ادراک امنیت مهمتر از خود امنیت است، فیش هایی که در فضای مجازی منتشر شد بی‌عدالتی را تشدید کرده است و راهکار آن این است که قانون را اجرا کنیم لذا قانون تکلیف را مشخص کردند.

شرط پرداخت حقوق آبان ماه کارکنان دولت اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰هزار نفر کارمند دولت داریم که باید اطلاعاتشان در (پاکنا) ثبت شود.

میثم لطیفی امشب ۲۷ آبان ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی کارنامه دستگاه‌ها در شفاف سازی و حرکت به سوی عدالت پرداخت.

میثم لطیفی با اشاره به اینکه قرار بود همه دستگاه‌های اجرایی اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای خودشان را در سامانه وارد کنند، گفت: در سال ۱۳۹۶ همه اطلاعات باید درج می‌شد، قانون در این حوزه خوب است و به شفافیت وضعیت حقوق و مزایا کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در پایان برنامه ششم قرار داریم ولی این امر اتفاق نیفتاده است افزود: اهتمام لازم در بین مدیران اجرایی وجود نداشت، زیرساخت های لازم ایجاد شده است البته هر زیرساختی وقتی به زیر بار نمی‌رود طبیعتا مشکلاتی خواهد داشت لذا مشکلات پس از زیر بار رفتن مشخص می‌شود و این اتفاق در آن سال صورت نگرفت.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه هرچه جلوتر آمدیم ادراک بی عدالتی در بین همکاران ما افزایش یافت، ادامه داد: ادراک امنیت مهمتر از خود امنیت است، فیش هایی که در فضای مجازی منتشر شد بی‌عدالتی را تشدید کرده است و راهکار آن این است که قانون را اجرا کنیم لذا قانون تکلیف را مشخص کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر کارمندان اطلاعات را ثبت نکنند ان شالله که حقوقشان قطع نمی شود اظهار کرد: نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰هزار نفر کارمند دولت داریم.

فهرست کارکنان تا قبل از آذر تحویل اداری و استخدامی شود

لطیفی با اشاره به همکاری با تمام دستگاه ها، ادامه داد: تا قبل از اول آذرماه فهرست اطلاعات کارکنان را باید داشته باشیم، تا به سازمان برنامه و بودجه مجوز ارائه دهیم، کارمندی که مشخص شده و دستگاه اجرایی اسم آن را برده است کارمند دولت محسوب می شود.

 وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه بر اساس اعتباراتی که برای دستگاه‌ها تعیین شده اعتبار تخصیص می دهد و به خزانه‌داری کل اعلام می کند که وزارت اقتصاد و امور دارایی برای هر کدام از کارمندان مبلغ را واریز کند، تاکنون این گونه بوده که یک سی دی به سازمان برنامه و بودجه می‌آوردند و می‌گفتند که این حقوق مزایای کارکنانی است که می خواهند حقوق پرداخت کنند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دستور دادند تا این مهم انجام شود افزود:ما به همه دستگاه‌ها دستور دادیم که تا پایان این ماه فرصت دارند، اطلاعاتی که دستگاه‌ها دارند همه در سامانه است فقط یک وب سرویس می‌خواهد تا اطلاعات را منتقل کند و همکاران ما تایید کنند که این اطلاعات اعتبار لازم را دارد ولی متاسفانه برخی از دستگاه‌ها استنکاف کردند، دولت جدید با روحیه جهادی وارد میدان شد و طرفدار شفافیت است .

لطیفی بیان کرد: با سازمان برنامه و بودجه به این جمع‌بندی رسیدیم که از یک طرف باید قانون را اجرا کنیم و از طرف دیگر کارمند ما نباید استرس در خصوص حقوقش داشته باشد، دستگاه‌های اجرایی باید از روز شنبه بالاترین مقام مجاز یعنی معاونان اداری و مالی دستگاه تعهد کتبی بدهند که تا پانزده روز دیگر اطلاعات را تکمیل می‌کنند تا ما بتوانیم مجوز پرداخت را بدهیم.

وی اظهار کرد: کوتاهی در این پنج سال صورت گرفته و نباید همه مسائل را به پای این دولت بگذاریم ولی سعی می کنیم تا این اطلاعات را تکمیل کنیم، قانون قابل تفسیر نیست، در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه قانونگذار حواسش بوده و می‌خواست دولت را مکلف کند تا انضباط مالی ایجاد شود و سامانه‌ ای داشته باشیم که در آن سامانه همه اطلاعات درج شده باشد.

دو وزارتخانه در بخش ستادی اطلاعاتشان تکمیل است

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه وزارت نیرو و وزارت امور خارجه در بخش ستادی اطلاعاتشان را کامل کرده اند، گفت: بانک سپه با وجود اینکه با مشکلات متعددی مواجه است اطلاعاتشان را برای ما کامل ارسال کرده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵۱ دستگاه ۱۷ دستگاه هیچ اطلاعاتی را وارد نکردند، افزود: ۴۰ دستگاه بالای ۸۰ درصد اطلاعاتشان را ارائه کرده‌اند، ما از معاونان وزرا می‌خواهیم کتباً تعهد بگیرند، همه دولت به دنبال این موضوع هستند و رئیس جمهور موضع محکمی نسبت به این موضوع دارند و ۱۰ روز قبل این اتفاق در دولت افتاده  و به صورت شفاف بیان شده است لذا ما منتظر هستیم این اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه نهاد ریاست جمهوری نسبتا خوب عمل کرده است اما از آن چیزی که می خواهیم فاصله داریم گفت: مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات شرایط خوبی ندارد و ما از این دستگاه‌های اطلاعاتی نداریم ،از شرکت‌ها و یا صندوق کارآفرین امید اطلاعاتی نداریم، در حوزه گمرک و سازمان حسابرسی اطلاعاتمان کم است و از بانک مرکزی اطلاعات زیادی نداریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان خصوصی‌سازی سازمان غذا و دارو و برخی از دانشگاه‌های دولتی اطلاعاتشان را به ما ارائه نداده اند تصریح کرد: سامانه یکپارچه نظام اداری به نام سینا داریم و یک داشبورد اطلاعاتی نظام اداری داریم به طوری که نسخه درونی آن به نام دانا راه اندازی شده است و به مرور زمان می‌خواهیم اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم، مردم باید وضعیت امور اداری استخدامی را بدانند.

لطیفی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بر روی بسته شفافیت و عدالت تاکید دارند، اظهار کرد: مجموعه همکاران رسانه‌ای باید از ما مطالبه داشته باشند و ما از دستگاه‌ها مطالبه داریم، اتفاقات بدی در طی دو هفته اخیر اتفاق افتاد، بر روی یک فیش حقوقی مهر محرمانه خورده بود و من با وزیر مربوطه صحبت کردیم و امروز در مورد این مسئله حکمی صادر شد و به تعبیری شکایتی که دستگاه اجرایی از آن خبرنگار کرده بود ابطال شد و با دادستان تماس گرفتم و از رئیس دادسرا تشکر کردم زیرا نباید این موضوع به صورت محرمانه باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان ناخالصی پرداختی به هر یک از افراد باید مشخص شود، گفت: امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و مردم باید فراهم شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه مشکل ما در کشور نظام آمار دقیق ثبتی است گفت: تا زمانی که در مورد هر نفر آمار دقیق نداشته باشیم یعنی روی هوا حرف می‌زنیم، باید عددنیروهای شرکتی مشخص باشد، وقتی عدد دقیق نسبت به آنها نداریم چگونه می‌خواهیم تصمیم بگیریم.

لطیفی افزود: دستگاه هایی که مادر هستند یعنی در دسترس قرار دارند را مکلف کرده ایم مثلاً صدا و سیما و شرکت های تابعه را اعلام کرده‌ایم در این مرحله این گونه نگاه می‌کنیم، ما واحد تحلیل مان دستگاه نیست، بلکه نفر است ،در سامانه ما بیش از یک میلیون و ۷۸۹ هزار نفر اطلاعاتشون وارد شده است.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما در این است که زیرساخت های لازم را تامین کنیم از مجموعه‌های مختلف کمک گرفتیم که باید این اتفاق بیفتد بهانه‌ای برای دستگاه اجرایی نباید داشته باشیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبیب IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    این یعنی خشکاندن بسترهای فساد . دستتون درد نکند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید