نتایج تحقیقات نشان داده فعالیت بدنی و مداخلات رژیم غذایی به بیماران قلبی کمک می‌کند؛ حتی در صورت استفاده در کنار درمان‌های پزشکی خطر مرگ را نیز کاهش می‌دهد.

با این تکنیک مهم به کاهش وزن ۲ برابری می‌رسید

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از سایکولوژی نیوز نوشت: ترکیبی از دو فعالیت ورزشی می‌تواند فشار خون، میزان کلسترول و وزن بدن را تا ۲ برابر کاهش دهد.نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش‌های هوازی و یوگا زمانی که با هم انجام شود، منجر به کاهش وزن دو برابری خواهد شد. همچنین این ترکیب فشار خون و سطح کلسترول را ۲ برابر بیشتر از انجام ورزش‌های هوازی یا یوگا به تنهایی کاهش می‌دهد.

نتایج تحقیقات نشان داده فعالیت بدنی و مداخلات رژیم غذایی به بیماران قلبی کمک می‌کند؛ حتی در صورت استفاده در کنار درمان‌های پزشکی خطر مرگ را نیز کاهش می‌دهد. محققان در این تحقیق تاثیر یوگای هندی را در ترکیب با ایروبیک در افراد چاق مبتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی بررسی کردند.یوگا یک تمرین بدنی و ذهنی است و ورزش هوازی یک تمرین بدنی با شدت بالاست که جریان خون و آمادگی قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد.

محققان بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب را به سه گروه تقسیم کردند؛ یک گروه یوگا هندی، گروه دوم ورزش هوازی و سومی هر ۲ مورد را انجام دادند.همه شرکت‌کنندگان باید سه جلسه در هفته به مدت ۶ ماه آنچه را توصیه شده بود انجام می‌دادند. طی این دوره گروه تحقیقاتی تاثیر هر تمرین را بر عوامل خطر کرونر بررسی کردند.

هر دو ورزش یوگا و هوازی به تنهایی باعث کاهش وزن، کاهش دور کمر، کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، کاهش تری گلیسیرید و فشار خون در مقادیر مساوی می‌شود. همه این عوامل خطر در بیمارانی که ورزش هوازی و یوگا را ترکیب کردند، ۲ برابر کاهش یافت. علاوه بر این ظرفیت ورزش، عملکرد دیاستولیک و سیستولیک آنان را به‌ طور قابل‌ توجهی بهبود یافت.

عملکرد دیاستولیک به زمانی اشاره دارد که قلب پس از هر ضربان به اندازه کافی و سریع شل می‌شود و عملکرد سیستولیک با بطن چپ (یکی از حفره‌های قلب) که خون را به سلول‌ها پمپاژ می‌کند، مرتبط است.ترکیب یوگای هندی و ورزش‌های هوازی، استرس ذهنی، جسمی و عروقی را کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به کاهش مرگ‌ومیر و عوارض قلبی عروقی شود.مطالعه‌ای بر روی یوگای گرم که تمرینی سخت‌تر از یوگای سنتی است نشان داد که این نوع یوگا می‌تواند فشار خون بالا را بدون دارو به‌ طور موثر کاهش دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید