وقتی سایتی در حال راه اندازی است یکی از مواردی که بیشتر به آن توجه می شود ظاهر سایت است . بهتر است  در کنار این ظاهر به سرعت وب سایت هم توجه شود.

تاثیر سرعت لود سایت در سئو

به نظر شما بهینه سازی سرعت سایت چقدر اهمیت دارد ؟  به گفته یک مجموعه سئو در اصفهان سرعت سایت نقش به سزایی در سئو آن سایت دارد. به گفته همین شرکت طراحی سایت در اصفهان سرعت سایت از بنیادین ترین پارامتر های طراحی سایت است.

تا پایان این مقاله با ما باشید تا به صورت گام به گام به این سوال پاسخ دهیم . بیشتر دارندگان وب سایت به دلیل نا آگاهی فکر می کنند همه چیز یک سایت ظاهر آن است که این باور تا حدودی غلط است با یک مثال ساده می توان این اهمیت را بیان کرد . به عنوان مثال مهم نیست که رتبه ی سایت شما چقدر بالاست یا دیزاین سایت شما چقدر جذاب است اگر بازدید کننده ها برای لود شدن سایت شما خیلی معطل شوند صفحه شما را بسته و به وب سایت های جایگزین مراجعه می کنند که این کار شروع یک فاجعه است برای شما.

سرعت لود صفحات وب سایت :

سرعت لود به شکلی محتوای سایت را تعیین می کند بنابراین اگر می خواهید پتانسیل کاملی را از وب سایت خود داشته باشید باید روی سرعت وب سایت تان هم کار کنید. این کار به نفع سایت شما خواهد بود چون رتبه سایت را افزایش می دهد و افزایش رتبه هم برای شما سود آور است . در ضمن گوگل روزانه به دنبال فاکتور های تاثیرگذاربرای بهبود تجربه کاربر است .

بهبود رتبه گوگل :

 می توان گفت یکی از فاکتور هایی که الگوریتم گوگل برای رتبه بندی سایت از آن استفاده می کند سرعت در سایت است . زمانی که سایت شما کند می شود موتورهای جستجو مجبورهستند با توجه به ظرفیت خود صفحات کمتری را جست و جو کنند که این کار بر نحوه ایندکس شدن سایت شما تاثیر منفی می گذارد .

کاهش نرخ برگشتی :

این موضوع به درصدی از بازدید کنندگان که بعد از بازدید از یک وب سایت آن را می بندند و یا بر روی دکمه برگشت کلیک می کنند اشاره دارد اگر در سایت شما محتوا دیر لود شود بازدید کننده از دیدن محتوای شما صرف نظر می کند و بر روی دکمه برگشت کلیک کرده و سایت دیگری را باز می کند چرا که از نظر کاربران گشت و گذار در وب سایت های کند نوعی اتلاف وقت محسوب می شود . گوگل به طور دقیق ترافیک همه سایت ها را محاسبه می کند و اگر مطابق اندازه گیری گوگل سایت شما برای لود شدن بیشتر از ۵ ثانیه زمان برد آن سایت دیگر در رتبه ی اول نخواهد بود .

بالا بردن نرخ تبدیل

اگر مراجعه کننده ای بعد از جست و جو به سایت شما مراجعه کند و محتوای سایت شما بیش از حد طول بکشد نه تنها مراجعه کننده ها را از دست می دهید بلکه مشتریان بلقوه ی خود را نیز از دست خواهید داد . اگر سرعت سایت شما زیاد باشد نه تنها کسب و کار شما بهتر خواهد شد بلکه بازدید کننده های سایت شما انگیزه ی بیشتری برای دیدن صفحات دیگر سایت خواهند داشت . تحقیقات بر روی  کسب و کار های آنلاین نشان داده که اگر در این سایت ها محتوا و یا صفحه دیر لود شود مشتریان خرید خود را کامل نمی کنند و از سایت خارج می شوند .

تاثیر سرعت لود سایت در سئو

رضایت بازدید کننده ها :

همواره دیده شده که رضایت بازدید کنندگان در سایت موجب فروش  و بازدید بیشتر شده است . اگر شما به دنبال این هستید که مراجعه کنندگان به وب سایت تان نگاهی بیندازند ، از محصول هایتان خریدرای کنند و یا درباره ی خدماتتان با شما صحبت کنند باید سرعت سایت تان را افزایش دهید . به بیشتر دارندگان کسب کار های اینترنتی ثابت شده است که اگر یک مراجعه کننده بیش از حد در سایت معطل شود برای خارج شدن از سایت شما و دیدن سایت های رقیب شما تردید نخواهد کرد .

روش های افزایش سرعت وب سایت :

در این قسمت می خواهیم به چند روش که موجب افزایش سرعت سایت می شود اشاره کنیم

 سایز عکس ها قبل از آپلود :

اگر شما هم از سیستم های مدریت محتوایی از جمله ورد پرس و یا جوملا استفاده می کنید تا کنون متوجه این شده اید که می توانید در این سایت ها عکس ها را با سایز بزرگ آپلود کنید و سپس سایز نمایش داده شده را در قسمت مدیریت وب سایت تنظیم کنید . این باور از نظر بیشتر افراد اشتباه است چرا که این کار باعث کند شدن سایت شما می شود . توصیه ما به شما این است که از سایت های فشرده سازی ، کاهش حجم عکس و یا فتوشاپ استفاده کنید .

حذف پلاگین های غیر ضروری :

امروزه پلاگین های زیادی به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است که همین جریان کاربران را تحریک می کند که بیش از نیاز واقعی شان از آنها استفاده کنند . . اما به خاطر داشته باشید که هر افزونه برای نصب و فعال شدن نیاز به یک سری منابع دارد که همین منابع زیاد سایت شما را کند می کند . راه کار ما در این بخش استفاده از افزونه های معروف تر هستند همچنین شما باید قبل از اضافه کردن افزونه های جدید به سایتتان بررسی کنید که این افزونه از نظر سرعت و کیفیت بهینه شده باشد در صورتی که پس از نصب پلاگین سایت شما به شکل محسوسی کند شد می توانید گزینه های مشابه و ترجیحا معروف تری را استفاده کنید .

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید