شاهسونی گفت: غلظت آلاینده‌های ذرات ٢.۵ PM در برخی مناطق تهران ۶ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت برای مواجهه روزانه است.

وضعیت بسیار وخیم آلودگی هوا در تهران؛ وارد شرایط اضطرار شده‌ایم / تهران بخاطر آلودگی هوا دورکار می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند، گفت: این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ هستند؛ در منطقه ۲ شدیدترین وضعیت آلودگی را شاهد هستیم و کیفیت هوا در این منطقه بسیار ناسالم است.

او افزود: آلودگی هوا به معضل جدی پایتخت تبدیل شده است. به همین منظور کارگروه شرایط اضطرار استان تهران باید نسبت به تصمیم عاجل اقدام کند.

شاهسونی گفت: غلظت آلاینده‌های ذرات ٢.۵ PM در برخی مناطق تهران ۶ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت برای مواجهه روزانه است.

او ادامه داد: بر اساس آخرین رهنمود سازمان جهانی بهداشت میزان مواجه روزانه با آلاینده‌های ٢.۵ PM ١۵ میکروگرم در متر مکعب است و در برخی نقاط تهران غلظت ذرات بین ٩٠ تا ١٠٠ میکروگرم در متر مکعب یعنی حداقل ۶ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت و حد مجاز است.

رئیس گروه سلامت هوا بیان کرد: کمیته اضطرار هوا استان تهران با توجه به شرایط آلودگی هوا باید قاطعانه تصمیم گیری کند. اکنون وارد شرایط اضطرار شده‌ایم و طبق دستورالعمل در این زمان باید دورکاری و کاهش ساعت کار کارمندان در دستور کار قرار گیرد.

شاهسونی با اشاره به اینکه گروه‌های حساس همچون سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند، افزود: ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کرده و افرادی که در محل کار حاضر می‌شوند، کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید