سیم بکسل در ابتدا برای کمک به صنعت معدن طراحی شد. استخراج مواد معدنی از زمین نیازمند کابل‌های سنگینی بود که می‌توانستند به سمت مرکز زمین فرستاده شوند و ذخایری را برای سوخت، ساخت، ساخت و ساز و اهداف دیگر استخراج کنند.

تولید و کاربری سیم بکسل ها

امروزه سیم بکسل به دلیل ویژگی های خود نقش مهمی را در بسیاری از صنایع ایفا می کند. سیم بکسل را می توان برای مقاومت در برابر درجه حرارت بالا، حمل بارهای بسیار سنگین، معلق ماندن در آب یا مواد شیمیایی برای مدت زمان طولانی، متحمل شدن لرزش های مداوم یا ضربه های موقتی و موارد دیگر ساخت. کاربرد متنوع سیم بکسل آن را به یک انتخاب ایده آل در عملیات های مختلف تجاری و صنعتی تبدیل می کند. طناب فولادی توسط سازمان‌های بخش خصوصی و دولتی که در فعالیت‌های ساخت‌وساز، دکل‌سازی، خودروسازی، هوافضا، تولید، دریایی، معدن، نظامی، منابع طبیعی، مواد شیمیایی، تولید، انبارداری و فعالیت‌های راه‌آهن مشارکت دارند، استفاده می‌شود.


ساخت و ساز یکی از صنایعی است که همچنان به طور گسترده از سیم بکسل استفاده می کند. خواه در طول ساخت و ساز ساختمان، آسانسورهایی که در یک ساختمان کار می کنند، تجهیزات تمیز کردن پنجره ها، تجهیزات پشتیبانی، درهای عملیاتی، شفت های ایمن، مهاربندی، لنگر انداختن، مهار و بسیاری موارد دیگر، طناب فولادی یک مصالح ساختمانی رایج است. هر اپلیکیشن نیازمندی های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، سیم بکسل که برای تعلیق ماشین های بالابر و تجهیزات تمیز کردن و نگهداری پنجره های خارجی استفاده می شود، باید بتواند بارهای سنگین را تحمل کند و همچنین تحت فشار قرار نگیرد.

کاربری سیم بکسل در لیفتینگ بار

صنعت لیفتینگ شامل جرثقیل ها و بالابرها، متحرک و ثابت است. این دستگاه‌های بالابر را در انبارها، بنادر، سایت‌های ساخت‌وساز، سایت‌های ساخت زیرساخت و سایر مکان‌هایی که نیاز به بارهای سنگین و یا حجیم برای بلند کردن، قرار دادن و جابجایی دارند، خواهید دید. طناب فولادی برای این کاربردها باید طوری طراحی شود که با الزامات دقیق فعالیت مطابقت داشته باشد تا در حین استفاده به طور موثر عمل کنند. بلند کردن، قرار دادن و جابجایی وسایل سنگین باید با خیال راحت انجام شود، بنابراین طناب فولادی باید محکم باشد، در برابر پیچش مقاوم باشد، ضربه نخورد، انعطاف کافی داشته باشد و در برابر ضربه یا ضربه ناگهانی مقاومت کند.

کاربری های صنعتی و معدنی سیم بکسل

تولید و کاربری سیم بکسل ها

صنعت معدن اولین کاربر سیم بکسل بود و همچنان سهم عمده ای در مصرف سیم بکسل در استرالیا دارد. سیم بکسل در چاه آسانسورها، استخراج مواد معدنی، تامین منابع ضروری در زیر زمین برای تیم معدن، نصب تجهیزات، راه پله های ایمن و در بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود. همراه با سایر اجزای فولاد ضد زنگ، طناب فولادی یک ابزا  ضروری برای ایمن سازی، بستن، موقعیت و مهار تجهیزات مورد استفاده برای فعالیت های معدنی و منابع طبیعی است.

صنایع خودروسازی، هوافضا و ریلی همچنان از سیم بکسل به طرق مختلف استفاده می کنند. هر کاربرد سیم بکسل دارای الزامات متفاوتی است تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. در حالی که طناب فولادی در پدال های اتومبیل، کامیون، قطار و هواپیما، اتصالات جرثقیل دستی و برقی و ... رایج است، نوع دوم حمل و نقل به دلیل سفر در ارتفاعات بالا و سرعت های سریع به کابل های مقاوم در برابر حرارت و مقاوم در برابر خوردگی نیاز دارد. قطعات متحرک زیادی در حمل و نقل وجود دارد و هر بخش مکانیکی به سیستمی از اجزا متکی است که معمولاً شامل طناب های سیم یا کابل های فولادی است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید