طبق اعلام دفتر برنامه جهانی غذا، بحران یمن که طولانی شده برای میلیون‌ها خانواده در این کشور ویرانگر است، قیمت مواد غذایی رو به افزایش هستند و این موجب افزایش گرسنگی می‌شود.

خطر تشدید بحران گرسنگی پیش روی میلیون‌ها خانواده یمنی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم نوشت: برنامه جهانی غذا نسبت به تشدید بحران گرسنگی میان گروه‌های گسترده‌ای از مردم یمن به دلیل گرانی‌های ناشی از کاهش ارزش پول این کشور هشدار داد.

دفتر برنامه جهانی غذا با انتشار بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد: بحران یمن که طولانی شده برای میلیون‌ها خانواده در این کشور ویرانگر است، قیمت مواد غذایی رو به افزایش هستند و این موجب افزایش گرسنگی می‌شود.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا هشتم نوامبر گفته بود، با استمرار درگیری‌های خونین در یمن از هفت سال قبل، بیش از نیمی از ساکنان این کشور (۱۶.۲ میلیون نفر) با خطر گرسنگی شدید مواجه هستند.

بیزلی گفت: برنامه جانی غذا برای استمرار کمک‌رسانی‌ها به یمن در شش ماه آینده به مبلغ ۸۰۲ میلیون دلار نیاز دارد.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا افزود: نیمه اول سال ۲۰۲۲ برای یمن که به دلیل جنگ میان ائتلاف عربی ضد یمن، دولت مستعفی یمن و گروه انصارالله در آستانه خطر گرسنگی قرار دارد، سخت خواهد بود.

تازه‌ترین برآوردهای سازمان ملل حاکی از این هستند که ۲۰ میلیون یمنی یعنی معادل دو سوم ساکنان این کشور به کمک‌های بشردوستانه‌ نیاز دارند.

قیمت دلار در یمن طی ماه جاری میلادی به ۱۵۳۰ ریال یمن رسیده که این پایین‌ترین ارزش پول یمن در تاریخ آن از زمان آغاز جنگ در این کشور است.

کاهش ارزش ریال یمن موجب افزایش شدید قیمت‌ها و ناتوانی یمنی‌ها در تامین نیازهای اصلی خود شده است.

بانک جهانی نیز درباره گسترش دامنه گرسنگی در یمن در صورت استمرار درگیری‌ها در این کشور هشدار داد.

بانک جهانی در گزارش اخیر خود درباره امنیت غذایی در یمن اعلام کرد، افزایش جهانی قیمت‌ها در کنار افزایش نرخ تورم، کاهش شدید ارزش پول یمن و افزایش هزینه جابه‌جایی کالاها دلیل اصلی افزایش قیمت غذا در یمن هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید