معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بعید می‌دانم حتی پس از کرونا به آموزش ۱۰۰ درصد حضوری بازگردیم.

بعد از کرونا هم به آموزش ۱۰۰ درصد حضوری نمی‌رسیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر آمادگی این دانشگاه در خصوص تزریق دوز سوم واکسن به دانشجویان متقاضی، گفت: بعید می‌دانم ما حتی پس از کرونا نیز به آموزش ۱۰۰ درصد حضوری بازگردیم.

دکتر محمدحسین صادقیان، با اشاره به نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران به مسائل رفاهی دانشجویان، گفت: یکی از این مباحث توجه به تغذیه دانشجویان است و ما تلاش داریم در دوره جدید با اجرای برنامه هایی، سطح کیفی خدمات ارائه شده به این دانشجویان را ارتقاء دهیم که البته جدای از مباحث رفاهی دانشجویان نظیر خوابگاه، تغذیه و ایاب و ذهاب، باید به مسائل اجتماعی فرهنگی دانشجویان نیز توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم انگیزه لازم در بین دانشجویان را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برنامه های خود را برای ارتقای خدمات رفاهی، دانشجویی در دانشگاه تدوین کردیم و تلاش داریم با کمک گرفتن از مجموعه خیرین، سازمان های دولتی و غیردولتی، بتوانیم این برنامه ها را اجرایی کنیم.

دکتر صادقیان خاطرنشان کرد: ما در حیطه آموزش علوم پزشکی یک سری از دانشجویانی داریم که می بایست بر بالین بیماران حضور پیدا کنند؛ آموزش این دانشجویان هیچ وقت در دوره کرونا تعطیل نشده و همواره در خوابگاه ها اسکان داده شده اند. به همین جهت بخشی از اسکان این دانشجویان در محیط های بیمارستانی بوده است. به طور کلی بخش قابل توجهی از دانشجویان که متقاضی اسکان در خوابگاه ها بودند، سامان داده شدند.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از دانشجویان رشته های بالینی علوم پزشکی به جهت اینکه در ابتدای ورود به دانشگاه هستند و دروس اولیه آنها تئوری است، به همین جهت کلاس های آنها مجازی بوده و بصورت آنلاین برگزار می‌شود. این دانشجویان جدیدالورود در ترم جدید به صورت ترکیبی آموزش می‌بینند و ما کلاس آفلاین در دانشگاه نخواهیم داشت و تمام کلاس‌های ما به صورت آنلاین می‌باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: همانطور که عنوان شد ارائه آموزش‌ها به دانشجویان به هیچ عنوان آفلاین نیست و اساتید در ساعت های آموزش مجازی به صورت برخط در کلاس ها حضور خواهند داشت. بنابراین ما در تلاش و حرکت ویژه به سمت حضوری شدن آموزش خواهیم بود.

وی با اشاره به ظرفیت خوابگاهی موجود در دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۳۰۰ ظرفیت خوابگاهی در دانشگاه وجود دارد که در برخی از خوابگاه ها ما تا ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاهی مان را تکمیل کردیم. در برخی از خوابگاه‌ها نیز آمار اسکان دانشجویان بیشتر از ۵۰ درصد ظرفیت تعیین شده است. در خوابگاه‌هایی که بیشتر دستیاران تخصصی سکونت دارند، دانشجو بیشتر از ظرفیت اسکان داده شده است و از طرفی خود این دانشجویان با توجه به حضور در بیمارستان، در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه  هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و برخی از آنان که تمایل داشتند، دز سوم واکسن را نیز گرفته‌اند و ما مشکلی برای تزریق دوز سوم واکسن به دانشجویان نداریم.

دکتر صادقیان همچنین یادآور شد: دانشجویانی که تمایل به حضور در خوابگاه داشته باشند باید دو دوز واکسن خود را دریافت کرده و کارت واکسن همراه داشته باشند، بطورکلی ارائه برخی از خدمات در دانشگاه علوم پزشکی تهران منوط به دریافت واکسن است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید