سلیمی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از تشکیل پرونده‌ای برای متهمان پرونده کرسنت در قوه قضاییه خبر داد.

تشکیل پرونده متهمان پرونده «کرسنت» در قوه قضاییه

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با مهر با اشاره به پیگیری پرونده تخلفات کرسنت در قوه قضائیه اظهار داشت: شنیده شده است قوه قضائیه پرونده‌ای برای متهمان پرونده کرسنت تشکیل داده و در این راستا برخی مدارک و مستندات را جمع آوری شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: در قرداد کرسنت دو شرکت ایرانی و دو شرکت اماراتی رشوه گرفته‌اند و رشوه داده‌اند. خسارت وارده به ایران در این قرارداد بین ۱۲ تا ۱۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

به گزارش مهر، هفته گذشته ۲۶۶ نماینده در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار بررسی پرونده کرسنت شدند.

پیش از این، ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه درباره این پرونده گفته بود: «در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که در جریان انعقاد این قرارداد سوء‌استفاده‌هایی صورت گرفته و همچنین محتوای قرارداد نیز به نفع کشور ما نبوده است. در همان زمان هم دیوان محاسبات و هم سازمان بازرسی کل کشور و هم وزارت اطلاعات گزارش‌هایی را درباره سوء استفاده‌هایی که در جریان انعقاد قرارداد صورت گرفته و همچنین مفاد قرارداد به دستگاه قضایی صادر کردند و در سال ۸۶ پرونده‌ای در مورد اعضای هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و برخی از افراد مرتبط با این اعضا و وزیر وقت نفت در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل می‌شود. بعد از تکمیل تحقیقات در مورد تعدادی از این متهمان پرونده آنان به دادگاه ارسال شد و در دادگاه حدود ۷ الی ۸ نفر از این متهمان به جزای نقدی و دو نفر نیز هر کدام به ۳ سال حبس محکوم شده بودند و حکم این پرونده قطعی شد، ولی هنوز اجرا نشده است.»

علاوه بر این روزنامه ایران در شماره امروز(دوشنبه) خود از «صدور کیفرخواست برخی از متهمان پرونده کرسنت از سوی دادستانی کل کشور» خبر داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید