کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که قهوه می‌تواند تنها محرک ملایمی برای غلبه بر خستگی باشد و به شما کمک ‌کند روز خود را در محل کار یا مدرسه بدون هیچگونه عوارض جانبی سپری کنید.

مصرف قهوه برای این افراد خطرناک است

به گزارشسلام نو به نقل از اگر شما علاقه زیادی به نوشیدن  قهوه  دارید، ممکن است مجبور شوید نوشیدن قهوه را در زمان بیماری متوقف کنید. البته این مورد تا حد زیادی به نوع بیماری و تاثیر نوشیدن قهوه بر بدن شما بستگی دارد.

اگر فقط  سرماخوردگی  خفیف دارید، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که قهوه می‌تواند تنها محرک ملایمی برای غلبه بر خستگی باشد و به شما کمک ‌کند روز خود را در محل کار یا مدرسه بدون هیچگونه عوارض جانبی سپری کنید.

با وجود تحریک و لذتی که  قهوه  ایجاد می‌کند، اگر در شرایط شدیدتری مانند  استفراغ، اسهال، آنفلوآنزا  یا مسمومیت غذایی قرار دارید، نوشیدن آن در این موارد توصیه نمی‌شود زیرا قهوه ادرارآور است و نوشیدن مایعاتی که به بدن آب‌رسانی می‌کند مانند آب، آبمیوه‌های رقیق شده و نوشیدنی‌های ورزشی برای بدن مفیدتر است.

اگر از  زخم معده  رنج می‌برید نیز احتمالا باید از نوشیدن قهوه اجتناب کنید زیرا اسیدهای موجود در آن می‌تواند باعث تحریک بیشتر بیماری شود.

همچنین کافئین موجود در قهوه می‌تواند به‌ طور بالقوه با داروهای محرک خاص مانند داروی ضداحتقان سودوافدرین(Sudafed) و آنتی‌بیوتیک‌ها تداخل داشته باشد. بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که نوشیدن قهوه حین مصرف این داروها برای شما بی‌خطر است.

افراد مبتلا به IBS، مبتلایان به گلوکوم، افراد با مثانه بیش فعال، مبتلایان به بیماری‌های قلبی مانند آریتمی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد مبتلا به اختلالات خواب، مبتلایان به بیماری صرع، افراد زیر ۱۲ سال و افراد مبتلا به ریفلاکس معده‌ یا مری هرگز نباید قهوه بنوشند.

مصرف کافئین در افراد مبتلا به  سندرم روده تحریک‌پذیر  یا IBS موجب افزایش احتمال اسهال می‌شود. همچنین مصرف قهوه فشار داخل چشم در مبتلایان به گلوکوم را افزایش می‌دهد. در مجموع مصرف کافئین می‌تواند هم دفعات ادرار و هم فوریت آن را افزایش دهد. بنابراین برای افراد با مثانه بیش فعال مناسب نیست.

کافئین قهوه  می‌تواند باعث افزایش موقت فشار خون و ضربان قلب شود. بنابراین برای بیمار قلبی مهم است که با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد اینکه چه میزان قهوه برای مصرف بی‌خطر است، مشاوره کند.

از آنجایی که کافئین یک محرک و ادرارآور است، نگرانی اصلی این است که مادر شیرده در معرض خطر کم آبی قرار گیرد. زنان باردار نیز برای جلوگیری از سقط جنین باید مصرف قهوه را محدود کنند.

مصرف زیاد قهوه با افزایش دفعات تشنج مرتبط است اما مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است؛ به همین دلیل در صورت ابتلا به صرع در مورد مصرف کافئین با متخصص مغز و اعصاب خود صحبت کنید.

مصرف بیش از حد کافئین در کودکان می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب، افزایش احساس اضطراب، مشکل در تمرکز و همچنین ناراحتی معده شود. یکی دیگر از جنبه‌های مورد توجه به ویژه در کودکان نوپا این است که قهوه می‌تواند نشانه‌های گرسنگی را پنهان کند. بنابراین کودکان نوپا ممکن است نتوانند مواد مغذی لازم برای رشد و نمو را دریافت کنند.

به خاطر داشته باشید که قهوه به خودی خود کاملا اسیدی است و می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند و خطر ایجاد حفره را افزایش دهد.

در نهایت کافئین قهوه می‌تواند اسفنکتر تحتانی مری که دریچه بین مری و معده است را شل کند.

چه کسانی هرگز نباید قهوه بخورند

نوشیدن قهوه همیشه انرژی زا نیست و بعضی مواقع لازم است تا برای حفظ سلامتی خود قهوه نخورید. اما چه کسانی نباید قهوه بخورند. در این مقاله که نتایج تحقیق یک محقق درباره قهوه را ارائه کرده است با مضرات قهوه آشنا می شوید که برای بعضی از افراد بشدت خطرناک است و این افراد هرگز قارچ نخورند.

با وجود تحقیق جدیدی که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی مثل حملات قلبی را در بین جوانان مبتلا به فشار خون خفیف افزایش دهد، این گروه شاید بخواهند دور قهوه را خط بکشند. این مطالعه در کنگره انجمن اروپایی کاردیولوژی (ESC)، به وسیله دکتر لوسیو موس ارائه شد. «در رابطه با اثرات بلندمدت قلبی عروقی و متابولیک مصرف قهوه در بیماران مبتلا به فشار خون اختلاف نظر وجود دارد. هدف مطالعه ما این بود که ببینیم آیا نوشیدن قهوه بر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی موثر است یا نه. جز این می‌خواستیم ببینیم که آیا این ارتباط به فشار خون و متابولیسم قند هم بستگی دارد یا خیر.»

بارها اثبات شده که دیابت نوع دو در مراحل بعدیِ مبتلایان به فشار خون ظاهر می‌شود. برای همین منظور محققین با دنبال کردن شرکت‌کنندگان مطالعه به مدت 12.5 سال، به بررسی اثر نوشیدن قهوه بر ظهور حالت پیش‌دیابت پرداختند.

دکتر موس در توضیح می‌گوید: «متابولیزه‌کنندگان کُند کافئین بیشتر در معرض اثرات مضر کافئین بر سوخت و ساز قند قرار می‌گیرند. اگر چاق یا دچار اضافه وزن باشند یا اگر قهوه زیادی بنوشند، این خطر حتی بیشتر هم می‌شود. بنابراین اثر قهوه بر بروز پیش‌دیابت به مقدار قهوه دریافتی روزانه و پیش‌زمینه ژنتیکی بستگی دارد.»

نتیجه اینکه مصرف متوسط و زیاد قهوه، هر دو به صورت مستقل پیشگوی عوارض قلبی‌عروقی هستند. اگرچه در زمینه بدترشدن فشار خون و ابتلای آینده به پیش‌دیابت، ارتباط معنی‌دار تنها با مصرف زیاد قهوه کشف شد.

دکتر موس درباره نتیجه مطالعه می‌گوید:«این ارتباط به نظر می‌رسد که حداقل تا حدودی متاثر از اثر بلندمدت قهوه بر فشار خون و سوخت‌وساز قند باشد. این بیماران باید آگاه باشند که مصرف قهوه ممکن است شانس بروز فشار خون شدیدتر و دیابت را در مراحل آتی زندگی‌شان افزایش دهد و باید مصرف قهوه را به حداقل محدود کند.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید