با فرض اینکه هرگونه اطلاعات روش تمیز کردن پرده، مانع از استفاده شما از ماشین لباسشویی نمی‌شود، توصیه می‌شود که اگر قصد دارید از ماشین لباسشویی برای نظافت پرده استفاده کنید، ابتدا پرده را با انجام پیش شستشو آماده کنید.

چگونه پرده‌ها را در خانه بشوییم؟

به‌احتمال‌زیاد تا این لحظه هرگز به نحوه تمیز کردن پرده‌های خانه در خانه فکر نکرده باشید. این واقعیت که مجبور نیستید آن‌ها را بپوشید، تمیز کردن آن‌ها را کاری کم اولویت می‌کند. اما به نظر می‌رسد که عاقلانه است که در موضع خود تجدیدنظر کنید زیرا پرده‌ها درواقع می‌توانند بسیار بیشتر ازآنچه به چشم می‌آید کثیفی جمع کنند. افراد معمولا به کثیف شدن یا فرسودگی پرده‌هایشان فکر نمی‌کنند. این کثیفی شامل گردوغبار، رطوبت ناشی از تمیز کردن، یا  بدتر از آن دست زدن حیوان خانگی شما به پرده است.

ازآنجایی‌که پرده‌ها اغلب دارای آستر، تزئینات و قسمت‌های داخلی هستند که فرآیند شستشوی آن‌ها را پیچیده می‌کند، تمیز کردن خشک معمولا بهترین گزینه برای تمیز کردن پرده‌های شماست. نور خورشید و عوامل محیطی ذکرشده در بالا مانند خاک، رطوبت، یا ادرار گربه می‌توانند پارچه پرده‌های شمارا به خطر بیندازند.

اما اگر لکه‌های بزرگ در پرده شما وجود دارد و نمی‌توانید منتظر بمانید تا آن‌ها را به خشک‌شویی بدهید، ممکن است بخواهید از فرصت استفاده کنید و پرده‌های خود را در خانه بشویید. به‌طورکلی پرده‌های پنبه‌ای و پلی‌استر بهترین انواع پرده برای تمیز کردن با استفاده از مراحل زیر هستند. اگر پرده‌هایی از پارچه‌های خاص مانند ابریشم یا کتانی نازک تهیه‌کرده‌اید، دستورالعمل مراقبت از آن‌ها را بررسی کنید و آن‌ها را به‌طور کامل انجام دهید.

نحوه تمیز کردن پرده‌ها در خانه در ۵ مرحله آسان

۱. دستورالعمل نحوه تمیز کردن پرده‌ها را بررسی کنید

قبل از انجام هر کاری، به دستورالعمل پرده نگاه کنید و ببینید آیا دستورالعمل‌های مراقبتی خاصی برای پرده‌های شما وجود دارد یا خیر. اگر برچسب دستورالعمل‌هایی مانند «فقط خشک‌شویی»، «فقط شستشو با دست» یا هر روش خاص دیگری برای تمیز کردن ارائه می‌دهد، بهتر است به این توصیه‌ها توجه کنید.

۲. پرده‌های خود را برای شستشو در ماشین لباسشویی آماده کنید

با فرض اینکه هرگونه اطلاعات روش تمیز کردن پرده، مانع از استفاده شما از ماشین لباسشویی نمی‌شود، توصیه می‌شود که اگر قصد دارید از ماشین لباسشویی برای نظافت پرده استفاده کنید، ابتدا پرده را با انجام پیش شستشو آماده کنید.

این بدان معنی است که باید قبل از شستشو تا جایی که می‌توانید گردوغبار پرده را جاروبرقی بکشید و آن را از بین ببرید تا مطمئن شوید که هیچ‌چیز به الیاف پرده نمی‌چسبد، زیرا در این صورت پرده پس از شستشو تمیزتر می‌شود. همچنین مطمئن شوید که تمام قسمت‌های قابل جدا شدن پرده را در این مرحله از پرده جدا کنید.

۳. پرده‌های خود را در آب سرد یا خنک بشویید

برنامه‌ریزی کنید که ماشین لباسشویی خود را با استفاده از کمترین درجه حرارت ممکن و مواد شوینده ملایم روی برنامه شستشوی ˮظریف یا حساس“ قرار دهید، مگر اینکه دستورالعمل‌های خاصی از شستشو پرده که در مرحله اول آموخته‌اید، غیر از این را مشخص کند، علاوه بر این پرده‌ها را به‌تنهایی و بدون هیچ لباس دیگری در ماشین لباسشویی بشویید.

۴. پرده‌های خود را در دو مرحله خشک‌کنید

هنگامی‌که پرده‌های شما شسته شد، توصیه می‌شود که آن‌ها را در خشک‌کن قرار دهید و  برای چند دقیقه روی حرارت کم قرار دهید تا قطرات اضافی آب خارج شود. سپس آن‌ها را تکان دهید و آویزان کنید تا در هوای آزاد خشک شوند. خشک‌کردن پرده با هوای آزاد به جلوگیری از چروک شدن آن‌ها کمک می‌کند.

۵. پرده‌ها را اتو کنید تا همیشه نو به نظر برسند

توصیه می‌شود قبل از اینکه پرده‌های خود را در جای خود نصب کنید، آن‌ها را با درجه حرارت ملایم اتو بزنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید