حقایق سخت کارآفرینی راحت شوید، زودتر در مسیر موفقیت تجاری قرار خواهید گرفت. برخی از یادگیری‌ها و فرصت‌های کلیدی که به شما یا کسی که می‌شناسید به عنوان یک کارآفرین کمک کرد، کدامند؟

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید