در پی درگیری‌های دو روزه مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مواضع طرفین مورد هدف قرار گرفته و ۶ سرباز ارمنی نیز به اسارت نیروهای آذربایجان درآمده‌اند.

درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بالا گرفت / ۶ سرباز ارمنی اسیر شدند
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در نتیجه درگیری‌های دو روزه مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مواضع طرفین مورد هدف قرار گرفته و ۶ سرباز ارمنی نیز به اسارت نیروهای آذربایجان درآمده‌اند.

 صبح امروز سه شنبه درگیری امروز در منطقه قیزیل تپه بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که در پی آن طرفین مواضع یکدیگر را مورد هدف قرار داده اند.

وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرد در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد که مقر نظامیان و مهمات نیروهای مسلح ارمنستان منهدم شده است.

باکو آغاز این درگیری را در پاسخ به اقدام تحریک آمیز طرف ارمنی عنوان کرد و مدعی انهدام تجهیزات ضد تانک و خمپاره های طرف مقابل شد.

بنابر اعلام رسانه های آذری، وضعیت در مرز همچنان متشنج بوده و عملیات رزمی در جریان است.

وزارت دفاع ارمنستان نیز اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌ها، 6 نیروی نظامی این کشور به اسارت نیروهای جمهوری آذربایجان درآمده اند.

به ادعای رسانه های آذری، ارتش ارمنستان در جبهه سیسان و لاچین به صورت ناگهانی اقدام به حمله به مواضع ارتش آزربایجان کرده که در این حمله 2 نظامی آزربایجانی زخمی شده اند.
برخی رسانه های آذری به نقل از منابع ارمنی گزارش دادند که نیروهای آزربایجانی 7 کیلومتر داخل مرز سیسان پیشروی کرده اند و با ادامه درگیری در این ناحیه، 5 نظامی ارمنی جان خود را از دست داده اند.

طرف آزربایجانی تاکنون آماری از تعداد تلفات خود گزارش نکرده ولی اعلام کرده است که نظامیان ارمنستان با استفاده از توپخانه، نیروهای زرهی و دیگر سلاح ها، مواضع ارتش آذربایجان زیر آتش سنگین قرار داده اند.

خبرگزاری تاس روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد که شورای امنیت ارمنستان از روسیه خواسته است در چهارچوب تعهدات متقابل برای دفاع از ارمنستان وارد عمل شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    جقدر زود فراموش کردن مشت آهنین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید