برخی بازیگران خانم ایرانی هستند که تنهایی و مجردی را ترجیح می دهند و با وجود بالا رفتن سنشان حاضر نیستند تن به ازدواج دهند.

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

بازیگران زن در سینما و تلویزیون ایران از معروفیت بسیاری برخوردارند. بازیگران زن در نقش های مختلفی بازی می کنند. بازیگران زن در نقش های خاص و متفاوتی بازی می کنند. برخی از بازیگران زن در نظر مخاطبانشان چهره ناز و ملوسی دارند .برخی از بازیگران زن هنوز ازدواج نکرده اند.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات این روزهای جامعه است که در میان اقشار مختلف مردم دیده میشود. سلبریتی ها هم از قائله مستثنی نبوده و با یک نگاه کوتاه به خوبی میتوان به موضوع بالا رفتن سن ازدواج و عدم علاقه چهره ها به ازدواج پی برد.

در میان بازیگران زن سینمای ایران چهره های زیادی وجود دارند که با وجود نزدیک شدن به چهارمین دهه زندگی شان هنوز هم مجردند و به نظر می رسد تصمیمی برای ازدواج و ورود به دنیای متاهلی ندارند.

اگر برایتان جالب است که بدانید کدام یک از بازیگران زن سینمای ایران هنوز مجردند این مطلب را از دست ندهید.

مهرانه مهین ترابی ، فریبا کوثری ، میترا حجار ، نیکی کریمی ، آناهیتا همتی ، پریناز ایزدیار، طناز طباطبایی ، هانیه توسلی ، لیلا بلوکات ، پرستو صالحی، اندیشه فولادوند ، لیلا اوتادی ، رز رضوی ، مهراوه شریفی نیا ، الناز شاکردوست و … از جمله بازیگران زن مجرد سینمای ایران هستند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ متولد شد و با وجود عبور از مرز ۶۶ سالگی هرگز ازدواج نکرده و مجرد است. این هنرمند در توضیح علت ازدواج نکردنش بارها و بارها گفته است که به دلیل علاقه زیادش به بازیگری، تنها ماندن و ازدواج نکردن را به کنار گذاشتن بازیگری ترجیح داد.

مهین‌ترابی اصالتاً تفرشی و دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود.

وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ وارد تلویزیون شد و با نقش آفرینی در مجموعه‌های همسران و خانهٔ سبز به اوج محبوبیت رسید.

فریبا کوثری

فریبا کوثری

فریبا کوثری بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد ۱ آذر ۱۳۴۵ است. فریبا کوثری تا کنون تصمیمی برای ازدواج نگرفته و مجرد می باشد. این بازیگر دلیل ازدواج نکردن خود را هم وابستگی شدید خود نسبت بـه خانواده و پدر و مادر خود ذکر کرده اسـت.

او دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد می باشد و به شغل مهمانداری هواپیماعلاقه مند بود اما مسیر زندگی اش تغییر کرد و به یک بازیگر مطرح در کشورمان تبدیل شد.

فریبا کوثری در سال ۱۳۶۷ که جنگ تمام شده و کلاسهای بازیگری چندانی وجود نداشت وارد عرصه بازیگری شده و مقابل دوربین فیلم چهره یک صهیونیست قرار گرفت.

این بانوی هنرمند در سال ۱۳۸۰ با سریال «معصومیت از دست رفته» در نقش یک زن مسیحی به چهره شناخته شده ای تبدیل شد و با آثاری همچون «بی گناهان» و «بی صدا فریاد کن» بیش از پیش درخشید اما اوج شهرت او مربوط به سریال «دلنوازان» و «مختارنامه» مربوط می شود.

نیکی کریمی

نیکی کریمی

نیکی کریمی زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰، بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. او یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب است که در فیلم‌های مهمی نقش‌آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

نخستین نقش سینمایی کریمی در فیلم وسوسه (۱۳۶۸) بود. او سال بعد با ایفای نقش در فیلم پرفروش عروس (۱۳۶۹) برای نخستین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد. کریمی برای بازی در سارا (۱۳۷۱) موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید (۱۳۸۱) و واکنش پنجم (۱۳۸۱) شد. کریمی علاوه بر بازیگری، چندین فیلم از جمله شیفت شب (۱۳۹۳) و آتابای (۱۳۹۸) را کارگردانی کرده‌است.

نیکی کریمی تاکنون ازدواج نکرده و همسری ندارد. او در حال حاضر مجرد است.

پرستو صالحی

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

پرستو صالحی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان است که ۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران متولد شد و با وجود قرار داشتن در چهارمین دهه زندگی هنوز هم مجرد است و تابحال با حواشی های متعددی در خصوص شوخی با ماجرای خواستگاری مواجه شده است.

او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۵ با کار تئاتر آغاز نموده و اولین نقش بلندش را در سریال محاکمه به کارگردانی حسن هدایت ایفا کرده‌است. مُعرِف او به آن کار، استاد گریمش فرهنگ معیری بوده که دوره گریم را هم نزد خود وی گذرانده‌است.

پرستو صالحی پس از بازی در سریال تلویزیونی زیر آسمان شهر در میان مردم شناخته شد. همچنین، او به همراه برادرش، امیر صالحی، با حضور در هجدهمین قسمت از برنامه ماه عسل[۲] در رمضان سال ۱۳۹۵ از اعتیاد پدرش به مواد مخدر پرده برداشت.

لیلا اوتادی

لیلا اوتادی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون متولد ۱۴ مرداد ۱۳۶۲ در تهران است که کار خود را با فیلم چشمان سیاه به کارگردانی ایرج قادری در سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. این بازیگر در دهه چهارم زندگی خود هنوز مجرد بوده و تصمیمی به ازدواج نگرفته است.

لیلا اوتادی در تهران به دنیا آمد. او در دوران کودکی به بازیگری علاقه‌مند شد. اوتادی دانش‌آموختهٔ کارشناسی معماری داخلی در دانشگاه هنر تهران است. او کار خود را با فیلم چشمان سیاه ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد اما برای اولین بار با سریال مهر و ماه به کارگردانی سید فیاض موسوی دیده شد.[۱]. بنا به ادعای یک صفحه اینستاگرام منسوب به وی، لیلا اوتادی ترک قشقایی است.

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

 

الناز شاکردوست

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

الناز شاکردوست بازیگر سینمای کشورمان، متولد ۷ تیر ۱۳۶۳ در تهران است. این بازیگر در ۱۹ سالگی با فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد کار خود را آغاز کرد و در مدت کوتاه تبدیل به یکی از بازیگران پرکار سینما شد. الناز شاکر دوست مانند بسیاری از هنرمندان مجرد است.

الناز شاکردوست او در دانشکده معماری دانشگاه تهران تحصیل و بازیگری را در تئاتر دنبال کرد. او برای بازی در باد در علفزار می‌پیچد (۱۳۸۶) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد و برای بازی در مبارک (۱۳۹۵) جایزهٔ بهترین بازیگر زن جشن حافظ را کسب کرد. شاکردوست برای بازی در شبی که ماه کامل شد (۱۳۹۷) و ابلق (۱۳۹۹) ساختهٔ نرگس آبیار به‌ترتیب برنده و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد.

میترا حجار

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ۱۵ بهمن ۱۳۵۵ متولد شد و با قرار داشتن در چهارمین دهه زندگی هنوز هم خیالی برای زندگی متاهلی ندارد. این بازیگر کشورمان بازیگری را از سال ۷۶ با فیلم غریبانه آغاز کرد و پلیس جوان اولین تجربه بازیگری او در تلویزیون بود.

میترا حجّار بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با حضور در نقشی کوتاه در فیلم غریبانه ساخته احمد امینی آغاز کرد. او بلافاصله همکاری با کارگردان‌های بزرگی همچون مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش و بهرام بیضایی را تجربه کرد. اولین تجربه حضور تلویزیونی او بازی در مجموعه پلیس جوان به کارگردانی سیروس مقدم است. از دیگر کارهای او بازی در نمایش‌هایی چون هملت و دایی وانیا است که دومی در فرانسه روی صحنه رفت. همچنین در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است. وی با پدرام پوراکبری خواننده و بازیگر نوجوان همکاری داشته‌است. حجار در سال ۱۳۸۲ ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و سپس برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود. میترا حجار در حال حاضر در ایران است و به نظر می‌رسد خواهان ادامه فعالیت هنری خود در ایران باشد.

وی در مصاحبه خود با ماهنامه فیلم گفت:

    «چیزی که من در این مدت متوجه‌اش شده‌ام این است که سطح فیلم‌ها نسبت به زمانی که من از این‌جا رفتم خیلی نزول پیدا کرده‌است.»

برخلاف شایعات میترا حجار مجرد است.

هانیه توسلی

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ متولد شد و در ۴۰ سالگی هنوز مجرد است.

هانیه توسلی  تنها چند سال پس از شروع حرفهٔ بازیگری، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن (۱۳۸۱) از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. توسلی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او برای فیلم سوءتفاهم (۱۳۹۶) نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

لیلا بلوکات

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ۴ آذر ۱۳۶۰ متولد شد و در آستانه ۴۰ سالگی هنوز خیالی برای ازدواج ندارد. این بانوی هنرمند بازیگری را از سال ۷۷ با سریال روزهای زندگی آغاز کرد.

لیلا بلوکات در یک خانواده ۶ نفره بزرگ شده است. او به خانواده اش بسیار وابسته است و همیشه با عشق و افتخار از آنها یاد می کند. لیلا بلوکات خانواده اش را بهترین و باارزش ترین هدیه های زندگی خود می داند.

این بازیگر کشورمان ۲ خواهر به نام های نوشا و میترا و همچنین یک برادر دارد.

تحصیلات لیلا بلوکات کارشناسی رشته طراحی فرش از دانشگاه آزاد تهران است. اولویت لیلا بلوکات در تحصیل، شرکت در هنرستان صدا و سیما بود که از شانس بد او ظرفیت ها پر شده بود. درنتیجه او را به هنرستان کار و دانش معرفی کردند تا در آنجا به تحصیل ادامه دهد. در آن مدرسه هم تنها رشته فرش بافی ظرفیت خالی داشت و لیلا بلوکات مجبور شد برای ورود به رشته هنری ثبت نام کند. درنهایت به دانشگاه راه یافت.

رز رضوی

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

رز رضوی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ۱۴ فروردین ۱۳۶۱ متولد شد و در آستانه ۴۰ سالگی هنوز مجرد است. رز رضوی بازیگر در سینما را با فیلم ملودی در سال ۸۵ و بازی در تلویزیون را با سریال مختارنامه آغاز کرد.

فعالیت هنری خود را با فیلم سینمایی ملودی به کارگردانی جهانگیر جهانگیری آغاز کرد بعد از آن در چند فیلم و سریال ایفای نقش کرد تا اینکه در نهایت با بازی در سریال ملکوت به کارگردانی محمدرضا آهنج دیده شد. وی یک دوره‌های بازیگری زیر نظر حمید سمندریان گذرانده‌است.[نیازمند منبع]

عمده کارهای شناخته شده وی سریال‌های مختارنامه، خط قرمز، کلاه پهلوی، ملکوت، تبریز در مه و فیلم‌های بیداری رؤیاها، ملودی و دعوت است.

طناز طباطبایی

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

طناز طباطبایی یکی دیگر از بازیگران کشورمان است که ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ متولد شد و در آستانه ۴۰ سالگی هنوز خبری از ازدواج او نیست. طناز طباطبایی بازیگری را از سال ۸۰ با فیلم جوانی در تلویزیون آغاز کرد و دیشب باباتو دیدم آیدا اولین تجربه بازیگری او در سینما است.

طناز طباطبایی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. او از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعهٔ ذبیح انتخاب شد. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم‌های سینمایی رقم زد. او به جز بازیگری در عرصه‌های دیگری از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت داشته‌است.

وی با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی سریال بود مطرح شد. در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم صداها شد. او در فیلم مرهم توانایی‌های خودش را بیشتر نشان داد. در سال ۱۳۸۹ در فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بازی کرد که این فیلم توقیف شده‌است. طباطبایی در سال ۱۳۹۶ برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران برای بازی در فیلم ویلایی‌ها انتخاب شد.

اندیشه فولادوند

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

اندیشه فولادوند بازیگر کشورمان ۷ مهر ۱۳۶۱ متولد شد و در آستانه ۴۲ سالگی هنوز مجرد است. اندیشه فولادوند بازیگری در سینما را با فیلم سربازهای جمعه در سال ۸۲ آغاز کرد و مریم مقدس اولین تجربه بازیگری این هنرمند در تلویزیون بود.

فولادوند در سال ۱۳۶۱ در بیمارستان ۵۰۳ ارتش در تهران زاده شد. وی دانش‌آموخته کارشناسی فلسفه و کلام اسلامی است.

با اینکه نخستین بازی او در فیلم مریم مقدس بود؛ اما نخستین حضورش به صورت حرفه‌ای در فیلم سربازهای جمعه مسعود کیمیایی بود. بعد از این فیلم او مدتی از سینما دور بود تا اینکه دوباره با فیلم ستاره‌ها ساخته فریدون جیرانی به سینما بازگشت و بعد از آن دوباره به فعالیت‌های بازیگری خود ادامه داد. او برای ایفای نقش در فیلم سینمایی سنگ اول اثر ابراهیم فروزش برندهٔ نخل زرین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از سومین جشنوارهٔ فیلم جام جم شد.

اندیشه فولادوند شعر هم می‌سراید. سال ۱۳۸۷ کتاب شعر عطسه‌های نحس را توسط نشر ثالث چاپ کرد که بازتاب گسترده‌ای در محافل ادبی داشت. سیزده قطعه از اشعار این کتاب، توسط شاعر به نام آخرین حرف معاصر با آهنگسازی فریبرز لاچینی اجرا و در بهمن ۱۳۹۰ رونمایی شد. کتاب شعر دوم او با نام شلیک کن رفیق سال ۱۳۹۳ توسط انتشارات ثالث به چاپ رسید. آلبومی نیز با نام یک خیابان سهم یک افسانه نیست از اشعارش و با موضوع جنگ و آهنگسازی کارن همایونفر سال ۱۳۹۲ منتشر کرد.

پریناز ایزدیار

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

پریناز ایزدیاز بازیگر و صداپیشه کشورمان متولد ۸ شهریور ۱۳۶۴ است. این بازیگر با سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی به شهرت رسید و در مجموعه شهرزاد و آثار سینمایی همچون سرخپوست، متری شش و نیم، ابد و یک روز و … حضور داشته است.

پریناز ایزدیار در سال ۱۳۶۴ در بابل زاده شد و پدرش اهل ساری و مادرش اهل بابل بوده و به گفته خودش به زبان مازندرانی تسلط کامل دارد. وی دارای تحصیلات لیسانس گرافیک می‌باشد. در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم سینمایی یک مرد، یک شهر تست بازیگری داد و قبول شد. وی با ایفای نقش در تله‌فیلم «ماه در سایه» (۱۳۸۸) به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، قدم به عرصهٔ تلویزیون گذاشت.[۶] ایزدیار در تله فیلم‌های زیادی بازی کرده و با کارگردان‌هایی همچون فرزاد مؤتمن، مسعود آب‌پرور و علیرضا امینی همکاری داشته‌است. پنج کیلومتر تا بهشت، اولین سریال او بود که در ماه رمضان پخش شد. وی در این سریال موفقیت زیادی کسب کرد. او همچنین، در فیلم ورود آقایان ممنوع در چند سکانس بازی کرد ولی نسبت به بازی در سریال پنج کیلومتر تا بهشت موفقیت چشمگیری کسب نکرد.

او همراه با کامران تفتی و فرزاد حسنی در نمایشنامه‌خوانی سفر به نهایت دور به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری برای کمک به مؤسسهٔ محک که مخصوص کودکان سرطانی است، برنامه‌ای اجرا کردند. آن‌ها تمام پول به دست آمده را به آن مؤسسه واگذار کردند.

کارنامه هنری ایشان بدین شرح است : بازی در فیلم های سینمایی : ملاقات خصوصی / مغز استخوان / سه کام حبس / لتیان / متری شیش و نیم / سرخ‌پوست / خوک / مقیمان ناکجا / هت‌تریک / تابستان داغ / ویلایی‌ها / یک روز به خصوص / ابد و یک روز / ۳۶۰ درجه / این سیب هم برای تو / استخر / زنده به گور / خط ویژه / ورود آقایان ممنوع / در امتداد شهر / فال قهوه / گور به گور / همان روز / ماه درسایه / یک مرد، یک شهر / تلویزیون: زمانه / پنج کیلومتر تا بهشت / مثل یک کابوس / نمایش خانگی : تاک شو مهمونی / جیران (اختصاصی فیلیمو) / شهرزاد ۱، ۲ و ۳ / تئانر : بینوایان / یک کلیک کوچولو / نمایشنامه خوانی : تهران زیر بال فرشتگان / کابوس های یک پیرمرد بازنشسته / سفر به نهایت دور / صداپیشگی : نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک / کتاب صوتی احساس رضایت / کلیپ ترانه هوام دوباره پسه اثر محسن چاووشی / جوایز و افتخارات : برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و ششمین دوره جشنواره پیزارو ایتالیا برای فیلم سه کام حبس / برنده پرمخاطب ترین بازیگر زن از دومین آیین سپاس تهیه کنندگان سینمای ایران برای فیلم متری شیش و نیم و سرخپوست / نامزد بهترین بازیگر زن از هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برای فیلم ملاقات خصوصی / نامزد بهترین بازیگر زن از اولین آئین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) برای تئاتر بینوایان / نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و هشتمین دوره جشنوارهٔ فیلم فجر برای سه کام حبس / نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشن حافظ برای فیلم متری شیش و نیم / نامزد بهترین بازیگر زن از هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برای فیلم تابستان داغ / برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از هجدهمین جشن حافظ برای فیلم ویلایی‌ها / نامزد بهترین بازیگر زن درام از هجدهمین جشن حافظ برای مجموعه شهرزاد / نامزد بهترین بازیگر زن از ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برای فیلم ابد و یک روز / برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از شانزدهمین فستیوال بین‌المللی داکا برای فیلم تابستان داغ / نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و پنجمین دوره جشنوارهٔ فیلم فجر برای تابستان داغ / نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن (در نهایت کسب دیپلم افتخار) از انجمن منتقدان سینما برای فیلم ابد و یک روز / برنده بهترین بازیگر زن سینما از شانزدهمین جشن حافظ برای فیلم ابد و یک روز / نامزد بهترین بازیگر زن درام از شانزدهمین جشن حافظ برای مجموعه شهرزاد / برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم ابد و یک روز / نامزد بهترین بازیگر زن درام از چهاردهمین جشن حافظ برای سریال زمانه / عضو هیات داوران نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا /

پریناز ایزدیار در دهه چهارم زندگی خود تصمیمی برای ازدواج نگرفته است.

مهراوه شریفی نیا

لیست اسامی بازیگران زن مجرد ایرانی / عکس و تاریخ تولد

مهراوه شریفی نیا بازیگر سنما و تلویزیون متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۰ در تهران است. او فرزند محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان می باشد. مهراوه شریفی نیا کار خود را از دوران کودکی با فیلم دزد عروسک ها آغاز کرده.

وی فعالیت خود را در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم دزد عروسک‌ها آغاز کرد. او با بازی در نقش فریده در سریال روز حسرت (۱۳۸۷) به شهرت رسید. وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه تهران است.

شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند ولی از ادامه درس خواندن در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی‌نیا (بازیگر و نقاش) است.

مهراوه شریفی‌نیا تا کنون مجرد مانده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید