قطر و مصر روز گذشته در نشست گروه بین‌الملل حامیان فلسطین که در اسلو برگزار شد بر سر ارسال سوخت و مصالح ساختمانی به غزه به توافق رسیدند.

قطر و مصر برای ارسال سوخت و مصالح ساختمانی به غزه توافق کردند

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: حدود ۲۲۰۰ خانه در غزه در طول حملات رژیم صهیونیستی در ماه مه سال جاری میلادی به ویرانه تبدیل شده است.

وزرات امور خارجه قطر روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: قطر و مصر برای تامین سوخت و مصالح اولیه ساختمانی برای مردم نوار غزه به توافق رسیده اند.

این توافق در اسلو و توسط سلطان بن سعد المریخی، وزیر خارجه قطر در جریان نشست گروه بین المللی حامیان فلسطین اعلام شد. این توافقنامه در حالی به امضا رسید که پس از جنگ یازده روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، تلاش های بین المللی برای بازسازی این منطقه آغاز شد.

به گفته مقامات غزه در این جنگ حدود ۲۲۰۰ خانه به طور کلی ویران شده و بیش از ۳۷۰۰۰ خانه دیگر آسیب‌های جدی دیده اند.

قطر یکی از بزرگترین حامیان مالی برای تامین سوخت و اقلام ضروری مردم فلسطین محسوب می شود. دوحه هم اینک متعهد شده است علاوه بر سوخت، اقلام مورد نیاز برای بازسازی خانه های آسیب دیده غزه از جمله مصالح ساختمانی را تامین کند. این کمک ها با هماهنگی مصر و از گذرگاه مرزی رفح انجام خواهد شد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید