یک سازمان حقوقی از به شهادت رسیدن ۷۷ کودک فلسطینی از آغاز سال ۲۰۲۱ از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

شهادت ۷۷ کودک فلسطینی به دست رژیم صهیونسیتی از آغاز سال جاری میلادی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: جنبش جهانی دفاع از کودکان  در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی کودک (مصادف با ۲۰ نوامبر) اعلام کرد: از ابتدای سال جاری میلادی تا امروز شهادت ۷۷ کودک فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی ثبت شده، از این تعداد ۶۱ کودک در نوار غزه و ۱۶ کودک نیز در کرانه باختری از جمله قدس شرقی به شهادت رسیدند.

این جنبش در ادامه بیانیه خود گزارش داد: سربازان اسرائیلی از سال ۲۰۰۰ تا امروز حدود ۲۲۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند. در واقع کودک فلسطینی هدف اصلی جنایات روزانه آنها شامل قتل، بازداشت، شکنجه و یورش به خانه‌ها و مراکز آموزشی محسوب می‌شود در حالی که طبق قوانین بین‌المللی کودکان جزء گروه‌های تحت حمایت هستند.

جنبش یاد شده از اکتبر ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۲۱ بازداشت اداری ۴۱ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را ثبت کرده که طبق این گزارش چهار تن از این کودکان هنوز در بازداشت هستند.

بازداشت اداری حبس با حکم نظامی در اراضی اشغالی است که به ظن وجود خطری امنیتی و بدون تفهیم اتهام صادر می‌شود و بارها می‌تواند به مدت شش ماه تمدید شود.

همچنین جنبش مذکور اعلام کرد، رژیم صهیونیستی هر ساله حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی را بازداشت و در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌کند.

پیشتر انجمن اسرای فلسطین اعلام کرده بود که اسرائیل از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۱۴۹ کودک فلسطینی را بازداشت کرده که ۱۶۰ تن از آنها هنوز در بازداشت هستند.

طبق آمار کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل، در حملات ۱۱  روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۰ تا ۲۱ مه گذشته، ۲۶۱ فلسطینی از جمله ده‌ها کودک به شهادت رسیده و ۲۲۰۰ تن نیز در این حملات زخمی شدند.

طبق گزارش انجمن اسرای فلسطین، از سال ۲۰۰۰ اسرائیل دستکم ۱۹ هزار کودک فلسطینی زیر ۱۰ سال تا ۱۸ سال را بازداشت کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید