وام در نظر گرفته شده برای تخریب و نوسازی مناطق زلزله زده ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و برای واحدهای تعمیری هم سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان پیشنهاد شده که ۲۰ میلیون تومان از این رقم بلاعوض است و به نظر می‌رسد که این پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روز یکشنبه یا چهارشنبه هفته پیش رو به تصویب می‌رسد.

خبر مهم درباره پرداخت وام ۲۵۰ میلیون تومانی

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه وام نوسازی و بازسازی مناطق زلزله‌زده در هرمزگان را ۲۵۰ میلیون تومان پیشنهاد داده‌ایم گفت: خانوار مستاجر به شرط تامین زمین می توانند مشمول دریافت وام ساخت شوند.

اکبر نیکزاد درباره آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در جنوب کشور اظهار داشت: حدود ۲ هزار و ۴۰۰واحد در اثر زلزله تخریب شده‌اند و باید به ازای این تعداد واحد تخریب شده، خانه نوساز احداث شود. همچنین ۷۵۰ واحد هم نیاز به تعمیر دارد.

وی ادامه داد: یکسری از واحدهای دامی در برخی از روستاها آسیب دیده است. برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته که این واحدهای دامی هم بازسازی و نوسازی شوند و مردم این مناطق از این بابت هم نگران نباشند.

رییس بنیاد مسکن با اشاره به تصمیمات گرفته شده برای پرداخت وام به زلزله زدگان گفت: معاون اول به فوریت در منطقه حضور پیدا کرد و با بازدیدهای میدانی انجام شده تصمیماتی برای بازسازی این مناطق زلزله زده اتخاذ شد  که در جلسه هیات دولت هفته پیش رو تسهیلات ساخت و بلاعوض برای این مناطق زلزله زده تصویب می شود. پیشنهاد و توافق اولیه این است که حدود ۱۸۰ میلیون تومان سقف تسهیلات ساخت خواهد بود و حدود ۷۰ میلیون تومان هم سقف وام بلاعوض را پیشنهاد داده ایم که ۲ میلیون تومان آن مربوط به اسکان موقت است و ۵۰ میلیون تومان هم در حین ساخت ارایه خواهد شد.

نیکزاد افزود: بنابراین وام در نظر گرفته شده برای تخریب و نوسازی مناطق زلزله زده ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و برای واحدهای تعمیری هم سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان پیشنهاد شده که ۲۰ میلیون تومان از این رقم بلاعوض است و به نظر می‌رسد که این پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روز یکشنبه یا چهارشنبه هفته پیش رو به تصویب می‌رسد.

وی تاکید کرد: البته بنیاد مسکن برای آغاز عملیات بازسازی منتظر تصویب این تسهیلات نمی‌ماند و قرار نیست بازسازی منطقه زلزله زده به تاخیر بیفتد تا پروسه تصویب تا ابلاغ این وام طی شود. حجم خسارت در منطقه بالا است و به همین دلیل سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به کمک استان زلزله زده هرمزگان شتافتند و عملیات آواربرداری در منطقه آغاز شده است. امروز اولین فنداسیون بتن ریزی و روز یکشنبه اولین اسکلت نصب خواهد شد و تا ۱۰ روز آینده حداقل سه واحد به مرحله نصب سقف می‌رسند.    

رییس بنیاد مسکن گفت: سیمان برای بازسازی مناطق زلزله زده به صورت رایگان از سوی بنیاد مستضعفان ارایه می‌شود. از اسکلت پیچ و مهره‌ای استفاده خواهد شد و سایر مصالح ساختمانی مورد مصرف به اندازه کافی تامین می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اسکان موقت سریع تمام زلزله زدگان اظهار داشت: واحدهای تخریبی ترک‌های بسیار عمیقی دارد و به هیچ وجه اسکان در این واحدها منطقی نیست و در حال حاضر برای اسکان موقت خانوار با همکاری هلال احمر چادر به میزان کافی تامین شده است. تمام نهادها وارد میدان شده اند تا خانوار این مناطق کمبودی را احساس نکنند اما توجه داشته باشیم که زلزله هرمزگان حدود ۳هزار و ۳۰۰ خانوار را تحت تاثیر قرار داده است و تامین مایحتاج این خانوار کار سنگینی است اما بازسازی را سرعت می‌دهیم تا هر چه سریع‌تر خانوار زلزله زده  به زندگی عادی خود برگردند.

وی درباره زمان پرداخت تسهیلات گفت: وام مناطق زلزله زده برای بازسازی و تعمیر به سرعت ابلاغ می‌شود احتمالا تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده مشمولان دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند و البته همکاران بانکی در مناطق زلزله زده مقیم می‌شوند تا خانوار هر چه سریع‌تر این پروسه را طی کنند البته تاکید می‌کنم منتظر دریافت وام نمی‌مانیم و عملیات بازسازی از منابع داخلی بنیاد آغاز شده است.

رییس بنیاد مسکن همچنین با اشاره به اسکان موقت و دائم مستاجران منازق زلزله زده اظهار داشت: در بحث اسکان موقت هیچ تفاوتی بین مستاجران و صاحبان ملک وجود ندارد و تمام خانوار زلزله زده در حال حاضر اسکان موقت شده‌اند. برای خانه‌های فرعی یا خانوار فرعی که همان مستاجران هستن  پیشنهاد داده‌ایم که اگر امکان تامین زمین در همان منطقه زلزله زده را داشته باشند، این خانوار هم مشمول دریافت تسهیلات ساخت خواهند شد و می‌توانند با این تسهیلات می‌توانند نسبت به ساخت واحد برای اسکان دائم اقدام کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید