اینستاگرام برای جلوگیری اکانت‌های جعلی و اسپم در حین ثبت نام از کاربران جدید می‌خواهد با یک ویدیوی سلفی هویت خود را تایید کنند.

خبر بد برای اکانت‌های جعلی در اینستاگرام / اینستاگرام استفاده از ویدیوهای سلفی برای احراز هویت را آغاز کرد
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، اکانت‌های جعلی و اسپم همواره برای شبکه‌های اجتماعی بزرگی مثل اینستاگرام مشکل‌ساز بوده‌اند. این شرکت حالا برای جلوگیری از این مشکل در حین ثبت نام از کاربران جدید می‌خواهد با یک ویدیوی سلفی هویت خود را تایید کنند.

«مت ناوارا»، کارشناس شبکه‌های اجتماعی که اولین بار این ویژگی را کشف کرده می‌گوید اینستاگرام اکنون برای تایید هویت کاربران جدید از آن‌ها ویدیوی سلفی می‌خواهد. متا (فیسبوک سابق) قول داده که ویدیوهای دریافتی هرگز روی اینستاگرام منتشر نمی‌شوند و ظرف ۳۰ روز حذف خواهند شد.

این شرکت می‌گوید در این فرآیند به گردآوری داده‌های بیومتری نمی‌پردازد و از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی‌کند. به عبارت دیگر، اینستاگرام از کاربران می‌خواهد ویدیوی سلفی خود را به این شرکت بفرستند و بعد با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تایید می‌کند که کاربر یک فرد واقعی است یا خیر.

اینستاگرام می‌گوید ویدیوی ارسالی باید سر کاربر را از زاویه‌های مختلف نشان دهد. این شرکت مدت‌ها بود که کار روی این سازوکار را آغاز و اولین بار آن را در ماه اوت پارسال آزمایش کرده بود، ولی مشکلات فنی باعث شد ادامه کار به مشکل بربخورد. حالا به نظر می‌رسد که این مشکلات بالاخره برطرف و این پیش‌نیاز جدید به‌صورت عمومی منتشر شده است.

در حال حاضر ظاهرا این ویدیو فقط از کاربران جدیدی خواسته می‌شود که قصد ثبت نام در اینستاگرام را دارند و اثری از درخواست تایید هویت برای کاربران فعلی نیست. با این حال، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در آینده کاربران فعلی هم ملزم به ارسال ویدیوی سلفی خواهند شد یا نه.

برخی اپلیکیشن‌ها مثل Bumble از مدت‌ها پیش در سازوکاری مشابه از کاربران خود می‌خواهند که برای تایید هویت ویدیویی از زوایای مختلف صورتشان را آپلود کنند. با این حال، اجرای چنین سیستم در مقیاس اینستاگرام اهمیت بسیار بالاتری دارد و شاید بتواند جلوی فعالیت اکانت‌های جعلی و اسپم را بگیرد. البته این قابلیت می‌تواند صدای گروه‌های مدافع حریم خصوصی را هم بلند کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید