ملا عبدالغنی برادر معاون دولت موقت گروه طالبان با حسن کاظمی قمی دیدار و از همکاری های ایران با مردم افغانستان قدردانی کرد.

قدردانی دولت طالبان از همکاری ایران با مردم افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، احمدالله وثیق معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان امروز اعلام کرد که در این دیدار ملاعبدالغنی برادر به خروج آمریکا  از افغانستان اشاره کرد و گفت که  اشغال در افغانستان از همه ابعاد آن پایان یافته اما دولت طالبان با اثرات منفی اقتصادی و سیاسی این اشغال  مقابله می کند.

وثیق یادآورشد که در این دیدار بین دو طرف  درباره وضعیت سیاسی، امنیتی، سرمایه گذاری، تجارت، گمرک، مهاجران، آب و برق و حوزه انرژی بحث و گفت و گو و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان گفت که در این دیدار در حوزه فرهنگی، عملی، آموزش و پرورش  گفت و گو و پیشرفت های صورت گرفت که دو طرف بر ایجاد کمیته های مشترک کاری توافق کردند.

به گفته وثیق،‌ این کمیته ها موظفند که هرچه زودتر نشست های این کمیته ها را برگزار برای همکاری های بلند مدت و پروژه های ملی بحث و به توافقات لازم برسند.

قرار است کاظمی قمی در این سفر با شماری دیگر از مقام های ارشد طالبان دیدار و در باره موضوع های امنیتی، مهاجرین، کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران بحث  و گفت وگو کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید