از دانه و برگ این گیاه که دارای طعم تندی نیز می‌باشد در طب سنتی برای نرم کردن سینه و بهبود کم‌خونی استفاده می‌شود.

گیاهی شگفت انگیز برای دفع سنگ کلیه

به گزارش سلام نو به نقل از بهداشت نیوز، عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بومادران دارای خواص زیادی است که شامل تقویت‌ کننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفع‌ کننده سنگ کلیه می‌باشد و مصرف دمنوش آن برای درمان اختلالات بینایی مفید است.

دکتر طیبه شاهی گفت: بومادران با نام علمی Achillea wilhelmsii C.koch. که با نام الف ورقه، هزار برگ نیز شناخته می شود، گیاهی است با طبیعتی گرم و خشک.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گیاه بومادران معرق، محرک، تقویت‌کننده، قاعده آور و بازکننده مجاری عرق در انسان می‌باشد، افزود: این گیاه همچنین تقویت‌کننده معده، بادشکن، ضد گاستریت، مدر و دفع‌کننده سنگ کلیه بوده و کمپرس جوشانده آن باعث قطع خونریزی هموروئید می‌شود.

وی بیان کرد: از دانه و برگ این گیاه که دارای طعم تندی نیز می‌باشد در طب سنتی برای نرم کردن سینه و بهبود کم‌خونی استفاده می‌شود.

دکتر شاهی با بیان اینکه استفاده از جوشانده آن در محل زخم‌ها و شقاق پستان باعث التیام آن می‌شود، عنوان کرد: بومادران قابض بوده و باعث بند آمدن خونریزی بینی، قطع ترشحات رحم، دفع اخلاط خونی و بند آمدن اسهال می گردد، مصرف دم‌نوش آن برای درمان اختلالات بینایی و وجود خون در ادرار مفید است. این دم‌نوش برای درمان سرماخوردگی، تقویت اعصاب و اسپاسم نیز مصرف می‌شود. مصرف ۲ تا ۴ گرم گرد ریشه بومادران برای جلوگیری از صرع توصیه شده است. برخی شواهد نشان می‌دهد که مصرف بومادران در درمان مشکلات کبد و هپاتیت نیز موثر است.

وی یادآور شد: حداکثر مصرف روزانه آن به‌صورت دم‌کرده، ۱ تا ۲ قاشق مرباخوری به میزان حداکثر تا ۳ بار در روز است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید