بادمجان‌هایی که خوراک دام شد اندک بود. متاسفانه این بادمجان قابل استفاده برای مصرف مردم نبوده و بخشی فاسد شده بود.

چرا موزهای وارداتی پاکستانی در ایران خوراک دام شد؟!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، دو هفته گذشته خبر موزهایی که خوراک دام شده بود، خبرساز شد. برخی گفته بودند به دلیل گرانی نهاده، میوه‌های فاسد را خوراک دام می‌کنند.

فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید که نشان می‌داد موزهای وارداتی خوراک دام شده است. رئیس اتحادیه بارفروشان در این مورد توضیح داد: در دو هفته اخیر موزهای وارداتی پاکستانی که وارد ایران شده بود، راهی افغانستان شد اما به دلیل برخی نااطمینانی‌ها و عدم امنیت در افغانستان دوباره از مرز برگشت داده شد.

مصطفی دارایی‌نژاد به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل افزایش قیمت کرایه حمل و نقل برای حمل این موزها به افغانستان از کانتینرهای یخچالی استفاده نشده بود، همین مساله باعث فاسد شدن موزها شد.

او ادامه داد: با توجه به خشکسالی و وضعیت ناخوشایند خوراک دامداران، موزهای فاسد به دامداران مرزنشین‌ داده شد تا خوراک دام خود کنند.

بادمجان‌ها قابل مصرف نبود

او با اشاره به بادمجان‌های خوراک دام بیان کرد: بادمجان‌هایی که خوراک دام شد اندک بود. متاسفانه این بادمجان قابل استفاده برای مصرف مردم نبوده و بخشی فاسد شده بود.

دارایی‌نژاد گفت: اکنون قیمت هر کیلو بادمجان بین چهار تا ۱۰ هزار تومان است. در واقع قیمت این صیفی‌جات قابل مقایسه با نهاده دامی نیست. برخی دامداران برای کاهش هزینه‌ها از این نوع خوراک‌ها برای دام خود استفاده می‌کنند.

تامین نهاده دامی سخت شد

پیش از این به دلیل عدم تامین خوراک دامداران و مرغداران سیب و سیب‌زمینی خوراک دام شده بود. مرداد ماه امسال تامین خوراک دام و علوفه برای دامداران بسیار دشوار بود و بسیاری از سرمایه‌های دامی به این دلیل تلف شدند.

چندی پیش منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور گفته بود: « تامین نهاده آنقدر برای دامداران در نیمه دوم سال سخت شده که دامداران مجبورند ضایعات میوه و صیفی‌جات را جایگزین خوراک دام کنند.»

زمستان فصل تولید مثل دام‌هاست. باید دید دولت سیزدهم برای تامین خوراک دام‌های جدید چه برنامه‌ای برای واردات نهاده دامی دارد؟ برخی دامداران می‌گویند چنانچه خوراک دام در ماه‌های پایانی سال تامین نشود، تولید دام سبک کاهش پیدا می‌کند و ممکن است سال آینده در تامین گوشت با بحران‌های جدیدی رو به رو شویم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید