با توجه به سالخوردگی شدید جمعیت ژاپن و نیاز به نیروی کار، دولت ژاپن به درخواست شرکت‌ها تلاش کرد تا با وضع قوانین جدید استخدام کارگران خارجی را تسهیل کند.

شرط راحت ژاپن برای اقامت دائم به کارگران

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن در گامی دیگر برای تشویق نیروی کار به مهاجرت به این کشور، به گروه‌های بیشتری از کارگران ماهر امکان اقامت دائم و مهاجرت خانوادگی می‌دهد.

وزارت دادگستری ژاپن اعلام کرده است که سیاست‌های جدید از ابتدای سال مالی ۲۰۲۲ اجرایی می‌شود.

ژاپن یکی از سختگیرانه‌ترین سیاست‌های مهاجرتی را در جهان دارد و از نظر نژادی یکی از غیرمتنوع‌ترین کشورهاست. اما با افزایش میانگین سنی جمعیت ژاپن، دولت ژاپن تلاش می‌کند تا با مشوق‌های مهاجرتی، نیاز این کشور به نیروی کار جوان را با استخدام کارگران ماهر مهاجر برطرف کند.

دولت ژاپن در سال ۲۰۱۹ هم با اجرای مقررات جدیدی سعی کرد تا در ۱۴ زمینه شغلی از جمله کشاورزی، خدمات درمانی، ساختمان سازی و کشتی سازی، پای مهاجران بیشتری را به بازار کار این کشور باز کند اما ویزای ۵ ساله‌ای که خانواده مهاجران را در بر نمی‌گرفت و شیوع کرونا موجب شد تا انتظار آنها برای استخدام ۳۴۵ هزار کارگر مهاجر در ۵ سال برآورده نشود و ماهیانه فقط سه هزار درخواست ویزای کار ثبت شود.در سال ۱۳۶۷ ژاپن به ایرانی‌ها اجازه داد تا بدون ویزا به این کشور سفر کنند، این سر آغاز مهاجرت گروه بزرگی از ایرانیان در جستجوی کار به این کشور بود. ژاپن سال ۱۳۷۱ توافق لغو روادید با ایران را کنار گذاشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید