به دلیل فک شدن سند خودروهای رهنی از سوی ایران خودرو و سایپا و امکان فروش این محصولات میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و لذا باکاهش قیمت در روزهای اخیر مواجه بودیم.

این خودروها تا ۱۵ میلیون تومان ارزان شدند

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، در بازار خودرو تقاضای کاذب که مبتنی بر سرمایه گذاری باشد وجود نداشته و همین امر باعث شد تا شاهد سقوط قیمت خودرو حتی تا ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان باشیم.

بررسی روند قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد در حالی‌که بازار این هفته را نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته افزایشی آغاز کرد، اما در ادامه از ثبات نسبی برخوردار شد.

بررسی معاملات  بازار خودرو نشان از تثبیت قیمت‌ها نسبت به اوایل هفته داشته و حتی در برخی از خودروها نیز روند قیمت ها کاهشی شده است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران در مورد وضعیت این روزهای بازار خودرو می گوید: به دلیل فک شدن سند خودروهای رهنی از سوی ایران خودرو و سایپا و امکان فروش این محصولات میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافته و لذا  باکاهش قیمت در روزهای اخیر مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون فقط افرادی که واقعا نیاز به خودرو دارند اقدام به خرید می کنند خاطر نشان کرد: الان تقاضای کاذب که مبتنی بر سرمایه گذاری در زمینه خودرو باشد در بازار وجود نداشته و همین امر باعث شد تا شاهد ریزش قیمت خودروهای داخلی حتی تا ۱۰ میلیون تومان باشیم.

وی ادامه داد: خودرو" پژو پارس TU۵" که در هفته گذشته با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می شد هم اکنون با رقم ۳۳۵ میلیون تومان هم خریدار ندارد و یا پراید ۱۳۱ که تا ۱۵۴ میلیون تومان قیمت را تجربه کرده بود الان با رقم۱۴۷ میلیون تومان ارائه می شود.همچنین در خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ نیز با کاهش ۵ و ۱۰ میلیونی قیمت نسبت به هفته گذشته مواجه بودیم.

خودروهای خارجی خریداری ندارند

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در پاسخ به پرسشی در زمینه چگونگی خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار گفت:خودروهای خارجی ماه هاست که مشتری ندارند و اگر هم معاملاتی در این حوزه انجام شود مربوط به خودروهایی تا رنج ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است .

وی ادامه داد: قبلا افراد زیادی این خودروها را برای سرمایه گذاری خریداری می کردند ولی الان با نبود مشتری بیشتر این افراد خود فروشنده شده اند اما مشتری در بازار وجود ندارد.

موتمنی با بیان اینکه شخصی که خودروی خارجی سوار می شود در صورتیکه اقدام به تعویض آن می کند که بتواند نوع جدیدتر آن را خریداری کند خاطر نشان کرد: به دلیل عدم واردات خودرو سال هاست که خودروی جدیدی وارد کشور نشده، پس شخصی که مثلا سانتافه ۲۰۱۷ سوار می شود به دلیل اینکه خودروی جدید وجود ندارد تا آن را خریداری کند اقدام به تعویض خودروی خود نمی کند .

وی ادامه داد: در گذشته برخی هم با فروش خودروهای داخلی خود و پرداخت مابه التفاوت اقدام به خرید خودرو خارجی می کردند که به دلیل افزایش فاصله قیمتی که هم اکنون وجود دارد انجام این کار برایشان مقدور نیست پس همین موضوعات هم خود یکی از دلایل عدم خرید و فروش در حوزه خودروهای خارجی است.

در ادامه جدول قیمت برخی از محصولات داخلی آمده است.

قیمت تعدادی از خودروهای ایران خودرو در بازار امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۵به شرح زیر است:

نوع خودرو

قیمت(تومان)

پژو ۲۰۶ تیپ۲

۲۵۸ میلیون

پژو ۲۰۷ دنده ای

۳۵۰ میلیون

پژو ۴۰۵ اس ال ایکس

۲۹۰ میلیون

پژو پارس LX

۳۳۵ میلیون

پژو ۲۰۶تیپ ۵ مدل ۹۹

۲۹۵ میلیون 

پژو ۲۰۶ اس.دی V۸

۲۹۵ میلیون

پژو ۲۰۷ دنده با سقف شیشه ای

۳۵۰ میلیون

تند ۹۰ پلاس اتوماتیک  مدل ۹۹

۵۳۵ میلیون

کوئیک R 

۱۸۵ میلیون

پراید ۱۳۱

۱۴۸ میلیون

پراید ۱۱۱

۱۶۳ میلیون

سراتو آپشنال مدل ۹۸ 

۹۴۰ میلیون

مزدا ۳ مدل ۹۸ 

۱میلیارد ۱۲۰ میلیون

جک S۵ 

۷۸۵ میلیون

تیگو ۷ فول

۹۹۰ میلیون

پژو ۴۰۵ مدل ۹۹

۲۵۵ میلیون

سمند LX

۲۵۰ میلیون

رانا پلاس 

۲۷۵ میلیون

پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸

۹۳۵ میلیون

دنا معمولی دنده مدل ۱۴۰۰

۳۴۰ میلیون

پژو پارس اتومات مدل ۹۹

۴۰۰ میلیون

پراید ۱۱۱

۱۶۳ میلیون

پراید ۱۳۱

۱۴۸

تیبا

۱۷۰ میلیون

تیبا ۲

۱۷۵ میلیون

دنا پلاس اتوماتیک توربو

۴۸۵  میلیون

تارا دنده مدل ۱۴۰۰

۴۵۰ میلیون

شاهین دنده مدل ۱۴۰۰

۳۴۵ میلیون

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ع داوری IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    س زمان یک ماه بگدرد خودش قضاوت میکند اخر قشر متوسط جامعه بااین تورم مگر چقدر میتواند پس انداز کند و پایین ترین خودرو پرتید یا تیبا بخرد انشالاه بازار راکت و نبود متقاصی خود بخود سررسید چک و بدهی مجبورن فروش و در نهایت قیمت کاهش انشالاه من خودم خودرو دارم ولی چه خبره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید