شماره IMEI چیزی است که در صورت گم شدن گوشی به پیدا کردن آن کمک می‌کند.

تمام جزییات ردیابی موبایل / چگونه موقعیت مکانی تلفن همراه را ردیابی کنیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از نبض فناوری، یکی از سوال‌های پرتکراری که اغلب مردم می‌پرسند این است که آیا می‌توانند تلفن خود را ردیابی کنند یا اینکه شخص دیگری می‌تواند تلفن آن‌ها را ردیابی کند.

شماره IMEI روی گوشی یکی از شناسه‌های کلیدی دستگاه است. شماره IMEI چیزی است که در صورت گم شدن گوشی به پیدا کردن آن کمک می‌کند. از پورتال IMEI می‌توان برای ردیابی گوشی شما استفاده کرد، به این ترتیب پلیس گوشی دزدیده شده یا گم شده را پیدا می‌کند. از آنجایی که هر تلفن دارای یک شماره IMEI منحصر به فرد است، می‌توان آن را با استفاده از آن پیدا یا ردیابی کرد.

چگونه یک شماره تلفن را به صورت رایگان ردیابی کنیم؟

چندین برنامه ردیابی گوشی در گوگل پلی و اپ استور وجود دارد که به شما کمک می‌کند گوشی خود را ردیابی کنید. برای این کار باید شماره تلفن ارائه شده توسط ارائه دهنده شبکه خود را وارد کنید. در صورتی که گوشی خود را گم کرده باشید، سیم کارت شما ممکن است دور انداخته شود و این روش بی فایده شود.

چگونه موقعیت مکانی تلفن را ردیابی کنیم؟

امروزه هر دو پلتفرم اندروید و iOS راه‌های آسانی برای یافتن موقعیت مکانی گوشی شما ارائه می‌دهند. در تلفن اندرویدی، می‌توانید موقعیت مکانی تلفن را با استفاده از نقشه‌های گوگل ردیابی کنید. همچنین می‌توانید از Find My Device در Android و Find My Phone در iPhone برای ردیابی موقعیت مکانی خود استفاده کنید. برای ردیابی موقعیت گوشی باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

چگونه گوشی خاموش را ردیابی کنیم؟

تنها می‌تاوان تلفن‌های آیفون را در صورت خاموش بودن ردیابی کرد. در اینجا یک ویژگی به نام مکان بلوتوث دارید که به شما امکان می‌دهد آیفون خود را پیدا کنید. خواه باتری آیفون از بین رفته باشد یا به اینترنت متصل نباشد؛ همچنان می‌توانید مکان گوشی را ردیابی کنید. توجه داشته باشید، این فقط در آیفون امکان پذیر است.

چگونه یک گوشی را بدون اتصال داده ردیابی کنیم؟

این امکان در هر دو دستگاه اندروید و آیفون وجود دارد. چندین برنامه mapping می‌توانند گوشی را بدون شبکه داده ردیابی کنند. این به این دلیل است که سنسور GPS در تلفن ما دو روش برای ردیابی موقعیت مکانی ما دارد، که شامل GPS کمکی می‌شود که از موقعیت مکانی یک شهر مجاور (زمانی که به شبکه داده متصل نیستید) استفاده می‌کند. با استفاده از این ویژگی می‌توانید یک تلفن را بدون اتصال داده ردیابی کنید.

چگونه محل تماس تلفنی را ردیابی کنیم؟

می‌توانید مکان تماس تلفنی را از طریق یک برنامه ردیابی کنید. برنامه در اینجا از شماره IMEI و GPS گوشی برای یافتن مکان تماس تلفنی استفاده می‌کند. در اینجا، برنامه‌ها از نزدیکترین دکل تلفن همراه استفاده می‌کنند که برای برقراری تماس تلفنی استفاده شده است. این به فرد امکان می‌دهد مکان تماس تلفنی را ردیابی کند.

چگونه با استفاده از نقشه گوگل گوشی را ردیابی کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، می‌توانید یک گوشی را با استفاده از نقشه گوگل در گوشی اندروید خود ردیابی کنید. اما برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن Find My Device را پیدا کنید که به ردیابی گوشی کمک می‌کند. در اینجا چند پیش نیاز وجود دارد؛ برای مثال باید وارد حساب Google خود شوید که به تلفن شما مرتبط است.

به طور کلی، ردیابی تلفن شما چندان پیچیده نیست. با این حال، برای ایمن نگه داشتن همه، باید چند اطلاعات کلیدی برای ردیابی تلفن ارائه دهید. شماره IMEI، شماره تلفن شما، حساب مرتبط و سایر جزئیات برای ردیابی تلفن بسیار مهم هستند. از آنجایی که فقط کاربران/صاحبان گوشی این جزئیات را دارند، این راه‌ها به حفظ امنیت و محافظت کمک می‌کند. این مراحل زمانی که گوشی را گم کرده اید و باید آن را پیدا کنید بسیار مفید است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید