پاکستان در ازای فروش برنج، گاز مایع (LPG) را از ایران وارد خواهد کرد.

مبادله پایاپای تهران و اسلام آباد؛ گاز می‌دهیم، برنج می‌گیریم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، یک مقام دولت پاکستان اعلام کرد که بر اساس یک مبادله پایاپای که توسط تهران و اسلام آباد مورد تایید قرار گرفته است، این کشور در ازای فروش برنج، گاز مایع (LPG) را از ایران وارد خواهد کرد.

عرب نیوز به نقل از یک مقام دولت پاکستان اعلام کرد که بر اساس یک مبادله پایاپای که توسط تهران و اسلام آباد مورد تایید قرار گرفته است، این کشور در ازای فروش برنج، گاز مایع (LPG) را از ایران وارد خواهد کرد.

عبدالرزاق داوود، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی، گفت: زمانی که ما به ایران رفتیم، چیزی که درباره آن صحبت کردیم، تجارت پایاپای بود، تقریباً تمام قطعات پازل در محل خود گذاشته شده بود.

وی با بیان اینکه مبادله پایاپای ظرف یک یا دو ماه آینده آغاز می‌شود، گفت: ما برنج را به ایران صادر خواهیم کرد و گاز مایع را از آنجا وارد خواهیم کرد، این صرفا یک معامله پایاپای است. آنها (ایران) اصولاً موافقت کرده‌اند و ما یادداشت تفاهم امضا کرده‌ایم.

اوایل ماه جاری میلادی، پاکستان و ایران نهمین نشست کمیته مشترک بازرگانی را در تهران برگزار کردند و تصمیم گرفتند تجارت دوجانبه را تا سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد دلار برسانند.

داوود در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای تجارت با ایران در حالی که این کشور تحت تحریم های آمریکاست، گفت که این یک "توافق خصوصی" است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید