نخست‌وزیر اسپانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در آنکارا گفت: «ما می‌خواهیم ترکیه بخشی از اتحادیه اروپا باشد، زیرا یک متحد مشترک اتحادیه است».

اسپانیا از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا حمایت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر اسپانیا با اشاره به عضویت ترکیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که مادرید از حضور ترکیه به عنوان «متحد مشترک» در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا گفت: «ما می‌خواهیم ترکیه بخشی از اتحادیه اروپا باشد، زیرا یک متحد مشترک اتحادیه است».

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه «آناتولی»، سانچز روز چهارشنبه به دعوت اردوغان وارد آنکارا شد.

رئیس جمهوری ترکیه از نخست وزیر اسپانیا که برای شرکت در هفتمین نشست بین دولت‌های ترکیه و اسپانیا به ترکیه سفر کرده است، طی مراسم رسمی استقبال کرد.

ریاست اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که سانچز در هفتمین نشست بین دولت‌های اسپانیا و ترکیه که در آنکارا برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

در این ادامه بیانیه آمده است: «در این اجلاس که وزرای مربوطه دو کشور در آن شرکت خواهند کرد، روابط دو کشور در همه ابعاد آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و گام‌های احتمالی برای توسعه همکاری‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت».

وی خاطرنشان کرد: «در این مذاکرات قرار است در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و ناتو و همچنین روابط دوجانبه رایزنی شود».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید