نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رییس‌جمهوری آذربایجان برای دیدار با یکدیگر در نیمه ماه دسامبر در بروکسل توافق کردند.

دیدار نیکول پاشینیان و الهام علی‌اف در بروکسل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا اعلام کرد که چارلز میشل رییس شورای اروپا پیشنهاد میزبانی از پاشینیان و علی‌اف برای دیدار در بروکسل در حاشیه نشست همکاری شرق در تماس تلفنی با آنها مطرح کرد.

به نوشته تارنمای شورای اروپا، رهبران دو کشور توافق کردند در بروکسل درباره وضعیت منطقه‌ای و راه‌های فائق آمدن بر تنش‌ها برای یک قفقاز جنوبی مرفه و با ثبات گفت و گو کنند.

در تماس تلفنی روز جمعه میشل با نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهوری آذربایجان توافق شد که یک خط ارتباطی مستقیم در سطح وزیران دفاع ایجاد شود تا به عنوان یک مکانیزم جلوگیری از حادثه عمل نماید.

اخیرا درگیری میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناطق مرزی دو کشور در مسیر شهرستانهای آزاد شده «کلبجر» و «لاچین» به دلیل اختلاف دو طرف در رابطه با محدوده مرزی، شکل گرفت.

وزارت دفاع ارمنستان در گزارشی اعلام کرد که در آن درگیری ها در مرزهای کشور با جمهوری آذربایجان، یک نظامی ارمنی کشته، ۱۳ نفر اسیر و ۲۴ نفر نیز ناپدید شده اند.

در نتیجه این درگیری ها، ارمنستان کنترل دو پاسگاه نظامی در نزدیکی مناطق مرزی لاچین و سیونیک را از دست داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز از کشته شدن حدود هفت نظامی خود در این درگیری‌ها خبر داد و اعلام کرد که ۱۰ نظامی دیگر این کشور مجروح شدند.

این درگیری‌ها با وساطت مسکو پایان پذیرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید