کاخ سفید به برخی گزارش ها درباره ایده ای درخصوص مذاکرات وین واکنش نشان داد.

آمریکا برای مذاکره با ایران سردرگم شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی کاخ سفید به برخی گزارش های رسانه ای درباره ایده ای از سوی دولت بایدن برای شروع مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ واکنش نشان داد.

خبرنگاری از جن ساکی سخنگوی کاخ سفید پرسید که در ارتباط با  ایران، برخی گزارش‌ها مطرح شده است که دولت به طور خصوصی با متحدانش این ایده را مطرح کرده که ممکن است برخی از تحریم‌ها را بردارد یا به نوعی به یک توافق موقت برسد تا مذاکرات به خوبی آغاز شود.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال این خبرنگار که نظر او را در این باره پرسید، گفت: اطلاعی از تغییر در موضع و رویکردمان در مذاکرات ندارم.
پیش از این، یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابعی گزارش داده بود جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید ایده توافق موقت با ایران را مطرح کرده است.
این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی  نام شش شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه و اتهام تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در فهرست تحریم ها قرار داده است.
در آستانه از سرگیری مذاکرات وین ، وزارت خزانه داری دولت بایدن در ادامه سیاست های یکجانبه گرایانه و شکست خورده آمریکا خود در حالی این افراد را به بهانه و اتهام یاد شده ، تحریم کرده  که مدعی باز بودن مسیر دیپلماسی در قبال ایران است.
دولت دموکرات بایدن که از منتقدان خروج دونالد ترامپ رئیس  جمهور سابق امریکا از برجام است، نه تنها به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده و فقط شعار باز بودن مسیر دیپلماسی با ایران را می دهد، بلکه همان سیاست های شکست خورده دولت ترامپ را ادامه می دهد.
مقامات دولت بایدن بارها به شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده اند اما در عمل از همان سیاست ها پیروی می کنند چرا که تحریم در سیاست آمریکا همواره  بعنوان ابزاری برای به پیش بردن اهداف یکجانبه گرایانه آن بوده است.
دور جدید گفت‌وگوها بین ایران و گروه  ۱+۴ برای لغو تحریم ها علیه ایران و بازگشت آمریکا به برجام در پایتخت اتریش قرار است هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر)  از سرگرفته شود.
در پی ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، با اتخاذ مواضع مغایر برجام و خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از این توافق در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می‌۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.
اجرای نامتوازنِ برجام از یک طرف و فشارهای ناشی از اعمال و تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا از طرف دیگر، باعث شد تا یکسال پس از خروج آمریکا از برجام، نهایتاً در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۸ می‌۲۰۱۹) شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی در راستای متوقف کردن گام به گام اجرای اقدامات داوطلبانه تعهدات هسته‌ای با اعطای فرصت‌های ۶۰ روزه به دیپلماسی، اتخاذ کند.
ایران برای دست یابی به موفقیت در مذاکرات سه شرط اصلی تعیین کرده است. اینکه ایالات متحده بپذیرد به عنوان مقصر وضعیت فعلی از این مسیری که رفته برمی‌گردد. برای بازگشت از این مسیر غلط تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی که بعد از خروج آمریکا از برجام اعمال کرده همه را یکجا به صورت موثر بردارد و مهمتر اینکه تضمین بدهد که هیچ دولتی در ایالات متحده مجدداً جهان و حقوق بین الملل را به سخره نخواهد گرفت و این شرایط را تکرار نخواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید