خواب کافی بدن را به طور کامل ریکاوری می‌کند و انرژی جسمی و ذهنی شما را بالا می‌برد. اگر در طول روز کمتر از ۶ و یا ۷ ساعت می‌خوابید باید بدانید که این امر می‌تواند منجر به کم شدن تعداد گلبول‌های سفید شود که این امر به معنای ضعیف شدن سیستم ایمنی است. پس سعی کنید شب‌ها زود بخوابید تا سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشید.

چطور در فصل سرما سیستم ایمنی بدن را قوی نگه داریم؟

این روزها و با ورود موج سرما به کشور شاهد افزایش روز افزون افرادی هستیم که به دلیل انواع بیماری‌های فصلی به بیمارستان‌های عمومی و مطب دکتر مراجعه می‌کنند. بهترین راه برای جلوگیری از بیمار شدن بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس‌هاست. سوال اساسی اینجاست که چطور می‌توانیم سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری‌ها قوی کنیم؟ آیا روش‌هایی وجود دارند که با به کار گیری آنان نیاز ما به دکتر و دارو کمتر شود؟ در این مقاله قصد داریم با شما روش‌هایی را به اشتراک بگذاریم که با به کارگیری آنان می‌توانید در فصل سرد سال نسبت به بیماری‌ها ایمن‌تر باشید. لطفاَ با ما همراه باشید.

با چه روش‌هایی می‌توانید سیستم ایمنی بدن را قوی کنید؟

· رژیم غذایی‌تان را چک کنید: در فصل سرد سال سعی کنید از همه گروه‌های مواد غذایی به خصوص سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنید. استفاده کردن از مواد غذایی که دارای ویتامینC و D هستند می‌تواند در قوی کردن سیستم ایمنی بدن‌تان ایفای نقش کند. ویتامین C به تولید هرچه بیشتر گلبول‌های سفید کمک می‌کند و همانطور که می‌دانید گلبول‌های سفید، شما را در برابر بیماری مقاوم می‌سازند. ویتامین D که منبع اصلی آن نور خورشید است شما را در مقابل عفونت‌های تنفسی مقاوم می‌سازد و سیستم ایمنی را قوی می‌کند.

· خوب بخوابید: خواب کافی بدن را به طور کامل ریکاوری می‌کند و انرژی جسمی و ذهنی شما را بالا می‌برد. اگر در طول روز کمتر از ۶ و یا ۷ ساعت می‌خوابید باید بدانید که این امر می‌تواند منجر به کم شدن تعداد گلبول‌های سفید شود که این امر به معنای ضعیف شدن سیستم ایمنی است. پس سعی کنید شب‌ها زود بخوابید تا سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشید.

· بهداشت را رعایت کنید: شستن مداوم دست‌ها قبل از غذا خوردن می‌تواند نقش بسیار زیادی جهت جلوگیری از ورود میکروب‌ها و ویروس‌ها را به بدن داشته باشد. سعس کنید در مکان‌های عمومی مثل استخر و باشگاه از وسایل شخصی خودتان‌ استفاده کنید و وسایل‌تان را در اختیار کسی قرار ندهید.

· ورزش کنید: همانطور که می‌دانید ورزش کردن باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شود که هر کدام از یک نظر به سلامت بدن کمک می‌کنند. از طرفی ورزش کردن می‌تواند باعث ترشح هورمون‌هایی شادی بخشی باشد که استرس را کم می‌کنند. استرس دشمن سیستم ایمنی بدن است و آن‌را به شدت تخریب می‌کند.

برای تقویت سیستم ایمنی در فصل سرما از چه مواد غذایی استفاده کنید؟

۱. مواد دارای ویتامینC: موادی همچون پرتقال، بروکلی، کیوی، لیمو دارای مقدار بالا ویتامین C هستند. همچنین می‌توانید از قرص‌های موجود در داروخانه که حاوی ویتامینC هستند استفاده کنید.

۲. مواد دارای روی: گوشت قرمز، آجیل، لبنیات و مرغ دارای روی هستند. روی به عنوان بهترین ماده تقویت  کننده سیستم ایمنی شناخته شده است.

۳. مواد دارای ویتامین D: همانطور که گفته شد منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است، اما زرده تخم مرغ و ماهی‌ها دارای ویتامینD هستند.

۴. آب بنوشید: با نوشیدن آب کافی سیستم ایمنی بدن عملکرد بهتری پیدا می‌کند. همچنین دفع سموم و سم زدایی توسط کلیه‌ها بهتر انجام می‌شود که همه اینها به معنای تقویت شدن سیستم ایمنی بدن هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید