روشویی ها از نظر نصب به دو دسته دیواری و پایه دار تقسیم می شوند و بعد هرکدام از این انواع، شامل مدل های دیگری می شوند. در ادامه مدل های مختلف روشویی کابینتی را معرفی میکنیم:

نکاتی که باید پیش از خرید روشویی کابینتی بدانید

دکوراسیون داخلی منزل، درست مانند یک پازل میماند و طراحی داخلی هر کدام از فضاهای آن یکی از قطعات این پازل را تشکیل میدهد. هیچ کس در اهمیت زیبایی دکور پذیرایی، اتاق ها و آشپزخانه شکی ندارد اما فراموش نکنید که سرویس بهداشتی و حمام نیز از فضاهای پر کاربرد و مهم منزل به شمار می روند و اگر در طراحی دکوراسیون آنها توجه و وقت کافی اختصاص ندهید، یک قطعه از این پازل ناقص میماند. 

خرید روشویی کابینتی یکی از بهترین روش های ایجاد یک دکوراسیون مدرن در سرویس بهداشتی می باشد، زیرا روشویی کابینتی در عین حال که فضای نسبتا کوچکی را اشغال میکند، میتواند زیبایی و جذابیت زیادی را در سرویس بهداشتی به ارمغان بیاورد. پیش از خرید کابینتی روشویی باید نکات مهمی از جمله انواع جنس، اشکال و مدل های مختلف، اندازه و قیمت روشویی کابینتی بدانید. تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با اطلاعات کامل و دقیق، روشویی کابینتی مناسب خود را خریداری کنید. 

روشویی کابینتی

روشویی کابینتی چیست؟

روشویی کابینتی همان طور که از نام آن مشخص است، یک کمد یا کابینت است که کاسه روشویی روی آن قرار میگیرد. کمبود فضا مهمترین مشکل سرویس بهداشتی های کوچک است. این کمبود با قرار دادن وسایل جانبی مانند مواد شوینده، دستمال و سایر وسایل بهداشتی بیشتر حس میشود. موثرترین راه حل در این شرایط، نصب روشویی کابینتی است. می توان مواد شوینده و سایر وسایل جانبی را داخل کمد قرار داد تا از اشغال بیهوده فضا توسط این وسایل جلوگیری کرد. روشویی کابینتی چه جنسی خوبه؟

برای اینکه بدانیم کابینت روشویی را از چه جنسی بخریم باید ابتدا با انواع جنس روشویی کابینتی آشنا شویم و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم. 

روشویی کابینتی چوبی

 کمد روشویی چوبی از یک ورق کامپوزیت که از ترکیب ذرات چوب با چسب ساخته شده و سپس حرارت داده می شود و به  شکل صفحه کابینت فشرده می شود. لایه رویی کابینتی روشویی را میتوان با چوب، لمینت یا ملامین پوشاند. محصولاتی که از چوب ساخته می شوند بر اساس اندازه ذرات و چگالی کلی آنها طبقه بندی و قیمت گذاری می شوند. بزرگترین عیب روشویی کابینتی چوبی این است که توسط آب و بخار آسیب می بیند، در نتیجه باید خیلی سریع آن را تعویض کنید. 

روشویی کابینتی MDF

MDF یا تخته فیبر از الیاف کامپوزیت چوب ساخته می شود که با چسب موم یا رزین به هم متصل میشود. با اینکه MDF شبیه چوب است اما بسیار متراکم تر میباشد و حاوی حفره هایی است که در روشویی های کابینتی چوبی قابل مشاهده نیست. از مزایای MDF میتوان به قیمت مناسب، کیفیت بالا و سطح صاف آن اشاره کرد. کابینت روشویی MDF همچنان مشکل عدم مقاومت در برابر رطوبت را دارد. اگر روشویی کابینتی MDF خیس شود، متورم و متلاشی خواهد شد.

روشویی کابینتی PVC

PVC یک نوع پلاستیک فشرده است که از ترکیبات کربن در پتروشیمی به دست می آید. روشویی کابینتی PVC برخلاف مدل چوبی، در مقابل حرارت، ضربه و رطوبت کاملا مقاوم است، بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهترین جنس روشویی کابینتی، پی وی سی است و به دلیل دوام بالای آن تا سال ها میتوان از آن استفاده کرد. 

انواع مدل های روشویی کابینتی

روشویی ها از نظر نصب به دو دسته دیواری و پایه دار تقسیم می شوند و بعد هرکدام از این انواع، شامل مدل های دیگری می شوند. در ادامه مدل های مختلف روشویی کابینتی را معرفی میکنیم:

روشویی کابینتی پایه دار

همان طور که از نام آن مشخص است، روشویی پایه دار روی یک پایه قرار دارد که به زمین متصل است. سینک کابینتی پایه دار رایج ترین و قدیمی ترین نوع روشویی میباشد و ما این مدل را در خانه دوست و فامیل خود دیده ایم. با اینکه نصب روشویی کابینتی پایه دار سابقه طولانی دارد اما هنوز هم از مد نیفتاده است، زیرا این محصول طراحی لوکس، مدرن و شیکی دارد و می توان لوله های ورودی آب را پشت پایه آن پنهان کرد، اما این در صورتی است که مشکل محدودیت فضا نداشته باشید. اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، پیشنهاد میکنیم به مدل های دیگر روشویی کابینتی فکر کنید.

روشویی کابینتی پایه دار

روشویی کابینتی دیواری

برخلاف مدل پایه دار، روشویی کابینتی دیواری مستقیما روی دیوار نصب می شود و هیچ تماسی با کف زمین ندارد. کابینت روشویی دیواری توسط نگهدارنده های مخصوص به دیوار متصل می شوند. امروزه نصب روشویی دیواری بسیار رواج یافته است زیرا این مدل در عین حال که مدلی جدید و مدرن است، فضای کمی را اشغال میکند و باعث صرفه جویی در فضا می شود. 

روشویی کابینتی روکار

سینک دستشویی روکار معمولا روی کابینت روشویی یا کانتر نصب می شود. این سبک معمولا در ساختمان های قدیمی و یا آپارتمان های بازسازی شده دیده می شود. این محصول یک سوراخ دارد که به سادگی روی کابینت می افتد. سینک‌های چدنی سنگین ممکن است به راحتی با وزنشان در جای خود ثابت شوند، اما سینک‌های سبک‌تر معمولاً دارای سیستم گیره‌ای هستند که روشویی را از زیر روی میز نگه می‌دارد. 

ابعاد روشویی کابینتی

  • یک روشویی کابینتی استاندارد معمولا ارتفاع ۸۰ سانتی متر، طول ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر و عرض ۴۰ تا ۵۵ سانتی متر دارد اما با این حال نکات زیر را هنگام اندازه گیری کابینت روشویی در نظر بگیرید. 
  • ارتفاع روشویی کابینتی: در مدل دیواری هیچ محدودیت در تعیین ارتفاع کابینت روشویی وجود ندارد اما ارتفاع روشویی کابینتی پایه دار باید در حدی بلند باشد که هنگام شستن دست ها نیازی به خم شدن نباشد. 
  • عرض روشویی کابینتی: همچنین اگر کابینت روشویی را نزدیک به در سرویس بهداشتی نصب می کنید، باید در اندازه گیری و انتخاب عرض کابینت روشویی دقت کنید زیرا اگر عرض آن بیش از حد باشد، در باز و بسته کردن درب سرویس بهداشتی دچار مشکل خواهید شد. 
  • طول روشویی کابینتی: طول کابینت روشویی باید به اندازه ای باشد که لوله های آب سرد و گرم را به خوبی کاور کند. 

قیمت روشویی کابینتی

ممکن است که در اینترنت یا به صورت حضوری از قیمت روشویی کابینتی اطلاع پیدا کرده باشید و حتما متوجه شده اید که طیف گسترده ای از کابینت روشویی با قیمت های متفاوت در بازار موجود است. کمد روشویی می تواند ضخامت و تعداد کمی داشته باشد به طوری که فقط یک کاسه روشویی کوچک را پوشش دهد. طبیعی است که قیمت روشویی با این ویژگی ها باید ارزان باشد اما همچنین روشویی های کابینتی در بازار وجود دارند که از مواد درجه یک ساخته شده اند، به طوری که شما را به یاد مبلمان آنتیک و سلطنتی می اندازند. به طور کلی هزینه خرید روشویی کابینتی به متریال به کار رفته آن، اندازه و تعداد کابینت های آن، مدل و پایه دار و دیواری بودن آن بستگی دارد.

 سبک مدرن، بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید روشویی کابینتی 

شرکت سبک مدرن، کار خود را از سال ۱۳۸۸ در زمینه تولید و ارائه خدمات طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی، مشاعات و فضای سبز را با بهترین و جدیدترین متریال و با نیروهای متخصص و حرفه ای شروع کرد و اکنون یکی از بهترین شرکت های کشور این زمینه میباشد. از آنجایی که سایت سبک مدرن محصولات خود را بدون هیچ واسطه ای به فروش میرساند، شما می توانید انواع روشویی کابینتی را با قیمت پایین تر از سایر فروشگاه ها تهیه کنید. 

آدرس  سایت سبک مدرنhttps://sabkemodern.com

تلفن: ۲۲۵۳۷۱۹۹-۰۲۱

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید