فعالان بازار معتقدند در آستانه مذاکرات بین‌المللی پیش‌بینی می‌شود بازار ارز و طلا نوسان چندانی نداشته باشد.

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول آذر / کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، طلا ارزان شد. از آن‌سو مذاکرات پیش‌رو بازار طلای ایران را راکد کرده است. آیا در هفته اول آذر کاهش قیمت طلا تداوم دارد؟

 طلا روز پنج‌شنبه در بازار ایران اندکی ارزان شد. طلای ۱۸ عیار نسبت به اولین روز هفته ۳۵ هزار تومان ارزان شد و در آخرین معاملات با قیمت یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان معامله شد.

سکه طرح جدید در مقایسه با اولین روز هفته ۳۰۰ هزار تومان ارزان و با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد. فعالان بازار معتقدند در آستانه مذاکرات بین‌المللی پیش‌بینی می‌شود بازار ارز و طلا نوسان چندانی نداشته باشد.

فروشندگان طلا می‌گویند بازار طلا راکد است و طلا با حجم اندک بین معامله‌گران خرید و فروش می‌شود.

در همین مورد نایب رئیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: تقاضایی در بازار وجود ندارد. داد و ستدها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش زیادی داشته است. در ابتدای هفته به دلیل نوسان قیمت دلار و انس جهانی، طلا گران شد اما در آخرین معاملات به دلیل افت قیمت دلار و انس جهانی طلا به یک باره روند کاهشی گرفت.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: با کاهش داد و ستدها، حباب سکه در طول یک هفته اخیر به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است. این کاهش حباب سکه نشان می‌دهد تقاضایی برای خرید وجود ندارد.

پیش‌بینی قیمت طلا در آذر

او بیان کرد: با توجه به مذاکرات پیش‌رو که دور جدید آن در هشت آذر ماه شروع می‌شود به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه در هفته اول آذر روند با ثباتی داشته باشد. یعنی طلای ۱۸ عیار در محدوده یک میلیون و ۲۴۱ هزار تومان معامله شود.

از سوی دیگر ایسنا هم در گزارشی نوشته است: «قیمت طلا در معاملات صبح پنج‌شنبه بازار آسیا اندکی کاهش داشت اما ضعیف شدن ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا روند کاهشی این فلز ارزشمند را محدود کرد.»

در هفته‌های گذشته بررسی‌ها نشان می‌داد سرمایه‌گذاران در بازار طلا عقب‌نشینی کردند و تمایلی به خرید و فروش طلا ندارند. ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا گفته بود: «معامله‌گران هم منتظر آینده مذاکرات هستند.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید