مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تاکید بر همکاری برای صلح و ثبات منطقه تصریح کرد: آذربایجان را تنها نخواهیم گذاشت.

چاووش‌ اوغلو: آذربایجان عزیز تنها نیست و تنها نخواهد ماند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم نوشت: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین گفت: ما در ترکیه بسیار خوشحالیم که روابط بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس عادی شده و توسعه یافته است، زیرا صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس برای همه ما مهم است. توسعه روابط بین کشورهای برادر ما را خوشحال می‌کند.

او اشاره کرد، با الزیانی به بررسی روابط دوجانبه و مواضع منطقه‌ای پرداخته و آن‌ها توافق کردند رایزنی‌های دوره‌ای داشته باشند.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: ما برای حل تمام مشکلات فیما بین از طریق گفتگو توافق نظر داریم و آماده آن هستیم.

او تاکید کرد، دو طرف برای توسعه همکاری دو جانبه در زمینه اقتصاد، تجارت و دفاعی تلاش می‌کنند.

اظهارات چاووش‌اوغلو در سایه آشتی قطر، هم‌پیمان ترکیه با عربستان، امارات، بحرین و مصر مطرح شد.

مولود چاووش‌اوغلو همچنین ضمن تاکید بر همکاری برای صلح و ثبات منطقه تصریح کرد: آذربایجان را تنها نخواهیم گذاشت.

وی ضمن اشاره به اقدام آذربایجان در باز پس گیری سرزمین‌های اشغالی خود در جنگ ۴۴ روزه که با در نتیجه تحریکات ارمنستان شروع شد، گفت: آذربایجان عزیز تنها نیست و تنها نخواهد ماند. آذربایجان را تنها نخواهیم گذاشت.

چاووش‌اوغلو در ادامه تصریح کرد: آذربایجان پس از این پیروزی و باز پس گیری اراضی‌اش، تمایل و پیشنهاد خود را در قالب شش ماده برای ثبات منطقه مطرح کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات تحریک‌آمیز ارمنستان در مناطق مرزی "حمله تروریستی" به خاک آذربایجان است.

چاووش‌اوغلو در پایان تاکید کرد: با یکدیگر برای تامین صلح و ثبات منطقه گام بر خواهیم داشت. اگر ارمنستان اعلام آمادگی کند، ما هم هستیم؛ اما با اقدامات تحریک آمیز بازنده می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید