دریافت مالیات از ثروتمندان و توسعه رفاه برای اقشار ضعیف یکی از رویکردهایی است که در کشورهای توسعه‌یافته به‌خصوص در منطقه اسکاندیناوی در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته و ضمن کمک به توزیع عادلانه ثروت، فرصت‌های به‌نسبت برابری برای دسترسی به حقوق شهروندی فراهم آورده است.

خانه خبرساز در تهران؛ این خانه ۱۴۰۰ میلیارد تومان به فروش رفت!

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه همشهری، طبق قانون از آذرماه به‌مدت ۲ ماه، قبض‌های مالیاتی خانه‌های لوکس و گران‌قیمت به‌دست مالکان می‌رسد و آنها تا پایان بهمن‌ماه باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

سازمان امور مالیاتی آیین‌نامه دریافت مالیات از خانه‌ها و باغ‌ویلاهای لوکس را، ۴۰ روز پس از تصویب در هیأت وزیران، برای اجرا ابلاغ کرد. با اجرای این آیین‌نامه، خانه‌ها و باغ‌ویلاهایی که ارزش روز آنها بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان باشد، به‌صورت پلکانی مشمول پرداخت مالیات بر دارایی سالانه هستند.

در سال‌های اخیر، در جریان گسترش چتر مالیاتی، به‌منظور تغییر ریل بودجه‌ای دولت از درآمدهای نفتی به درآمدهای مالیاتی، دریافت مالیات از دارایی‌ها که بیشتر طبقه ثروتمند جامعه را دربرمی‌گیرد، در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته است. در بندهایی از قوانین بودجه سالانه، درآمدهایی از این محل‌ها، نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس و گران‌قیمت شناسایی شد؛ اما آهنگ پیشبرد این سیاست‌ها به‌قدری کند بوده که حتی دولت‌ها نیز هیچ‌گاه به این درآمدها اتکا نکرده‌اند؛ حالا اما، در شرایطی که ۴۰روز از تصویب آیین‌نامه اجرایی نحوه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی و ویلاهای گران‌قیمت، ذیل بند خ تبصره ‌۶ قانون بودجه سال ‌۱۴۰۰، مشهور به «قانون مالیات بر خانه‌های لوکس»، در هیأت وزیران و ابلاغ آن از معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارتخانه‌های اقتصاد، راه و شهرسازی، کشور، دادگستری و صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد، سازمان امور مالیاتی نیز آیین‌نامه اجرایی در مورد نحوه محاسبه و دریافت مالیات از این خانه‌ها را به ادارات مالیاتی ابلاغ کرده تا این خانه‌ها فقط یک‌قدم با صدور قبض‌های مالیاتی و پرداخت حقوق دولت فاصله داشته باشند؛ قدمی که انتظار می‌رود به سرعت و با تدبیر سازمان امور مالیاتی برداشته شود.
 

خانه‌های لوکس چقدر مالیات می‌دهند؟

براساس آیین‌نامه اجرایی بند خ تبصره‌۶ قانون بودجه ‌۱۴۰۰، واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاها تا ارزش روز ۱۰ میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف هستند و خانه‌ها و باغ‌ویلاهای گران‌تر باید ‌به نسبت مازاد بر ۱۰ میلیارد تومان به‌صورت پلکانی، مبالغی را سالانه به‌عنوان حقوق دولت به سازمان امور مالیاتی بپردازند. براساس آیین‌نامه بند خ ماده ‌۶ قانون بودجه امسال، نرخ‌های مالیاتی خانه‌ها و باغ‌ویلاهای لوکس به اینگونه است که این املاک باید به ازای مازاد ارزش روز از ۱۰ میلیارد تومان تا ۱۵‌ میلیارد تومان ۰.۱ (یک‌ دهم) درصد کل ارزش را به‌عنوان مالیات سالانه بپردازند. همچنین به ازای ارزش ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان، باید ۰.۲(دودهم) درصد مالیات سالانه پرداخت شود. به ازای مازاد ۲۵ تا ۴۰‌ میلیارد تومان نیز باید سالانه ۰.۳ (سه‌ دهم) درصد مالیات پرداخت شود و خانه‌ها و باغ‌ویلاهای با ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان هم باید به ازای مازاد ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان نسبت ۰.۴ (۴ دهم) درصد مالیات بپردازند. همچنین خانه‌های با ارزش بالای ۶۰ میلیارد تومان باید نسبت به مازاد این مبلغ سالانه ۰.۵ (نیم درصد) از ارزش روز را به‌عنوان مالیات به خزانه واریز کنند. البته رقم این مالیات در مقایسه با ارزش خانه‌ها و باغ‌های لوکس رقم دندان‌گیری نیست و به‌عنوان نمونه، یک خانه یا باغ‌ویلای ۱۵ میلیاردی در سال‌جاری درنهایت فقط باید ۵ میلیون تومان مالیات پرداخت کند و مالیات یک خانه ۷۰ میلیارد تومانی نیز از ۲۰۰ میلیون تومان در سال فراتر نمی‌رود. بررسی نسبت مالیات به ارزش ملک در این حوزه حاکی از این است که مالیات سالانه یک خانه یا باغ‌ویلای ۱۵ میلیارد تومانی معادل ۰.۰۳ درصد ارزش روز آن خانه یا باغ‌ویلا است و این نسبت برای خانه ۷۰ میلیارد تومانی نیز به ۰.۲۹ درصد می‌رسد.
 

مالیات بر مولتی‌میلیاردرها

دریافت مالیات از ثروتمندان و توسعه رفاه برای اقشار ضعیف یکی از رویکردهایی است که در کشورهای توسعه‌یافته به‌خصوص در منطقه اسکاندیناوی در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته و ضمن کمک به توزیع عادلانه ثروت، فرصت‌های به‌نسبت برابری برای دسترسی به حقوق شهروندی فراهم آورده است. این رویکرد، که مصداق بارز مثل «هرکه بامش بیش، برفش بیشتر» است، باعث می‌شود شهروندان به‌تناسب آنچه دارند، در تأمین بودجه دولت مسئول باشند و در مقابل دولت به‌واسطه دریافت مالیات‌های قابل‌توجه مکلف است به‌صورت شفاف و عادلانه نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.
 

فرآیند شناسایی خانه‌های لوکس

در آیین‌نامه ‌اجرایی بند خ تبصره‌۶ قانون بودجه‌۱۴۰۰  اعلام شده وزارت راه و شهرسازی (به‌عنوان متولی سامانه املاک و اسکان کشور)، وزارت صنعت، معدن و تجارت (به‌عنوان متولی سامانه املاک و مستغلات)، وزارت کشور (متولی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) و سازمان ثبت اسناد و املاک به ارائه اطلاعات املاک گران‌قیمت ظرف ۱۵‌روز از زمان درخواست، به سازمان امور مالیاتی مکلف هستند. همچنین در این آیین‌نامه، مدت‌زمان اتمام ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور که در اختیار وزارت راه و شهرسازی است پایان آذر ۱۴۰۰ اعلام شده که البته بنا به اظهارات مسئولان این وزارتخانه احتمال دارد تا پایان سال نیز تمدید شود. نکته دیگر اینکه براساس آیین‌نامه، ملاک قیمت املاک لوکس، ارزش روز آنهاست و در املاک مشاعی، ابتدا ارزش کل ملک تعیین و سپس براساس قدرالسهم هر مالک، مالیات ستانده می‌شود. از دیگر نکات قابل‌توجه آیین‌نامه این است که خانه‌های لوکس در حال ساخت مشمول مالیات نیستند و پیش از زمان صدور گواهی پایان کار، این خانه‌ها وارد چرخه مالیات‌ستانی نمی‌شوند.

طبق اعلام قانونگذار، سقف زمانی سازمان امور مالیاتی برای محاسبه ارزش واحدهای مسکونی و ویلاهای گران‌قیمت، پایان آذرماه امسال است؛ تا ۲‌ماه پس‌ازآن نیز باید مراتب احصا شده را به مالکان خانه‌های لوکس ابلاغ کند و اگر مالکان خانه‌های لوکس تا پایان بهمن امسال مالیات متعلقه را پرداخت نکنند، سازمان امور مالیاتی می‌تواند رأساً اقدام به وصول آن کند؛ ضمن اینکه سازمان ثبت اسناد از انتقال سند و جابه‌جایی واحدهای لوکس مشمول مالیات درصورت پرداخت‌نشدن آن، ممانعت خواهد کرد.

به گزارش همشهری، با تمام امیدی که برای اجرای درست این قانون وجود دارد، از این مسئله نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که بانک اطلاعاتی مورد استفاده این قانون یعنی سامانه ملی املاک و اسکان ناقص است و به‌خصوص بعد از هک در نیمه تیر ماه، وضعیت پرابهامی دارد. نکته دیگر اینکه شیوه و معیار تعیین قیمت روز املاک چندان شفاف نیست و احتمالا علی‌الرأس‌شدن مالیات بر خانه‌ها و باغ‌ویلاهای لوکس و گران‌قیمت به‌خصوص با توجه به قدرت و نفوذ صاحبان آنها دور از انتظار نیست.

قبض مالیات پشت در خانه‌های لوکس | مولتی‌میلیاردرها دو ماه فرصت دارند

خانه خبرساز

به گزارش همشهری، مالیات بر خانه‌ها و باغ‌های لوکس و گران‌قیمت، گامی در جهت گسترش چتر مالیاتی بر سر اغنیا محسوب می‌شود که درصورت اجرای درست و بدون استثنا و تبصره، می‌تواند ثمرات خوبی برای ملت و مملکت به همراه داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، اواخر سال قبل فروش یک خانه مولتی‌میلیاردی در تهران خبرساز شد که فقط یکی از خانه‌های اعیان‌نشین پایتخت بود و به قیمت حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان به فروش رفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد این خانه ۷۲۰۰ متری در محله فرشته تهران، با فرض این که ارزش روز آن، همان رقم ۱۴۰۰ میلیارد تومان باشد، در سال‌جاری باید ۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان مالیات بپردازد و با توجه به اینکه تعداد این املاک در مناطق اعیان‌نشین کلانشهرها، به‌خصوص تهران کم نیست، رقم نهایی مالیات آنها مبلغ بسیار بالایی خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۹۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 40
  • Bنام IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    91 2
    سلام، بابا جان واقعا یکی نیست از این مالکان قصر باغها بپرسه از کجا آوردین؟ یا اگه بپرسه خطریه؟
    • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      15 0
      از اول با شعار مستضعف وحمایت ازانها شروع شد ولی همان مستضف دیروز شده سرمایه دارامروز ولی با شکل ورفتار متفاوت
    • سی سی DE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      6 1
      با اجازه شما از بانک مرکزی و دلار 4200 آورده، چو دانی و پرسی سوالت خطاست.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    44 6
    یک دهم درصد ۱۰ میلیارد می شود ۱۰ میلیون که در مقابل مالیات سالانه املاک در کشورهای دنیا یعنی هیچ . فقط تصویب قانون جهت دلخوشی جامعه است و نه برای اصلاح .
    • جانا IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      8 0
      واقعا این قانون فقط برای دلخوشی جامعه است، اگرهم اینچنین نباشد، پولش به ملت ایران نمی‌رسد. قانون چون تارعنکبوت است، فقط حشرات کوچک بلعیده می‌شوند.
  • یول آشان IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    42 3
    دادا اینجا یافت آباد هستش یه مغازه ۸۰ متری بالای ۱۰ میلیارد هستش اونوقت یک ویلای لوکس ۱۰ میلیارد میشه شما کجا زندگی میکنی ونزوئلا؟
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    41 10
    کی خرید باکدوم پول باد اورده
    • DE ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      4 2
      باد اگه میآورد برای ما هم میاورد. جهانگیری و روحانی براشون آوردند از بانک مرکزی. دلار 4200 خدا خوب کرده.
  • فخر IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    26 2
    ساختمان سازی لوموکوتیو اقتصادی است و دولت 10ساله با پرداخت 45000 میلیاردتومانی یارانه باعث بیکاری عظیم بخش فنی واجرای وکارگری وضربه به صنایع معدنی کشور شده درحالی که میتوانست در سال 90 تا 96 که دلار 3000 تومان بود وساخت متری یک میلیون تومان بود سالی 450000 واحد بسازد وهر واحد باعث اشتغال 4 نفر مستقیم وغیرمستقیم 1.8 میلیون اشتغال میشد اما دران سالها دولت 20000 واحدبه دلیل یارانه دادن نساخت وبخش خصوصی 180000 واحد بیشتر نساخت امروز بخش ساختمان ومعدن وکشاورزی نیرو برترین بخش اقتصادی است که برای توسعه وتشویق با یدمعاف از مالیات بوده و با وام زیر 10 درصدی تشویق به ساخت شود زیرا با افزایش مالیات بخش خصوصی همین 180000واحد را نخواهند ساخت ودولت نیزبا بدهی 60 درصدی تولید ناخالص ملی توان ساخت بیش از 20000 واحد رانخواهد داشت لذا گناه افزایش مسکن دلار طلا همان تورم ونقدینگی بانک مرکزی نهفته است وکالا خوارکی ومصرفی که 6برابر شده با تاخیر به مرور دراینده به 8 برابری سکه دلار مسکن میرسند لذابا افزایش مالیات افزوده 9درصدی رشد اقتصادی 8درصدی به منفی 12رساندیم بیایم یارانه سوخت کم کنید
  • سیاوش IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    49 7
    مطمئنا اونی که 1400 میلیارد تومن داره هیچوقت مالیات نداده و نخواهد داد 1400 میلیارد از کجا آورده خریدار اصلا کسی ازش پرسیده
    • کوروش IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 2
      داداش اون نخریده خودش ساخته
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    20 81
    بسیار عالی انششاللا دولت موفق میشود و پدر اینها را در ماورد وبه قشر ضعیف کمک کنه تا صاحب خانه شوند
    • ملت IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      8 0
      دولت؟؟؟؟ بهتره از خواب خرگوشی بیدار بشی اینایی که این املاک را دست بدست میکنند خودشون را صاحب مملکت میدونند
    • مهران IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      4 0
      باش تا صبح دولتت بدمد و دولت از پولدارها بگیره بده برفقرا. مردک ساده لوح
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      3 0
      به همین خیال باششششششش
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      3 0
      خوش خیال!
    • زهرا FR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      4 0
      دولت ؟ دلت خوشه ها
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    3 0
    اگر مالیات به درستی گرفته میشد اینگونه پدیده ها بوجود نمی یومد نه اینکه فقط مالیات از ما قشر ضعیف جامعه ویا قشر کارمند جامعه گرفته بشه.
  • alireza IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    یک کمکی هم به کانالهای سرپوشیده نشده هفتکل کنیدمردم مریض شدند تشکر
  • حمزه جلالی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    4 1
    واقعا دوست داشتم تصویرش رامیدیدیم چه شکل وشمایلی دارد۱۴۰۰میلیارد تومان خیلی پول هست مگرچقدردارد ؟من فکرمیکنم خیلی کم باشند که آرزوی این دارای یاپول راداشته باشند من فکرمیکنم مرگ باید برای.این.افرا خیلی سخت باشد؟
  • مسعود IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 2
    این ویلا که عکسش بالا هست رو زیاد میبینمش . لب رودخانه ساخته شده و در جایی کاملا خطرناک . ولی خیلی لاکچریو بزرگ ساخته
  • یوسف IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    الا برکط ا...
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 1
    تو رو خدا این مالکان عزیز رو اذیت نکنید گناه دارن طفلیا ازمالکان پایین شهر مالیات بگیرید
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    این مالیاتی که بستن براشون پول خوردشونه ککشونم نمی گزه
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 0
    اونوقت من میخوام شارژ ایرانسل بخرم دو تومنی ۲۱۵۰ میگیره جالبه ۱۹۵۰ شارژ میده ۲۰۰ تومن مالیات کم میکنه
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 1
    هزار رحمت به کاخهای قدیم
  • مهدی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    متاسفانه در ایران فقط قانون وضع میشه ولی اجرا نمیشه... اگر هم اجرا بشه برای قشر متوسط و زیرمتوسط اجرامیشه
  • تقی هدایتی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    بنظر حقیربایدتکلیف قانون ازکجااورده ای روشن شود انوقت انهایی که ازراه حلال به چنین ثروتهایی رسیده اند مشمول مالیات بشندوالباقی بایداموالشان مصادره شود وسلام
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 1
    نکته مهم ابنکه همین الان کلی مالیات و عوارض به عناوین مختلف دارن از مردم و تولید کنندها میگیرن و کوچکترین خدماتی که به مردم میدن تمام پولشو میگیدن کلی هم درآمد های مختلف مثل نفت و ... دولت وشرکتهای دولتی و نهادها دارن در میارن تازه نهادهای خیلی ثروتمندو بزرگی مثل بنیاد مستضعفان و بنیادهای دیگه وجود داره اما باز هم ما تو کشور و مردم کلی فقیر وجود داره و هر روزم تازه تصمیمات و مدیریت غلط و ناکارامد به فقیرها اضافه میشه حالا گرفتن مالیات از ثروتمندان خوبه اما مشکلش اینکه یک ریالم به فقدا نمیدن و همش خرج خود دولت و دستگاهه و نهادها میشه
  • یگانه IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    سلام..اون که مالیات بده نیستند اینجور قوانین و تبلیغ آن بهانه خوبی برای آنها میشود که بیشتر به مردم فشار بیاورند و قیمت اجناسشان را بالا ببرند
  • سعید رمضانی GB ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    به نظرم باید از کسی که اون خونه رو خریده برای کشور و مردم فقیر مثل خودم وام و کمک گرفت حالا ۱۴۰۰ میلیارد تومن از کجا اومده خودشون میدونن حتما سه هزار میلیارد چی شد باید خرج بشه یه جوری
  • محمد حسین IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    باوجود گرفتن مالیات ایا از یک روستایی که جوان است و بالغ بر ۷۰ میلیارد پول در حساب دارد هم مالیات میگیرند یا اینکه میگویند روستایی است حالا این شما و این عدل
  • ناشناس IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    دست از سر مردم ور دارید پولاشونو میبرن ترکیه،انقدر این سیاستی که انگلستان دیگته میکنه تو ایران انجام ندید
  • نظر علی محمدی حمیدی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    این حقیر متولد۱۳۴۴هستم درسال ۶۴داوطلبانه برای سربازی برای وطن وحفظ ناموس وکمک به جوانان ودوستان خود بروم رفتم اصلا ناراحت نیستم ولی درسال ۶۶درجزیره مجنون باشدیدترین عملیات به علت کمبود مهمات ونیروی وبا هلی برد مجبور به تسلیم دشمن گردیم با بدترین دوران جوانی بادرصد ۷۰درصد پس از۵سال تحویل ایران عزیز دادن می خواهم بگویم با تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی درآموزش وپرورش درحدود ۳۴ سال مستاجر خونه مردمیم به خدا قسم برای شما ها رفتیم چرایک نفر آنقدر ماشاءالله داشته باشه که پول بخشی ازامورت ماهانه اش قیمت یک واحد خونه امسال ما شود بخدا قسم همان قدربه ماحقوق می دهند که فقط هزینه پزشکی وداروی ما می گردد بنده انتظاری که دارم یک توجه دوستان خود باشید که ماهم شرمنده خانواده خودمان نباشیم ا‌گر ماهم مثل شما دنبال کار وکاسبی بوده باشیم مثل شمانبودیم کمت ازشما نبودیم
  • محمدصادق عنصری IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    پیش بسوی عدالت
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 3
    فعلا بهترین شهر برای خرید ویلا ارزون ساحلی و زمین دهکده درویش آباد هست بعد از سرخ رود پایخت برج های ساحلی دهکده توریستی تفریح ساحلی درویش آباد چسبیده به بافت فوق لاکچری خانه دریا محله دنج و خلوت 100 درصد تهرانی نشین تنها در مدت 4 سال قیمت زمین و ویلا در محله درویش آباد 30 برابر شد سمت شرق درویش آباد سرخرود هست که آپارتمان متری 30 میلیون رسیده و در سمت غرب درویش آباد خانه دریا آپارتمان متری 50 میلیون هست ولی فعلا داخل درویش آباد زمین کمتر از متری 15 میلیون هم میدهند و ویلای لاکچری تا متری 25 میلیون میدهند
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    بعد از سرخ رود پایخت برج های ساحلی دهکده توریستی تفریح ساحلی درویش آباد چسبیده به بافت فوق لاکچری خانه دریا محله دنج و خلوت 100 درصد تهرانی نشین تنها در مدت 4 سال قیمت زمین و ویلا در محله درویش آباد 30 برابر شد فعلا ارزون ترین محله ساحلی درویش آباد هست
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    کاه نشینان کاخ نشین شدند
  • نبه نظرم این عددهایی که ذکر شده IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    به نظرم این رقمهایی که ذکر شده خیلی کمه باید خیلی بیشتر از اینها ازشان مالیات بگیرند ایرانی حامی مالیات
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ ﴿۲۱﴾ الاعراف و شیطان براى آن دو سوگند ياد كرد كه من قطعاً از خيرخواهان شما هستم حکومت ها نیز چون شیطان به اسم نصیحت و خدمت ، دفاع از حقوق جامعه و مستضعفین ، از هر حیله ای برای فریب مردم استفاده می کنند !
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    از پول نفت و گاز و سایر منابع چیزی تو سفره فقرا پیدا میشه که حالا باید نونمون رو باید تو مالیات پیدا کنیم ؟ حتما بودجه کم اوردین برای کمک به سایر کشورها افتادین به جون هم پالکی هاتون .
  • عباس دشتی IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    5 2
    سلام من کاری ندارم که مالیات میده یا نمیده در جامعه اسلامی که شهید داده جانباز داره وووو آیا انصاف است عده ای قلیل با ثروت‌های باد آورده آنگونه زندگی کنند و اکثریت افراد مومن به انقلاب و نظام در سخت‌ترین شرایط آیا نباید از اینها پرسید از کجا آورده ای چرا قانون بند ج اجرا نمیشود از کجا آورده ای حضرت امام خمینی ره چه خوب فرمود بترسید از روزی که این مردم از ما ناامید بشوند که دیگر نه ما خواهیم ماند نه اسلام
  • مهردادصص IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 0
    صاحبان این منازل لاکچری حتما دارای برند هایی هستند و قطعا بهای برند های خود را برای جبران این مالیات افزایش میدهند و یا آقا زاده،! هستند که از پرداخت مالیات معاف هستند پس دودش به چشم مردم میرود
  • امیرعلی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    خدایا آنقدری بهم بده ک ب هیچ ایرانی ندادی و و بعد منم نخواهی داد الهی امین
  • شاهرخ IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    حلزونه داشت تند و تند می لیزید گفتنش چی شده هولی, گفتش دارن شاخدار ها رو میگیرن! عزیز جان برادر الان قیمت یه آپارتمان کوچولو در تهرون داره دور و بر ده تومن می‌چرخه بفرما می‌خوابید مثل پرنس جان به پنجره مردم هم مالیات ببندید نویسنده محترم هم بهتره بره ببینه دولتهای اسکاندیناوی پول مالیات رو خرج چه خدماتی میکنن و آیا اینجا هم انشالله همون صورت خواهد بود؟
  • اکبر IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    خریدار و فروشنده این خونه ها معلومه کیا هستن امثال ما برای پول قبر موندیم
  • ناشناس IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 1
    این همه مالیات گناه دارن ندارن کمتر ازشون بگیرید عمری مردم دارن زجر میکشن واینها غرق درپولن اگه قانونی باشه اینجور خانه ها خالی هم که نباشن باید مالیات بدن خیلی بیشتر از اینیکه تعیین شده‌
  • فقط خدا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    اصلا هم قشنگ نیست خیلی هم بی کلاس ساخته شده...اتفاقا تو شهر ما خیلیا بالاتر از ۱۰۰ میلیارد سرمایه گداری میکنن تو بخشهای....
  • ناشناس IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    1 1
    ما کجاییم و اونها کجان
  • رضا IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    من 8میلیارد خونموفروختم حسابم بستن گفتن از کجا این پول آمده بعدش اینها اینطوری واقعا تعجب داره
  • امیر م IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    عملا این کار پولدار ستیزی است و باعث فرار ثروت از کشور میشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید