مقتدی صدر نوشت: اعضای این تیپ اگر همچنان سلاحی در اختیار دارند ظرف ۴۸ ساعت آینده آن را تحویل دهند. این شاید آغاز انحلال گروه‌های مسلح و پیام امنیت و صلح برای ملت عراق باشد.

تیپ "الیوم الموعود" به دستور مقتدی صدر منحل شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، منابع عراقی از انحلال یک تیپ مسلح وابسته به جریان صدر و یک تیپ از گردان‌های حزب‌الله عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق یک روز پس از آنکه خواستار انحلال گروه‌های مسلح "بی‌انضباط" در عراق شده بود در توییتی نوشت: دستور انحلال تیپ "الیوم الموعود" صادر و برای نشان دادن حسن نیت تمامی مقرهای آن بسته شد.

وی افزود: اگر اعضای این تیپ پیشتر سلاح‌هایشان را به سرایا السلام، (شاخه نظامی جریان صدر) و تیپ‌های ۳۱۳، ۳۱۴ و ۳۱۵ در سامراء تحویل نداده بودند، به آنها دستور می‌دادم که سلاح‌هایشان را تحویل دهند و آنها اطاعت می‌کردند؛ چراکه همچنان به ما و میهن خود وفادار هستند.

مقتدی صدر اما در ادامه تاکید کرد: اعضای این تیپ اگر همچنان سلاحی در اختیار دارند ظرف ۴۸ ساعت آینده آن را تحویل دهند. این شاید آغاز انحلال گروه‌های مسلح و پیام امنیت و صلح برای ملت عراق باشد.

در همین حال، گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در اقدامی مشابه از انحلال گروه موسوم به "سرایا الدفاع الشعبی" وابسته به خود خبر داد.

ابو علی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار توییتی در این باره نوشت: فرماندهی گردان‌های حزب‌الله در راستای اقدام یکی از گروه‌های دوست درخصوص انحلال نیروهای نظامی وابسته به خود تصمیم به انحلال گروه سرایا الدفاع الشعبی، توقف تمامی فعالیت‌ها و بستن مقرهای آن گرفت.

وی گفت: همچنین تصمیم به ادغام اعضای این گروه همراه با نفرات و تجهیزات‌شان در فرماندهی حشد شعبی گرفته شد.

ابو علی همچنین تاکید کرد: امیدواریم که برادران‌ آغازگر این روند (جریان صدر) سه تیپ خود را تحت فرمان حشد شعبی دربیاورند و با فرماندهان پیشمرگ برای اتمام انحلال و ادغام آن در دستگاه‌های امنیتی به تفاهم برسند تا وارد مرحله جدیدی در گسترش امنیت و صلح در سراسر عراق‌ عزیزمان شویم.

۳۱۱۳۱۱

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید