به گفته رییس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین، روسیه برای حمله به این کشور در اواخر ماه ژانویه (اواسط زمستان امسال) در حال برنامه‌ریزی است.

یک مقام امنیتی کی‌یف مدعی حمله روسیه به اوکراین در زمستان شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای میلیتاری تایمز، رسانه آمریکایی که بیشتر به انتشار اخبار و گزارش های نظامی می پردازد، در مطلبی که مدعی شده مصاحبه اختصاصی این رسانه با ژنرال کریلو بودانوف است، نوشت که روسیه بیش از ۹۲ هزار سرباز در امتداد مرزهای اوکراین مستقر ساخته و آماده است که در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه (اواسط زمستان) به این کشور حمله کند.

این مقام ارشد ارتش اوکراین گفت که عملیات ارتش روسیه شامل حملات هوایی، توپخانه و زرهی در کنار فرود چتربازان در شرق اوکراین، هجوم نیروهای آبی – خاکی به شهرهای ساحلی اودسا و ماریوپول و حمله مختصری از داخل خاک بلاروس خواهد بود.

وی مدعی شد که امسال و در جریان مانور گسترده زاپاد ۲۱ به روسیه ثابت شد که می‌توان تا ۳ هزار و ۵۰۰ چترباز و نیروی ویژه را همزمان در اهداف از پیش تعیین‌شده فرود آورد.

وی روسیه را متهم کرد که از طریق راه انداختن اعتراض علیه واکسیناسیون کرونا به دنبال جنگ روانی و ایجاد ناآرامی پیش از حمله نظامی به اوکراین است و از آمریکا خواست تا با افزایش کمک‌های نظامی و فشار اقتصادی و دیپلماتیک به مسکو جلوی حمله احتمالی این کشور را بگیرد.

ادعای مقام امنیتی کی‌یف: روسیه اواسط زمستان به اوکراین حمله می‌کند

سرگئی لاوروف به‌تازگی با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در مورد اوکراین گفت: ما چشمان خود را به روی اقدامات تحریک‌آمیز آشکار که هر روزه از طرف ناتو و اتحادیه اروپا از جمله تلاش آنها برای حمایت از روحیه خصمانه و جنگ‌طلبانه مقام‌های اوکراینی، نخواهیم بست.

وی افزود: روسیه از تلاش کشورهای غربی برای آماده‌سازی ارتش اوکراین برای عملی کردن برنامه‌هایی که دائماً به آن تهدید می‌کند- به عنوان مثال تصرف با استفاده از زور منطقه دونباس- رضایت ندارد.

لاوروف همچنین هشدار داد که تعدی و ادعاهای اوکراین علیه منطقه کریمه نیز از سوی مسکو بدون پاسخ نخواهد ماند.

خبرگزاری‌های دیروز خبر دادند که یک کشتی آمریکایی در حمایت از نیروی دریایی اوکراین از تنگه داردانل عبور کرده و راهی دریای سیاه شده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته که کشورش نگرانی‌های خود را در مورد فعالیت‌های روسیه در مرز اوکراین به متحدان اروپایی اعلام کرده است.

از سوی دیگر، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده که آمریکا با توجه به تجمع نیروهای نظامی روسیه در مرزهای غربی، به متحدان خود درباره احتمال یک اقدام نظامی علیه اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که فرصت اندکی برای بازداشتن مسکو در این زمینه وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید