مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: با عادلانه شدن قیمت ارز، نرخ مواد اولیه همچون شیرخام افزایش می‌یابد که این موضوع به سبب تاثیرگذاری در نرخ نهایی منجر به کاهش سرانه مصرف می‌شود.

ورود دولت در پرداخت یارانه تنها راهکار افزایش سرانه مصرف است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، سرانه مصرف لبنیات به کمتر از ۵۰ کیلوگرم رسیده است.

علی احسان ظفری با اشاره به اینکه سرانه مصرف لبنیات قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست، افزود: سرانه کنونی مصرف کمتر از ۵۰ کیلو لبنیات است که این میزان به حدی پایین است که قابل قیاس با کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نیست.

او با اشاره به اینکه مصوبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات اجرایی نشد، اضافه کرد: ورود دولت در پرداخت یارانه تنها راهکار افزایش سرانه مصرف است. بی توجهی دولت و نبود حمایت‌های لازم باز هم می‌تواند سرانه مصرف را کاهش دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی با اشاره به تاثیر عادلانه شدن تخصیص ارز بر بازار محصولات لبنی بیان کرد: با عادلانه شدن قیمت ارز، نرخ مواد اولیه همچون شیرخام افزایش می‌یابد که این موضوع به سبب تاثیرگذاری در نرخ نهایی منجر به کاهش سرانه مصرف می‌شود.

او قیمت کنونی هر کیلو شیرخام در دامداری را ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان هزینه حمل با نرخ ۶ هزار و ۷۰۰ تا ۶ هزار و ۸۰۰ تومان تحویل کارخانه داده می شود که با عادلانه شدن تخصیص ارز، قیمت هر کیلو شیرخام از مرز ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بالاتر می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی درباره آخرین وضعیت صادرات لبنیات گفت: صادرات لبنیات روز به روز کمتر می‌شود، ضمن آنکه بخشی از محصولات لبنی قاچاق می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید